2010-09-03, 16:55
Moderator
^Eazs avatar
https://www.flashback.org/sok/medelålder?f=29
Citera
2010-09-04, 15:40
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Inte långt över 20 i alla fall.
Citera
2010-09-05, 16:38
Medlem
frankensteins avatar
Jag får känslan av att medelåldern sjunker för var dag som går. Myckenheten av ._. och ;p samt :I tyder ju på det. Även kvalitén på inläggen har ju också sjunkit dramatiskt de senaste åren vilket också kan vara ett tecken på en låg medelålder. Bemötandet i vissa trådar är ju också under all kritik och även detta tillskriver jag personlig omognad, d.v.s. låg ålder.
Citera
2010-09-06, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag är 40, är jag gammal?

Du är alltså under 18!!

Hahaha, nä jag är i din ålder.
Men enligt de flesta på FB är vi därmed "dumma i huvudet".
De självutnämnda "smarta" härinne, är ju de under 18.
Så tror jag att det är.

Men jag tror att de finns fler "äldre" här, än vad de flesta tror att det gör.
Även om det nog är övervägande 16-30-åringar....kanske?
Citera
2010-09-07, 10:11
Medlem
epost72s avatar
Ålder på laidbackare
Dump
Det finns förvisso trådar om detta men när man söker så kommer man sällan fram till några vettiga resultat.
En idé vore kanske att få till en poll så alla kan komma åt, för den i Laidback kommer ju bara vissa åt.

Naturligtvis får man ju i alla lägen ta pollresultat med en stor nypa salt eftersom många inte röstar helt sanningsenligt.
Citera
2014-06-04, 20:23
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
men jag tror också andelen tonåringar är väsentligt större än många tror
Jag tror också att det är väldigt mycket tonåringar på flashback. Har märkt av det mer på senare tid. Massvis med omogna människor på detta forum. Och andliga och/eller intellektuella verkar det vara tunt med.
Citera
2014-06-04, 20:46
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ålder på laidbackare

Kul att de flesta som svarade befinner sig i åldern 18-20 år. Jag är själv 26 och befinner mig i den tredje största kategorin: 26-30. Tror också att väldigt många är minderåriga eller registrerade sig som minderåriga. Känns spontant som att de flesta på Flashback är i ålder 20-30, samt att det finns en hel del personer i medelålder också - 40-60, tror dock att de äldre åldrarna återfinns i mer ''seriösa'' forum med inriktning på seriös diskussion. Just Laidback, på grund av dess utformning, har nog rätt så låg medelålder. Känns som att de flesta är under 25 eller i alla fall under 30.
Citera
2014-06-05, 09:36
Medlem
karakoimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Kul att de flesta som svarade befinner sig i åldern 18-20 år. Jag är själv 26 och befinner mig i den tredje största kategorin: 26-30. Tror också att väldigt många är minderåriga eller registrerade sig som minderåriga. Känns spontant som att de flesta på Flashback är i ålder 20-30, samt att det finns en hel del personer i medelålder också - 40-60, tror dock att de äldre åldrarna återfinns i mer ''seriösa'' forum med inriktning på seriös diskussion. Just Laidback, på grund av dess utformning, har nog rätt så låg medelålder. Känns som att de flesta är under 25 eller i alla fall under 30.
Skönt att vara ett av undantagen... Tänker du själv bli ordentlig då du blir 40?
Citera
2014-06-05, 20:06
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karakoima
Skönt att vara ett av undantagen... Tänker du själv bli ordentlig då du blir 40?

Ja, jag känner redan nu hur jag börjar bli mer och mer ordentlig med åren. Har tänkt skärpa till mig gradvis tills jag blir 40, då tänker jag vara en überseriös debattör som aldrig ens besöker Humorforumet eller Laidback.
Citera
2014-09-01, 19:42
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hej!

Tyvärr känns det som att Flashback består av 98 % män och 2 % kvinnor, eller något liknande som 95 % respektive 5 %.

Tycker det är tråkigt därför att i princip alla diskussioner förs då ur ett manligt perspektiv.

Dessutom blir det i regel "manliga" ämnen/trådar som startas på grund av den skeva könsfördelningen.

Är ny på forumet och det ovan nämnda gör att det för min del blir ganska så ointressant att vara kvar här och engagera sig.

Finns det överhuvudtaget några kvinnor här i 30- 40-årsåldern?

Ni som inte är kvinnor behöver inre ge respons på detta inlägg, vet redan att ni finns.
Citera
2015-01-24, 21:03
Medlem
(FB) Könsfördelning och medelålder på FB: Uppdatering

Min tråd blev skickad till papperskorgen, men mängden nya undersökningar om detta är fortfarande på 0. Tycker fortfarande att det borde bli en ny undersökning.
Citera
2015-01-24, 21:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechronicle
(FB) Könsfördelning och medelålder på FB: Uppdatering

Min tråd blev skickad till papperskorgen, men mängden nya undersökningar om detta är fortfarande på 0. Tycker fortfarande att det borde bli en ny undersökning.
Vadå undersökning? Svaret på denna undersökning kommer att landa på en siffra mellan 24 och 35 år. Hade du förväntat dig något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in