2014-06-04, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Sverige stödjer Kievjuntan's användning av våld. Carl Bildt uttalar sig som vanligt?
http://euobserver.com/foreign/123846
Vad ska man säga, Carl Bildt är alltså utrikesminister och chef för UD. Här saboterar han medvetet möjligheter till diplomati och eventuell framtida handel med Ryssland. Dom skakar nog på huvudet i det utrikesdepartementet och längtar efter en ny regering och utrikesminister.
2014-06-04, 21:56
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad ska man säga, Carl Bildt är alltså utrikesminister och chef för UD. Här saboterar han medvetet möjligheter till diplomati och eventuell framtida handel med Ryssland. Dom skakar nog på huvudet i det utrikesdepartementet och längtar efter en ny regering och utrikesminister.
Det han var med och startade måste han naturligtvis vara med och avsluta. Jag kan inte komma på något bättre namn på honom än skitstövel!
2014-06-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Målsättningen med dessa provokationer är inte att vinna en militär seger utan att provocera Ryssland att ingripa i försvar av civila. Då skulle man skylla allt på Ryssland och fritt ösa in NATO stöd i Ukraina. Uppenbart att Putin är medveten om denna strategiska fälla. Mycket har skrivits om den av politiska analytiker.
Tror du verkligen att Ukrainska regeringen vill provosera Ryssland att anfalla? Knappast, det är den ukrainska ledningen alldeles för klipsk för. Då hade man ju gått hårt fram redan från början, så den analysen du framför är nog ganska fel. Ukraina vinner på taktik, och till skillnad mot råbuset i öster är den Ukrainska ledningen vald och skall agera efter mandatet man fått av ukrainarna. Ukraina är ju numera ingen diktatur utan en gryende demokrati som måste se längre än näsan räcker och agera därefter. Att dra in landet i krig är uteslutet om nu inte Putin släpper alla hämningar och anfaller. Men då är ju också Ryssland kört för lång tid framöver. Men visst verkar det som Kreml slickar sina sår och börjar avföra rebellerna i Ukraina som något att satsa på. Kanske påtryckningar från omvärlden har gjort sitt, återstår att se.
2014-06-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det han var med och startade måste han naturligtvis vara med och avsluta. Jag kan inte komma på något bättre namn på honom än skitstövel!
En röst i Sverige, är det ett ljus i tunneln?
The Ukraine Junta’s Air Force massacre of unarmed civilians in Luhansk, 2 June 2014
http://professorsblogg.com/2014/06/03/what-responsibility-does-sweden-have-in-the-massacres-of-civilians-perpetrated-by-ukraine-junta/
2014-06-04, 22:18
Medlem
FaderMovitzs avatar
Citat:
Sverige stödjer Kievjuntan's användning av våld. Carl Bildt uttalar sig som vanligt?
http://euobserver.com/foreign/123846

Vet du ens vad en junta är? Om så är fallet hur sjuttan får du ihop det ordet med Ukrainas folkvalda ledare?
2014-06-04, 22:20
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Det är inte direkt första eller sista gången han sitter och gapar om något på twitter som skadar svenska intressen. Ryssland vet att han älskar USA och NATO men när man börjar misstänka att han är CIA-agent så har det gått lite väl långt.

ont: USA har nyligen donerat yttligare 5 miljoner $ till Kiev specifikt för inköp av militärutrustning. Tydligen är de flera tusen miljarderna man skickat in sedan 1991 för att "främja landets demokratiska utveckling" spenderat på annat, kanske choklad.
2014-06-04, 22:23
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Vet du ens vad en junta är? Om så är fallet hur sjuttan får du ihop det ordet med Ukrainas folkvalda ledare?

Ledaren tidigare var folkvald men störtades i en usa-finansierad kupp istället för att bara väljas bort som man normalt sett gör med usla ledare i en demokrati.

Den nya presidenten är en oligark som tidigare erkänt att sysslat med mutor. Vilken planet lever du på?
2014-06-04, 22:23
Medlem
naturtvåls avatar
Senaste nytt från Donbass!

-Nyhetsuppläsare hävdar med bilder att ytterliggare en Mi-24 attackhelikopter skjutits ned vid en militär checkpoint.

-att i Lugansk har LPR efter två dagars hårda strider tagit kontroll över den militära gränsstationen bredvid staden.

-vidare har också LRP´s militära styrkor idag även erövrat den militärenheten, militärbasen, No A0194.

-vidare meddelas att vattenförsörjningen skurits av för Slovjansk och för många av de kringliggande byarna.

Källa: http://www.liveleak.com/view?i=014_1401904954
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-04 kl. 22:31.
2014-06-04, 22:24
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz

Jag vet vad ordet betyder men det verkar inte du veta.Vilka som styr i Kiev?, det är i stort sett samma folk som satte sig på posterna efter en illegal statskupp.
2014-06-04, 22:29
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Den grandiosa psykopaten har skadat Sverige i denna och andra frågor. Få se vilken annan idiot man hittar på den posten efter regimskiftet.

Denna STOLLE skall omedelbart arresteras och sättas i en tvångströja och därefter för all framtid tvångsmedicineras, vilket jag fortfarande hävdar som så mången gång tidigare!!!!!!!!!!!!!!!!!
2014-06-04, 22:34
Medlem
FaderMovitzs avatar
Citat:
Jag vet vad ordet betyder men det verkar inte du veta.Vilka som styr i Kiev?, det är i stort sett samma folk som satte sig på posterna efter en illegal statskupp.

Jag tror inte du vet det faktiskt.

En junta är en regering som består av militärer som har gripit makten med våld. Vare sig presidenten eller parlamentet i Ukraina är militärer, ingendera har gripit makten med våld - de är folkvalda.

I själva verket tror jag bara att du upprepar den Ryska propagandan likt en papegoja.
2014-06-04, 22:36
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tror du någon älskade den lilla MAMMAN i den röda tröjan med dom klusterbombs avsprängda benen?

Kan du föreställa dig det hända din lilla MAMMA?

Lol, försöker du leka humanist, samtidigt som du stödjer Putler?

Det finns massor av MAMMOR i t.ex. Tjetjenien vars män och söner blivit slaktade av ryska trupper, kanske bara för att de råkade befinna sig i fel by vid fel tillfälle!

Nu försvarar jag absolut inte radikaliserad islamism, som jag hatar, men jag försvarar absolut inte heller den ryska arméns brutala uppträdande i Tjetjenien.

Jag konstaterar bara att det var en hel del tjetjenska MAMMOR som sedan valde att själva bli terrorister. De ville, precis som i fallet Beslan och Teatern, att även de ryska mödrarna skulle få känna på samma smärta som de själva fått uppleva.

Tänk på det när nu börjar skriva MAMMA angående östra Ukraina!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in