2014-06-04, 04:50
Medlem
TheQues avatar
I olika trådar på delforumet Aktuella brott & kriminalfall har en moderator redigerat in namnet på den dömde personen.

Detta tycker jag dock bara jag har sett mycket av i äldre trådar, har man slutat med detta?
Behövs en anledning för att göra detta? Tänker på trådar som kan vara 500+ sidor och man vill veta namnet på den dömde snabbt utan att behöva leta.
Ska man som användare göra något för att detta ska uppfyllas?

Eller inbillar jag mig?
Citera
2014-06-04, 05:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
I olika trådar på delforumet Aktuella brott & kriminalfall har en moderator redigerat in namnet på den dömde personen.

Detta tycker jag dock bara jag har sett mycket av i äldre trådar, har man slutat med detta?
Behövs en anledning för att göra detta? Tänker på trådar som kan vara 500+ sidor och man vill veta namnet på den dömde snabbt utan att behöva leta.
Ska man som användare göra något för att detta ska uppfyllas?

Eller inbillar jag mig?
Har du PM:at moderatorerna i ABoK angående frågan?
Citera
2014-06-05, 15:32
Medlem
Hej,

jag postade en tråd men fick varken visningar eller svar, funderar på om det beror på att jag la den under olämplig rubrik?!
Som jag har förstått det kan jag inte radera en tråd och får inte heller lägga upp samma tråd i en annan rubrik, så jag undrar som sagt om jag kan flytta den så jag får några svar.
//H
Citera
2014-06-05, 15:37
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfilia
Hej,

jag postade en tråd men fick varken visningar eller svar, funderar på om det beror på att jag la den under olämplig rubrik?!
Som jag har förstått det kan jag inte radera en tråd och får inte heller lägga upp samma tråd i en annan rubrik, så jag undrar som sagt om jag kan flytta den så jag får några svar.
//H
Användare kan inte flytta trådar.
Du får PM:a en moderator i delen som du lagt tråden.
Men vad jag kan se så ligger den rätt om det är soffbygget du syftar på.
EDIT:
76 st har ju tittat på den...
Dump
Senast redigerad av epost72 2014-06-05 kl. 15:42.
Citera
2014-06-05, 15:45
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Hej,

//H

PM: a en moderator i aktuella delforumet och fråga. Bara moderatorer i aktuella delforumet har möjlighet att flytta trådar och ändra i rubriken.
Citera
2014-06-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Användare kan inte flytta trådar.
Du får PM:a en moderator i delen som du lagt tråden.
Men vad jag kan se så ligger den rätt om det är soffbygget du syftar på.
EDIT:
76 st har ju tittat på den...
Dump

Okej ska göra det då.
Vad jag kan se har den bara haft en visning?
Citera
2014-06-05, 15:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Okej ska göra det då.
Vad jag kan se har den bara haft en visning?
Du tittar bland dina startade ämnen
Det uppdateras inte lika ofta som i forumet...
(FB) El, VVS och bygg kollumnen visningar ger en mer korrekt bild av antalet visningar.
Senast redigerad av epost72 2014-06-05 kl. 15:57.
Citera
2014-06-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du tittar bland dina startade ämnen
Det uppdateras inte lika ofta som i forumet...
(FB) El, VVS och bygg kollumnen visningar ger en mer korrekt bild av antalet visningar.

Tack
Senast redigerad av Heartfilia 2014-06-05 kl. 16:22.
Citera
2014-06-07, 16:30
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Anta att en svensk version av Breivik skjuter ihjäl drygt 100 personer och sedan lyckas undkomma polisen. Sedan startar han ett anonymt konto på Flashback där han utförligt beskriver dådet med en sådan exakthet och detaljrikedom att alla tvivel om att det är han som verkligen är gärningsmannen kan undanröjas. Mannen sitter någonstans i Sverige och hans IP-adress skulle kunna leda till ett gripande. Mannen hotar att genomföra fler dåd.

Lämnar Flashback ut IP-adressen till polisen?
Citera
2014-06-07, 16:44
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Anta att en svensk version av Breivik skjuter ihjäl drygt 100 personer och sedan lyckas undkomma polisen. Sedan startar han ett anonymt konto på Flashback där han utförligt beskriver dådet med en sådan exakthet och detaljrikedom att alla tvivel om att det är han som verkligen är gärningsmannen kan undanröjas. Mannen sitter någonstans i Sverige och hans IP-adress skulle kunna leda till ett gripande. Mannen hotar att genomföra fler dåd.

Lämnar Flashback ut IP-adressen till polisen?
Vi lämnar aldrig ut några uppgifter om konton till någon. Vem som än frågar.

admin4
Citera
2014-06-07, 17:47
Medlem
Sparar Flashback mailadressen? Jag bytte mail eftersom jag använde en mail med någon annans namn! Har lite ångest över att om det skulle hända något så är det den som skulle få skit för det.

Vet någon?
Citera
2014-06-07, 18:01
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Sparar Flashback mailadressen? Jag bytte mail eftersom jag använde en mail med någon annans namn! Har lite ångest över att om det skulle hända något så är det den som skulle få skit för det.

Vet någon?
Nej, den gamla sparas inte om du byter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in