2014-05-25, 12:58
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Har verkligen läst artikeln du länkar till?
Det handlar ju om att låten är klippt och ändrad så att den får en helt annan innebörd än den Peps menade.
Jovisst, men det är ju inte politikern som lagt upp den på tuben. Han bara länkade till klippet. Skulle det vara olagligt kan man stämma varenda en som någon gång länkat till en låt utan att klippet godkänts av artisten.
Citera
2014-05-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datorius
Har hört att han är rätt så temperamentsfull, känner en servitris som haft med honom att göra en gång, han blev arg för att de inte hade nåt vegetariskt på menyn och han gillade inte det han fick istället osv. han blev rätt sur och arg iaf om det nu är sant, servitrisen jag hörde det av är väl inte världens trevligaste person hon heller så kemin stämde väl inte riktigt där

Har genom åren har stött på honom en antal gånger inom jobb, oerhört skön, divabefriad och vänlig farbror. Även om han är far away beyond vart jag står politiskt måste jag säga att han är en väldigt sympatisk figur.
Svårt att föreställa mig honom sur och tvär men, who knows, alla har väl sina dåliga stunder.

Ibland har det varit ett grymt sväng på konserterna med de andra gamla stötarna.
Hatten av för denne ikoniske puffgubbe !
Citera
2014-06-04, 18:13
Medlem
P55s avatar
Två utsålda konserter:

http://www.expressen.se/kvp/noje/peps-persson-tillbaka---salde-ut-tva-konserter/
Citera
2014-06-04, 18:37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Två utsålda konserter:

http://www.expressen.se/kvp/noje/peps-persson-tillbaka---salde-ut-tva-konserter/

Så han var inte sjuk ?
Citera
2014-06-04, 19:52
Medlem
emma80s avatar
Jag och pappa ska åka ner till Skåne för den andra konserten 29 juni. Pappa har en kompis som bor utanför Vittsjö och han lyckades fixa biljetter åt oss idag. Peps och hans Blodsband 2014, på Peps egen hemmaplan, helt fantastiskt.
Citera
2014-06-04, 20:35
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag och pappa ska åka ner till Skåne för den andra konserten 29 juni. Pappa har en kompis som bor utanför Vittsjö och han lyckades fixa biljetter åt oss idag. Peps och hans Blodsband 2014, på Peps egen hemmaplan, helt fantastiskt.
Då ska du spana in Bosse!
När resten av bandet gick och pausade brukade Bosse sitta kvar och trumma som "Animal" från mupparna i en kvart eller så. Sen när bandet kom tillbaka trummade han en timme till
(Detta var för mycket länge sen)
Citera
2014-06-04, 20:38
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
När resten av bandet gick och pausade brukade Bosse sitta kvar och trumma som "Animal" från mupparna i en kvart eller så. Sen när bandet kom tillbaka trummade han en timme till

Första gången jag såg Peps och blodsbandet (arvikafestivalen 93) så spelade de en hel låt innan resten av bandet gick av scen för att chilla och röka medan Bosse satt kvar och spelade i fem-tio minuter.
När jag såg dem på uppsala reggaefestival tio år senare så spelade de nog nästan halva setet innan bosse fick köra solo.

En av tidernas absolut bästa trummis, i alla fall när det kommer till solon.
Citera
2014-06-04, 22:08
Medlem
mikaelss avatar
Bosse Skogis är väl pensionerad sen länge numera? Jag såg Peps på Mosebacke -06 eller så, då var det inte Bosse bakom trummorna, utan en ung snubbe, som var nästan ika bra som Bosse var i sin glans dagar.

Synd att inte Peps vill turnera, även om jag förstår honom, hade varit kul att se honom igen, Mosebackekonserten var magiskt bra.
Citera
2014-06-05, 18:54
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Då hoppas jag på något liknande 2014 också, även om hälsan inte verkar vara den bästa. Jag är glad att Bosse och Peps ens ska stå på scen ihop igen.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Bosse Skogis är väl pensionerad sen länge numera? Jag såg Peps på Mosebacke -06 eller så, då var det inte Bosse bakom trummorna, utan en ung snubbe, som var nästan ika bra som Bosse var i sin glans dagar.

Synd att inte Peps vill turnera, även om jag förstår honom, hade varit kul att se honom igen, Mosebackekonserten var magiskt bra.
Varken Peps eller Bosse har haft hälsan på sin sida under senare år, men Bosse ska vara med i Blodsbandet i år.

Angående Peps och hans båda konserter stod detta i lokalpressen där nere i veckan: Sedan 2005 har både han själv och bandets trummis Bosse Skoglund drabbats av sjukdomar, men båda är nu fit for fight igen.

Citera
2014-06-05, 20:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels

Peps vill helst sitta och puffa på hemmaplan.
Citera
2014-06-08, 13:19
Medlem
BertFoxs avatar
Kul att han polisanmälde SD för försöket att använda en av hans låtar i den främlingsfientliga propagandan.
Fan vad efterblivet av rasisterna. Peps musik bygger ju till stor del just på multikulturen, blues reggae osv
Tror fan att denne sköne lirare hatar SD.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/peps-jag-avskyr-sd%281746005%29.gm

Vet inte hur det slutade.
Senast redigerad av BertFox 2014-06-08 kl. 13:39.
Citera
2014-06-08, 13:47
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Kul att han polisanmälde SD för försöket att använda en av hans låtar i den främlingsfientliga propagandan.
Fan vad efterblivet av rasisterna. Peps musik bygger ju till stor del just på multikulturen, blues reggae osv
Tror fan att denne sköne lirare hatar SD.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/peps-jag-avskyr-sd%281746005%29.gm

Vet inte hur det slutade.

Med tanke på att artikeln är fyra och ett halvt år gammal så verkar det inte ha hänt särskilt mycket?
Kan det vara så att hatet förblindar det logiska tänkande för dig?

Peps spelade väl förresten den typ av musik långt innan Sverige blev multikulturellt?

Dessutom är det inget som man polisanmäler för då det inte faller under allmänt åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in