2014-06-04, 17:15
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja det har jag ditt usla helvete. Det var ett tag sedan och då han enligt opinionsundersökningar hade bra stöd i öst. Inga hyllningar men jag var ändå ändå hoppfull. Ja presidenten nominerar regeringsmedlemar som parlamentet får godkänna. Är det upp till var och en välja vilken källa till information man vill läsa från? är det en rättighet och frihet? kan man själv få avgöra vad som är trovärdigt eller måste man fråga sådana som dig först?

Nej, presidenten nominerar inte ministrar ditt usla helvete. Som jag sa, tänk efter 2 sekunder innan du rapar propaganda såväl som den vanliga antisemitismen och konspirationsteorierna. "Although most of the members of the Cabinet of Ministers of Ukraine are chosen and nominated to the Parliament by the Prime Minister, the President still retains the authority to nominate the Ministers of the Foreign Affairs and of Defense for the parliamentary approval. The President also nominates for the heads of the central enforcement-related bodies that do not belong to the Cabinet, such as the Prosecutor General of Ukraine and the head of the Security Service of Ukraine, but not of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the largest governmental security arm whose responsibility includes most of the police (militsiya) agency."

Utrikesminister eller försvarsminister tror du alltså att han ska bli? Varför tror du att ingen annan än ITAR-TASS skrivit om detta? Varför kan du bara klistra in propaganda och inte ta reda på saker innan du gör bort dig, igen?

Jag har inte sagt att du inte FÅR läsa vilket skit du vill och klistra in här. Det är helt ok om du också förlorar all trovärdighet, varsågod!
Senast redigerad av Xelious 2014-06-04 kl. 17:43.
2014-06-04, 17:15
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Striden om gränsstationen i Luhansk fortsätter. Ukrainska soldater ses i detta klipp ge upp. Stationen är uppenbarligen strategiskt oerhört betydelsefull då strider om denna varat länge med hundratals inblandade på LPRs sida.

Jag gissar att LPR kommer att kunna transportera in både manskap och utrustning mycket lättare om de tar stationen.

https://www.youtube.com/watch?v=hTOx8jFIT8U

Denna verklighet stämmer dåligt med SVT´s som talar om 300 stupade för de rysktalande.

Ren logiskt kommer dessa gränsbaser att falla för eller senare och då kommer de frivilliga och det berg av hopsamlad utrustning komma över gränsen, som en tsunami, mycket på grund av sådana videos, som den på den röd tröjade MAMMAN som förblöder inför filmkamerorna och det kan inte Putin göra så mycket åt att hindra på något sätt.

Jag tycker givetvis synd om Urinkainarna när detta inträffar och hoppas att bara de uniformerade straffas....

När det slaviska blodet börjar svalla, då är det nog dax att åka hem, precis som nazisterna fick bråttom att göra.

Hitler fick sedan ändra sin rasuppfattning efter alla dessa förnedrade nederlag på bland annat de ukrainska stäpperna och upphöjde sedan istället de slaviska folken och beordrade sedan utplåning av sitt egna folk genom förstörelse av all infrastruktur och industri.

Denna order åtlydde Speer dock inte....Tyvärr!
2014-06-04, 17:31
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Rysk media har bra tillgång till frontlinjen. Här får vi följa med in bland något som verkar se ut som avancerad radaranläggning, gissar jag, kopplad till en gränsstation som befriats. Kanske någon kan översätta?

https://www.youtube.com/watch?v=pZT_gp7jtI4
2014-06-04, 17:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, presidenten nominerar inte ministrar ditt usla helvete. Som jag sa, tänk efter 2 sekunder innan du rapar propaganda såväl som den vanliga antisemitismen och konspirationsteorierna. "Although most of the members of the Cabinet of Ministers of Ukraine are chosen and nominated to the Parliament by the Prime Minister, the President still retains the authority to nominate the Ministers of the Foreign Affairs and of Defense for the parliamentary approval. The President also nominates for the heads of the central enforcement-related bodies that do not belong to the Cabinet, such as the Prosecutor General of Ukraine and the head of the Security Service of Ukraine, but not of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the largest governmental security arm whose responsibility includes most of the police (militsiya) agency."

Utrikesminister eller försvarsminister tror du alltså att han ska bli? Varför tror du att ingen annan än ITAR-TASS skrivit om detta? Varför kan du bara klistra in propaganda och inte ta reda på saker innan du gör bort dig, igen?

