Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-28, 17:45
  #25
Medlem
Jag är undergiven och masochist och klär mig inte i läder eller latex. Tack och liv finns det ofta andra alternativ i dress code:n (minimum black brukar ofta finnas med).
Citera
2013-05-29, 22:21
  #26
Medlem
Du går ju efter sterotypen där

Latex är dock skitnice tycker jag.
Citera
2013-05-31, 21:26
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Varför måste alla som håller på med bondage och sadomasochism hålla på och klä sig i nitläder och latex och en massa sånt?
Går det att vara masochistiskt eller sadistiskt lagd utan att tända på läder/latex? Finns det några sådana här?
Är det någon form av obligatorisk uniformering eller?

Finns nog ingen uniform. Men har nog blivit en sorts definierande klädsel för den inriktningen, icke för alla dock.
Citera
2013-06-05, 07:03
  #28
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Det är helt klart en smaksak.
Personligen tycker jag att det är sjukt hett när gumman har läderkorsett och läderbojor på sig. ;-)
Citera
2013-06-23, 14:36
  #29
Medlem
Inskolarens avatar
Jag har aldrig klätt mig i läder eller latex. För mig sitter inte min sexuella läggning i mina kläder. Dom sitter i mitt medvetande.
Så att alla klär sig i läder och latex är en klar överdrift. DOCK skall väl tilläggas att dom som rör sig ute på tillställningar inte helt sällan bär dessa kläder, på grund av dresscodes.
Citera
2014-05-29, 22:57
  #30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Varför måste alla som håller på med bondage och sadomasochism hålla på och klä sig i nitläder och latex och en massa sånt?
Går det att vara masochistiskt eller sadistiskt lagd utan att tända på läder/latex? Finns det några sådana här?
Är det någon form av obligatorisk uniformering eller?


Nitläder och latex är inte nödvändigt för mig som gillar BDSM med koloniala förtecken, dvs tillsammans med en undergiven, svart eller färgad "slavinna" i rollspel; caribbean eller amerikansk sydstatsatmosfär, och då är väl rätt klädkod och okay svarta jeans i inoljat, slipat nötskinn, vit kråsskjorta ā la 1700-tal - och en flätad piska vid bältet ..
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-29 kl. 23:57.
Citera
2014-06-05, 13:50
  #31
Medlem
Strangeflowers avatar
Jag personligen avskyr lack och läder. Tycker det ser så förbannat löjligt ut.
Är mer åt uniformshållet...och mannen uppskattar 30/40-talets kvinnokläder samt kvinnliga uniformer.
Väldressat, elegant, feminint/maskulint ska det vara. Dessutom är det relativt lätt att klä sig till vardags i dessa slags kläder, vilket gör honom mycket tillfreds.
Citera
2015-06-24, 20:43
  #32
Medlem
mellituss avatar
Sjukt sexigt med en man i skinnbyxor. *biter sig i läppen vid tanken *
Citera
2015-06-24, 20:57
  #33
Medlem
Puffpinglans avatar
De som tänder på läder är inte samma som tänder på latex, det är två olika saker. Ingen vet nog varför, men människor kan få för sig att de mest konstiga saker är sexiga, t.ex. skor, trosor, fötter, t.o.m. djur eller barn eller att någon kissar på en, så läder och latex är bara två till saker av alla hundratals som människor kan bli attraherade av istället för vanligt sex. Om jag förstår det rätt så forskas det inte ens om hur sådana saker kan uppstå för forskningspengarna går till mer accepterade HBTQ-saker. Kanske tittar man någon gång när man växer upp på en sexig person i läderkläder och hjärnan får för sig att det är lädret som är sexigt och inte personen. Tyvärr går det inte att ändra på sådana saker efteråt så om man är attraherad av läder så får man acceptera det för det går inte att göra nånting åt.
Citera
2015-06-25, 11:00
  #34
Medlem
Nu har tillräckligt många sagt till TS att "så är det inte". Tillåt mig att ta diskussionen vidare:

- Är det vanligt att fetisch för latex och/eller läder sammanfaller med böjelser för BDSM?
- Isåfall, varför?

Mina egna funderingar: latex är blankt, åtsittande och därmed avslöjande. Det gör det sexigt på ett utlämnande sätt, vilket borde stämma med den undergivna aspekten av BDSM. Inom parentes, så är jag inte jätteledsen över trenden att tjejer numera går i träningstights som vardagsplagg (vilket gör att man kan få se svartglänsande flickstjärtar på Ica en torsdagskväll, tack för det... )
Citera
2017-07-20, 19:51
  #35
Medlem
Jag tycker om att bära skjorta och slips när jag blir dominerad.
Har en fantasi att bli tvingad att bara svart skjorta och slips en varm sommar dag medans min ägarinna eller ägare går i shorts och t shirt.
Citera
2017-07-20, 20:02
  #36
Medlem
VelvetReds avatar
Tycker det är jättesexigt med blanka svarta leggings t.ex. Älskar att bära dem.

Latexhandskar har jag inte, men har sett dem och latexstrumpor på nätet som jag tycker är superfina och sexiga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback