2014-06-05, 15:38
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Ornstein från bbc skriver att Arsenal definitivt inte går efter Fabregas. Torres uttalade sig positivt om en värvning av Cesc med honom i närheten.
Såg precis det, måste ju säga att ifall detta stämmer så är ju Wenger är större idiot än vad jag tidigare har trott. Man kan knappast utföra mirakel på plan med spelare som Arteta, Rosicky, Diaby .. Usch
2014-06-05, 15:40
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilton
Enligt Marca.. Precis så det började med Bale affären i fjol också. Om detta rykte har nån sanning blir det svårt för Liverpool att behålla honom. Skulle Suarez även själv vilja dra dit lär det bli omöjligt.

Omöjligt lär det inte vara. United "tvingade" ju kvar Ronaldo en säsong när Real ville köpa honom. Dessutom låter det lite orimligt att Ancelotti enligt rapporter försöker övertala Benzema att stanna kvar om nu Suarez skulle bara en prio värvning för dom.
2014-06-05, 15:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Varför är det sjukt? Ja det är en hög summa men Suarez är värd den. Sen om det är något man ska lägga på 800 miljoner i Reals sits kan man diskutera om.

Känns som Real Madrid kan spendera hur mycket de vill den här sommaren. De vann CL och spanska cupen.

Suarez för 800 miljoner skulle nog Real Madrid lätt kunna betala. Liverpool å andra sidan kommer ha svårt att ersätta Suarez, precis som Tottenham och Bale.
2014-06-05, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Känns som Real Madrid kan spendera hur mycket de vill den här sommaren. De vann CL och spanska cupen.

Suarez för 800 miljoner skulle nog Real Madrid lätt kunna betala. Liverpool å andra sidan kommer ha svårt att ersätta Suarez, precis som Tottenham och Bale.

Menade sportsliga sits med spelarna de har och inte ekonomiska.
2014-06-05, 15:48
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Mår dåligt över Arsenals agerande i Fabregas-soppan. Här har man en chans att ta hem en publikfavorit och hela transferavdelningen verkar ha gått på semester. Så jävla dåligt av ledningen att inte ta tillfället i akt och pleasea Arsenalfansen.

Jag hatar inte heller på Chelsea, klart man tar tillfället i akt... Men fan vad frustrerande.
2014-06-05, 15:53
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilton
Enligt Marca.. Precis så det började med Bale affären i fjol också. Om detta rykte har nån sanning blir det svårt för Liverpool att behålla honom. Skulle Suarez även själv vilja dra dit lär det bli omöjligt.

Marca har även uppe en artikel som talar positivt om Suarez med rubriken "Luis Suárez, scorer AND provider supreme".

Citat:
Any discussion of Luis Suárez tends to focus on his goalscoring stats, a department in which Real Madrid are already well stocked without the Uruguayan star. However, what this overlooks is his ability to set up goals, which could enable him to make a big impact for 'Los Blancos'.

---

In three full seasons on Merseyside, the virtuoso has set up 48 goals for his teammates. Just imagine how many he could lay on in a team of Real's quality.

http://www.marca.com/2014/06/05/en/football/international_football/1401954865.html

Den Suarez vi fått se i år, som varit mycket effektivare, smartare och mer av en lagspelare, är det dumt att inte gå för om han är intresserad och går att få för kanske €65m.

Enligt samma tidning så kommer Liverpool inte gå med på annat än utköpsklausulen som sägs ligga på €92-98m:

Citat:
Both Real and Suárez would be willing to negotiate, but the Merseyside club wouldn't. Liverpool say "buy-out clause or nothing". MARCA confirmed back in December that there are no special clauses that would stop him from joining Real or Barça.

http://www.marca.com/2014/06/05/en/football/real_madrid/1401954075.html
Senast redigerad av TKD_1337 2014-06-05 kl. 15:59.
2014-06-05, 16:11
Medlem
BigBadClowns avatar
Det skrivs nu att Carlos Vela kan vara på väg till Real Madrid. Missar Arsenal chansen att köpa:

Carlos Vela, £3M~
Cesc Fabregas, £30M~
Serge Aurier, £8M~

.. vore det att slarva bort ett jätteläge att förstärka truppen både där det verkligen behövs och även där det redan är hyfsat med folk men som snart kommer behöva förstärkas. Samtliga tre kommer även från bra säsonger i respektive klubbar.

Hur kan man inte lägga pengar på en spelare som är både publikfavorit och världsstjärna, som dessutom kommer kosta en bit under vad spelaren faktiskt är värd, och som man tydligen inte ens ska behöva arbeta särskilt hårt för att köpa.

Jag gillar Arsène Wenger, och jag har läst om hur det har legat till ekonomiskt dom senaste åren, men om han missar samtliga chanser som tydligen ska finnas denna säsongen lär jag och alla andra supportrar bli minst sagt irriterade på hans ignorans.
2014-06-05, 17:07
Medlem
Eftersom det verkar som Wenger inte väljer att ta Fabregas måste han ha ett par riktigt stora värvningar på g. Varför skulle han annars skita i det ? Fansen kommer ju bli galna om man struntar i Fabregas och inte har något riktigt annat stort att komma med.
2014-06-05, 17:08
Moderator
zanteras avatar
Vem vet, kanske slår det ner som en bomb imorgon att Suarez och Di Maria är klara för Arsenal.

Skämt åsido, det svänger snabbt under Silly. Arsenal har ju enligt flera källor sina måltavlor klara, och vi vet egentligen inte vilka dessa är. Vi kan spekulera i tänkbara namn som det pratats om, men Özil är ju ett bra exempel på en bomb som bara dök upp förra året. Jag håller dock med om att Arsenal missar öppet mål om man inte tar chansen att värva tillbaka Fabregas när läget uppstår. (Förutsatt att han nu flyttar i sommar)
2014-06-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vem vet, kanske slår det ner som en bomb imorgon att Suarez och Di Maria är klara för Arsenal.

Skämt åsido, det svänger snabbt under Silly. Arsenal har ju enligt flera källor sina måltavlor klara, och vi vet egentligen inte vilka dessa är. Vi kan spekulera i tänkbara namn som det pratats om, men Özil är ju ett bra exempel på en bomb som bara dök upp förra året. Jag håller dock med om att Arsenal missar öppet mål om man inte tar chansen att värva tillbaka Fabregas när läget uppstår. (Förutsatt att han nu flyttar i sommar)

Özil grejen var ju mer en tillfällighet som öppnade sig när Madrid var tvingade att släppa en spelare.
Det var ju inget det hade jobbats på om jag förstått allt rätt.
2014-06-05, 17:20
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovasen
Özil grejen var ju mer en tillfällighet som öppnade sig när Madrid var tvingade att släppa en spelare.
Det var ju inget det hade jobbats på om jag förstått allt rätt.

Dom hade pratat med Real Madrid i tre månader om jag minns rätt. Ganska planerat tycker jag.
2014-06-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeenageFanclub
Mår dåligt över Arsenals agerande i Fabregas-soppan. Här har man en chans att ta hem en publikfavorit och hela transferavdelningen verkar ha gått på semester. Så jävla dåligt av ledningen att inte ta tillfället i akt och pleasea Arsenalfansen.

Jag hatar inte heller på Chelsea, klart man tar tillfället i akt... Men fan vad frustrerande.
Hehe ta det lugnt, om ett-två år kommer ni ta hem Robin van Persie

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in