Jag har inte sagt att du inte FÅR läsa vilket skit du vill och klistra in här. Det är helt ok om du också förlorar all trovärdighet, varsågod!
Ja du herre vad du är jobbig, här då.
Citat:
Although most of the members of the Cabinet of Ministers of Ukraine are chosen and nominated to the Parliament by the Prime Minister, the President still retains the authority to nominate the Ministers of the Foreign Affairs and of Defense for the parliamentary approval.[1] The President also nominates for the heads of the central enforcement-related bodies that do not belong to the Cabinet, such as the Prosecutor General of Ukraine and the head of the Security Service of Ukraine, but not of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the largest governmental security arm whose responsibility includes most of the police (militsiya) agency.

Also, the President appoints and dismisses the Heads of the Local State Administrations (i.e. governors) by nomination of the Cabinet of Ministers. The debate on whether the President could hypothetically reject the candidate for the governorship officially proposed by the Prime Minister, thus forcing the latter to come up with a different nomination, is yet to be resolved.

Jag skrev också att det inte framgår vilken post och att vi får se om det är sant och lik förbannat ska du kalla mig för lögnare. Hur är det med din trovärdighet då din jävla tomte.
2014-06-04, 20:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag skrev också att det inte framgår vilken post och att vi får se om det är sant och lik förbannat ska du kalla mig för lögnare. Hur är det med din trovärdighet då din jävla tomte.

Alltså om flera debattörer slutar kalla andra för sandlådesaker så skulle fler ta tråden på allvar.

Jag är ingen expert på statsskick, tyckte bara det lät konstigt att presidenten väljer ministrar med tanke på hur presidenten och premiärministern tjafsat förut, när Tymoshenko satt vid makten. Att rysk media påstod det hela så kunde man såklart misstänka en lögn eller en halv. Hade det inte stått på engelska wikipedia om statsskicket (svenska är jämt sämre) så hade vi inte vetat den detaljen.

Egentligen är det ofta vad rysk media INTE säger. typ.

"...was offered a post in a new government in the country to be formed under President-elect Petro Poroshenko. Yarosh accepted the offer, Right Sector representative Borislav Bereza told local media on Wednesday."
Vem erbjöd Yarosh en plats, presidenten? Nej men de får det att låta så. Om inget stämmer så kan de skylla på Bereza, om han nu alls sagt det som han påstås ha sagt i okänd "lokal media".

Du har rätt i vad jag antar att du menar, att det inte är så bra om han blir minister för det ger bara ryssarna en ursäkt att kalla hela regeringen för nazistisk. Det gör de iofs ändå... Ryssarna ska för övrigt inte lägga sig i Ukrainas interna angelägenheter, det tjatar ryssarna jämt om annars när det gäller det egna landet. Kanske denne Yarosh är en idiot men såna har alla länder, både på vänster och högerkanten. De brukar vara lika odemokratiska och våldsamma.

Tydligen skriker rysk media om påhittade ryska civila som dör i Ukraina, men de har inte sagt ett ord om de 31 ryssar som dog vid anfallet mot flygplatsen. Någon som noterat någon text om dessa ryssar, ni som läser skräpet? Återigen noterbart för vad de inte skriver.
2014-06-04, 20:22
Medlem
failures avatar
Två Mi-24 nedskjutna över Slavyansk. http://inforesist.org/terroristy-pod-slavyanskom-sbili-dva-vertoleta-seleznev/
2014-06-04, 20:48
Bannlyst
Hittade text på en ukrainsk sida:

Tymchuk: Ukrainian aircraft seized in the Crimea is going to be used for provocations...

Källa:
http://inforesist.org/tymchuk-ukrainian-aircraft-seized-in-the-crimea-is-going-to-be-used-for-provocations/?lang=en

Vad försöker han säga?
Att folk från Krim slaktade dem i Lugansk, eller att hans arme är ett gäng amatörer?
2014-06-04, 20:58
Medlem
Xeliouss avatar
Terroristernas mänskliga sköldar: http://www.liveleak.com/view?i=48c_1401902395 tuffa killar.
Hur terroristerna använde bostadsområdet som bas för attacken mot gränsposten:
http://www.liveleak.com/view?i=7ce_1401883979 återigen, mänskliga sköldar. Sen kan ryssarna gnälla om "civila offer"... jävla miffon.
2014-06-04, 21:16
Bannlyst
Citat:
Terroristernas mänskliga sköldar: http://www.liveleak.com/view?i=48c_1401902395 tuffa killar.
Hur terroristerna använde bostadsområdet som bas för attacken mot gränsposten:
http://www.liveleak.com/view?i=7ce_1401883979 återigen, mänskliga sköldar. Sen kan ryssarna gnälla om "civila offer"... jävla miffon.
Bland det sämska skit du producerat här och det säger inte lite det! Det räcker ju med att titta på flaggan bakom Putin för att förstå vilka som lagt upp det där skräpet.

