2014-06-05, 17:03
Bannlyst
Glömde att deklarera och gör det nu så nu vill jag skriva till dem vad anledningen var, jag är inloggad på e-tjänsten deklaration men hittar inte nånstans vart jag kan lämna in meddelande i samband med när jag skickar in deklarationen. Var hittar man det?
Citera
2014-06-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Glömde att deklarera och gör det nu så nu vill jag skriva till dem vad anledningen var, jag är inloggad på e-tjänsten deklaration men hittar inte nånstans vart jag kan lämna in meddelande i samband med när jag skickar in deklarationen. Var hittar man det?

Du får stå ditt kast och betala förseningsavgiften, om du inte har hunnit deklarera är det bara att bita ihop.
Citera
2014-06-05, 18:20
Medlem
Som sagt, du behöver inte anstränga dig. Förseningsavgiften på 1000 kronor kommer som ett brev på posten.

"Kan du inte lämna din deklaration i rätt tid har du möjlighet att anmäla ett deklarationsombud som kan deklarera elektroniskt åt dig. Du ansöker om att registrera ett deklarationsombud.

I sista hand har du möjlighet att ansöka om anstånd med deklarationen. För att kunna få anstånd krävs särskilda skäl. Lämna in en ansökan hos ditt skattekontor senast tio dagar före den dag då deklarationen senast ska lämnas.

Sjukdom

Kan du inte lämna din deklaration på grunda av sjukdom behöver du inte ansöka om anstånd, men du ska lämna din deklaration så fort du har möjlighet. För att styrka din sjukdom bör du vara beredd att kunna visa läkarintyg.
"

http://www.skatteverket.se/4.18e1b10...c80004754.html

Din enda räddning är att du har varit sjuk och inte kunnat lämna in din deklaration. Men nu hade du ju glömt och glömska är ingen sjukdom
Citera
2014-06-06, 09:05
Medlem
Ingen större fara lämna bara in deklarationen, om du har pengar att få tillbaka får du vänta, någon förseningsavgift lär du inte få!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in