Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag skrev också att det inte framgår vilken post och att vi får se om det är sant och lik förbannat ska du kalla mig för lögnare. Hur är det med din trovärdighet då din jävla tomte.
Alltså om flera debattörer slutar kalla andra för sandlådesaker så skulle fler ta tråden på allvar.
Jag är ingen expert på statsskick, tyckte bara det lät konstigt att presidenten väljer ministrar med tanke på hur presidenten och premiärministern tjafsat förut, när Tymoshenko satt vid makten. Att rysk media påstod det hela så kunde man såklart misstänka en lögn eller en halv. Hade det inte stått på engelska wikipedia om statsskicket (svenska är jämt sämre) så hade vi inte vetat den detaljen.
Egentligen är det ofta vad rysk media INTE säger. typ.
"...was offered a post in a new government in the country to be formed under President-elect Petro Poroshenko. Yarosh accepted the offer, Right Sector representative Borislav Bereza told local media on Wednesday."
Vem erbjöd Yarosh en plats, presidenten? Nej men de får det att låta så. Om inget stämmer så kan de skylla på Bereza, om han nu alls sagt det som han påstås ha sagt i okänd "lokal media".
Du har rätt i vad jag antar att du menar, att det inte är så bra om han blir minister för det ger bara ryssarna en ursäkt att kalla hela regeringen för nazistisk. Det gör de iofs ändå... Ryssarna ska för övrigt inte lägga sig i Ukrainas interna angelägenheter, det tjatar ryssarna jämt om annars när det gäller det egna landet. Kanske denne Yarosh är en idiot men såna har alla länder, både på vänster och högerkanten. De brukar vara lika odemokratiska och våldsamma.
Tydligen skriker rysk media om påhittade ryska civila som dör i Ukraina, men de har inte sagt ett ord om de 31 ryssar som dog vid anfallet mot flygplatsen. Någon som noterat någon text om dessa ryssar, ni som läser skräpet? Återigen noterbart för vad de inte skriver.