Kan lika gärna vara soldater som hjälper barn ifrån områden som den där satans terrorregimens i Kiev bombar urskillningslöst. Du satsar på fel häst, Åsa-Nisse, det är Kievmaffian som är det kriminella gänget här!
2014-06-04, 21:19
Medlem
failures avatar
Sverige stödjer Kievjuntan's användning av våld. Carl Bildt uttalar sig som vanligt?
http://euobserver.com/foreign/123846
2014-06-04, 21:35
Avstängd
Citat:
Alltså om flera debattörer slutar kalla andra för sandlådesaker så skulle fler ta tråden på allvar.

Jag är ingen expert på statsskick, tyckte bara det lät konstigt att presidenten väljer ministrar med tanke på hur presidenten och premiärministern tjafsat förut, när Tymoshenko satt vid makten. Att rysk media påstod det hela så kunde man såklart misstänka en lögn eller en halv. Hade det inte stått på engelska wikipedia om statsskicket (svenska är jämt sämre) så hade vi inte vetat den detaljen.

Egentligen är det ofta vad rysk media INTE säger. typ.

"...was offered a post in a new government in the country to be formed under President-elect Petro Poroshenko. Yarosh accepted the offer, Right Sector representative Borislav Bereza told local media on Wednesday."
Vem erbjöd Yarosh en plats, presidenten? Nej men de får det att låta så. Om inget stämmer så kan de skylla på Bereza, om han nu alls sagt det som han påstås ha sagt i okänd "lokal media".

Du har rätt i vad jag antar att du menar, att det inte är så bra om han blir minister för det ger bara ryssarna en ursäkt att kalla hela regeringen för nazistisk. Det gör de iofs ändå... Ryssarna ska för övrigt inte lägga sig i Ukrainas interna angelägenheter, det tjatar ryssarna jämt om annars när det gäller det egna landet. Kanske denne Yarosh är en idiot men såna har alla länder, både på vänster och högerkanten. De brukar vara lika odemokratiska och våldsamma.

Tydligen skriker rysk media om påhittade ryska civila som dör i Ukraina, men de har inte sagt ett ord om de 31 ryssar som dog vid anfallet mot flygplatsen. Någon som noterat någon text om dessa ryssar, ni som läser skräpet? Återigen noterbart för vad de inte skriver.
Ja, du har rätt i att man lätt hamnar i sandlådekriget och man ska väl försöka undvika det så förlåt gärna de hårda orden. Man blir lätt förbannad av att bli insinuerad som eller kallad lögnare men det får man väl ta i fortsättningen här på FB.

Det är väl ingen i denna tråd som är expert på Ukraina men det finns en del kunniga som då tyvärr inte är så objektiv. Förr eller senare gör väl dom flesta bort sig och tänker för snabbt eller drar fel slutsats. Det kanske då räcker med att vänligt påpeka eller erkänna felet. Annars är det mest åsikter och ställningstaganden som jag tycker alla kan få ha (även om jag också blir förbannade på det ibland).

Jag har länge sökt information om en tänkbar ny regering och detta är allt jag fann. Detsamma med massmorden i Odessa där det inte heller finns mycket om hur utredningen går om det nu finns någon alls. Massmedia i väst undersöker och skiver knappt någonting om dessa saker och mycket annat så ofta får man läsa ryska nyheter eller se filmer uppladdade från folk i östra Ukraina. Det är propaganda från båda håll vad det gäller nyheterna så det är upp till var och en att bedömma trovärdigheten och utifrån det diskutera.

Ja, det är det jag menar att Dmytro Yarosh inte är lämplig och det vore märkligt om det är sant för det skulle bli extremt provocerande. Likaså kan det vara rysk propaganda för att hetsa mer, och därför skrev jag "om det är sant" och "verkar".
2014-06-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Sverige stödjer Kievjuntan's användning av våld. Carl Bildt uttalar sig som vanligt?
http://euobserver.com/foreign/123846
Den grandiosa psykopaten har skadat Sverige i denna och andra frågor. Få se vilken annan idiot man hittar på den posten efter regimskiftet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in