2014-06-04, 23:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Är alltså M sängkamrater med DF nu?
Om så är fallet så öppnar det ju festliga möjligheter till att skoja med Reinfeldt.
2014-06-04, 23:43
Medlem
Citat:

Detta är nog vändpunkten för den EU-skeptiska högern. Den har blivit rumsren.
2014-06-05, 00:13
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Och vad värre är, massa människor som faktiskt begriper att upplägget var ett falsarium berättar det inte för någon. De gillar upplägget så varför sänka det egna laget med massa trist fakta?
Numer läses FB av folk från alla åldersgrupper och med brett spann gällande sociekonomisk status, de sprider sedan vad de får reda på utanför FB´s cybervärld.
Att det här exemplet kommer många svenskar till livs kan du vara säker på, sen fattar inte alla vad som eg. skrivs eller så vill de tro på tramset, men det är en annan femma.

Om till och med Tove L. på SvD sågar utredningen så lär den säkerligen sågas till och med bland PK profeterna.
.
SD kommer göra ett kanonval 2014, var så säker det börja koka i stugorna.
2014-06-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Numer läses FB av folk från alla åldersgrupper och med brett spann gällande sociekonomisk status, de sprider sedan vad de får reda på utanför FB´s cybervärld.
Att det här exemplet kommer många svenskar till livs kan du vara säker på, sen fattar inte alla vad som eg. skrivs eller så vill de tro på tramset, men det är en annan femma.

Om till och med Tove L. på SvD sågar utredningen så lär den säkerligen sågas till och med bland PK profeterna.
.
SD kommer göra ett kanonval 2014, var så säker det börja koka i stugorna.

Jag tycker SvD med Per Gudmundsson i spetsen har skrivit flera invandringskritiska artiklar senaste veckan. Har de något i kikarn eller vad är det frågan om?

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/fp-minskade-utanforskapet-genom-ny-matmetod_3617642.svd

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014/06/03/replik-erik-ullenhag-om-utanforskapets-karta/ (Ullenhag är sannerligen en genomvidrigt ohederlig människa)

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/invandrare-utan-jobb-och-politiker-utan-forslag_3609810.svd

För övrigt tycker jag Per Gudmundsson ger intrycket av att vara en mer folklig representant i journalistkåren än de flesta av hans kollegor. Jag har mer respekt för Per än för de flesta andra journalister i detta land. Inte för att det säger så mycket men.
2014-06-05, 01:18
Medlem
Citat:

Nej tyvärr, M är med i den betydligt mer EU-positiva gruppen EPP (kristdemokrater/konservativa).
Drömscenariot för SD vore om ECR bara får ihop partier från sex länder och släpper in SD. Tories
och SD i samarbete vore en rejäl knäpp på näsan för Reinfeldt & co!
2014-06-05, 01:44
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh

Sverigedemokraterna är emot massinvandring för att de nationalister.

SD vill behålla mångfaldssamhället och endast minska inflödet av nya invandrare. På sikt vill SD genom sitt integrations och assimilationsprogram ersätta svenskarna med ett nytt mulattmestisfolk genom att blanda upp svenskar och invandrare. Det är inte en nationalistisk position. Nationalister vill avveckla mångfaldssamhället och återupprätta det homogena folkhemmet. SD vill göra Sverige till ett nytt Brasilien. Det, om något, är en gammalmoderat önskedröm.
2014-06-05, 08:19
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
SD vill behålla mångfaldssamhället och endast minska inflödet av nya invandrare. På sikt vill SD genom sitt integrations och assimilationsprogram ersätta svenskarna med ett nytt mulattmestisfolk genom att blanda upp svenskar och invandrare. Det är inte en nationalistisk position. Nationalister vill avveckla mångfaldssamhället och återupprätta det homogena folkhemmet. SD vill göra Sverige till ett nytt Brasilien. Det, om något, är en gammalmoderat önskedröm.

Jag har hört detta påstående många gånger förut men jag har än idag inte sett någon form av belägg för det... Skulle du kunna vara vänlig och ge mig någon form av källa som styrker din teori?

Det jag har sett är att SD vill minska invandringen vilket skulle medföra färre "mörka" som kan "blanda ut" den vita rasen så det i slutändan skulle bli så mycket "mjölk till oboypulvret" att "oboyen" skulle vara helvit
2014-06-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Jag har hört detta påstående många gånger förut men jag har än idag inte sett någon form av belägg för det... Skulle du kunna vara vänlig och ge mig någon form av källa som styrker din teori?

Det jag har sett är att SD vill minska invandringen vilket skulle medföra färre "mörka" som kan "blanda ut" den vita rasen så det i slutändan skulle bli så mycket "mjölk till oboypulvret" att "oboyen" skulle vara helvit

SDs politik betyder i praktiken utvisning av flera hundra tusen personer eftersom de fått sitt medborgarskap på felaktiga grunder. Dessutom skulle PUT hävas eftersom konflikter ej längre äger rum i de flesta länderna. Det pojkrumshögern inte fattar är konsekvenserna av förd politik, logiska samband verkar vara svårt att följa trots att man ser det logiska sambandet massinvandring = kostnad. Detta är också anledningen till att jag fortfarande stödjer SD trots deras nedslipade argumentation. SD stödjer inte på något sätt ett befolkningsutbyte.
2014-06-05, 10:42
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel

Finns inget mandat för att göra det som du vill göra. Rösta SVP du så får vi se hur många röster dom får ihop. Kanske 1000 st, 2000 st om dom har tur.

Danmark har i alla fall en bråkdel av Sveriges invandring och ställer krav. Har jag inte helt fel så använder dom sig mycket mer av TUP och har även repatrierat tidigare genom "mutor", från bla IRAK, om jag inte minns fel som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Askydra

Målet måste ju vara att få in invandringspolitik som Danmark har och kommer få.
2014-06-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Finns inget mandat för att göra det som du vill göra. Rösta SVP du så får vi se hur många röster dom får ihop. Kanske 1000 st, 2000 st om dom har tur.

Danmark har i alla fall en bråkdel av Sveriges invandring och ställer krav. Har jag inte helt fel så använder dom sig mycket mer av TUP och har även repatrierat tidigare genom "mutor", från bla IRAK, om jag inte minns fel som sagt.

Målet måste ju vara att få in invandringspolitik som Danmark har och kommer få.

681 i riksdagsvalet och 42 i EU-valet är inte mycket att skryta med. Dock är det stora i truten som pelikaner.
2014-06-05, 11:19
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
681 i riksdagsvalet och 42 i EU-valet är inte mycket att skryta med. Dock är det stora i truten som pelikaner.
Helt fel.
De har hittills fler än 400 (600?), och då är 4000 av typ 5500 röster på partier som inte har valsedlar räknade.
Kolla själv på val.se
På mobilen.
2014-06-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Helt fel.
De har hittills fler än 400 (600?), och då är 4000 av typ 5500 röster på partier som inte har valsedlar räknade.
Kolla själv på val.se
På mobilen.

OJ, fantastiskt, 400, vilken våg av röster som sköljer över oss. Pelikanpartiet har talat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in