Citat:
Ursprungligen postat av
iwtwftgs
Håller egentligen med dig i allt du säger.
Bra. Vad är det du inte håller med om?
Citat:
Ursprungligen postat av
iwtwftgs
Föds man i en sekulär familj och sedan blir en radikal islamist så är det oftast en ganska bra indikation på att det är en dålig människa vi talar om.
Så är det naturligtvis. Som islamister (alltså
äkta muslimer) har de tagit ställningen och världsåskådningen att de vill kriga mot mänskligheten, detta är givetvis inte bra eftersom muslimer är människohatare. Bra människor är typ doktorer och andra samhällsbärande, välgörande hederliga arbetare och skattebetalare.
Citat:
Ursprungligen postat av
iwtwftgs
Det vill säga; radikala islamister är alltsomoftast det genetiska bottenskrapet.
Helt riktigt. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: islam är en utmärkt dysgenisk stämpel.
Citat:
Ursprungligen postat av
iwtwftgs
Folkmördare, våldtäktsmän m.m. Så egentligen bör man inte vara chockad. Men samtidigt, när man ser bilder på oskyldiga barn som dödas i religionens namn, då ifrågasätter man ifall dessa verkligen ska få klassas som "människor". Fast jag borde inte bli chockad egentligen. Min farmors mamma blev knivhuggen till döds under Seyfo medan hon höll min tvååriga farmor i famnen, så vi alla vet vad radikal islamism gör med folk. Lyckligtvis var mördaren åtminstone så pass mänsklig att han skonade min farmor, men ändå.
Du har dock missförstått en grej: ISIS i Syrien, representerar inte "radikal islam"; de representerar äkta islam, inget annat. Sedan om man anser att islam per se är radikalt (vilket islam faktiskt inte är på något sätt och vis), det är en annan femma, men att skriva radikal islam är att ogiltigförklara den äktaste islam som ISIS står för (i.e., wahhabi salafism), som om det finns riktig islam (som tydligen är fredlig), och militant islam, som är oäkta islam. Det är vad man insinuerar när man skriver radikal islam. Man måste som nörd, haka upp sig på ordens definitioner eftersom betydelse och innebörd är viktigt i verbal krigföring i retorikens konst.
Judarna är väl medvetna om detta.
Så kort och koncist: när islamister dödar oskyldiga, terroriserar barn, kvinnor och gamlingar, spränger folk i luften osv, är det viktigt att vi helt enkelt kallar deras beteende islam och inget annat, och terroristerna, muslimer. De "muslimer" som inte befinner sig i Syrien, inte ägnar sig åt jihadaktivism osv, dessa bör vi kalla "kulturmuslimer", pseudo-muslimer osv., och om man bara skriver muslimer, är det viktigt att använda citationstecken för att indikera att de inte är äkta vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
iwtwftgs
Och ja. Kristendomen har gjort den assyriska folkgruppen till pacifister, och gjort oss svaga. Man kan inte vara ett får bland hyenor.
Så är det!
Citat:
Ursprungligen postat av
iwtwftgs
De dödade som sagt några assyrier i Irak häromveckan, och hotade även andra muslimer med avrättning ifall de köpte/sålde hus av/till assyrier.
Den här assyriska pojken mördades av ISIS häromveckan:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10376374_631890730220168_7364809615574120462_n.jpg
Jävla islamistsvin!
Citat:
Ursprungligen postat av
afatsumo
Man har ju nästan saknat dina skruvade inlägg om hur "riktiga" muslimer är onda människor och hur alla muslimer som inte vill döda judar & kristna inte är riktiga muslimer.
Det är inte jag eller mina inlägg som är skruvade, utan det är ni muslimer och tyvärr verkligheten, som är rätt jävla skruvad. Don't shoot the messenger!
Och säg som det är: du rådiggar mina inlägg!
Citat:
Ursprungligen postat av
afatsumo
Du är ju självklart helt neutral när du förklarar den sanna bilden av muslimer & islam.
Givetvis är jag inte neutral; jag är objektiv och korrekt. Orka vara en neutral mes, liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av
afatsumo
Får man fråga om de som krigar mot JaN, ISIS, FSA och alla andra terrorister runt om i Syrien - är majoriteten kristna eller judar? Eller är de möjligtvis "kulturmuslimer" som inte vet vad islam är?
Det senare. Många av de som krigar mot ISIS och kompani, är alawiter och shia, och dessa är enligt de äkta muslimska sunniterroristerna själva, inte riktiga muslimer. Eftersom islam uppstod i Saudiarabien och den mest aggressiva, militanta, strikta och ortodoxa varianten av islam i moderna tider råkar komma därifrån, så menar jag att ISIS, Jabhat al-Nusra och resten av folkmördarpacket, har patent och monopol på att tolka islam.
Det här är för övrigt ett av mina egna motton här i livet:
either go all the way, or don't walk at all. ISIS är hardcore när det kommer till islam, och de följer mitt motto rätt bra. ISIS kompromissar inte, än mindre vattnar ur islam som den politiskt korrekta 99 procenten gör. De kör hela vägen med riktig islam. Det är så islam ser ut, som ISIS.
Citat:
Ursprungligen postat av
afatsumo
Du har någon procent av 1.4(?) miljarder muslimer i världen med en egen tolkning och dessa anser du representera islam?
Det är inte en fråga om ad populum. Muslim är man om man följer islams skrifter kompromisslöst till punkt och pricka, vilket ISIS i Syrien gör. Att påstå att 1.5 miljarder relativt fredliga "muslimer" är mer äkta islam än syriska ISIS bara för att de är fler, är som att påstå att Sverigedemokraterna är mer representativa för äkta tysk nazism än SvP bara för att de har fler väljare än Svenskarnas parti, för att dra en liknelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
afatsumo
Då kan man lika gärna dra slutsatsen att alla assyrier är knarklangande galningar som inte vill annat än att mörda & knarka; för att sedan samla ihop sin släkt, inkl. mor- och farföräldrarna och gå bråka med en annan släkt p.g.a. skadad heder?
Nej, eftersom Jesus inte uppmanade assyrier att hålla på sådär. Mörda, knarka och och klankrig har för övrigt människor i alla tider hållt på med, inget specifikt assyriskt med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
afatsumo
Det är inte svårt att svartmåla en grupp genom att peka finger på den enstaka procenten galningar som verkligen inte representerar de resterande 99%.
99 procenten har inte tagit avstånd från den militanta en procenten, och sedan är det inte frågan om de representerar 99%, utan om ISIS representerar islam, vilket ISIS i Syrien gör klanderfritt. Att du sedan anser att islam är 99% 'Muslims in name only' och inte vad Muhammed gjorde (textbook islam alltså, perfekt emulerat av ISIS i moderna tider), det är ditt missförstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
afatsumo
Speciellt om man känner en oerhörd hat mot hela gruppen, som du uppenbarligen gör.
Fast mitt hat är väl ändå befogat och rättfärdigt, håller du inte med? Nej, jag tänker inte älska en grupp galningar som håller på och mördar mitt folk.
Senaste nytt för övrigt är att muslimska folkmördare i Syrien använder sig av Twitter:
Syrian jihadists using Twitter to recruit foreign fighters:
http://edition.cnn.com/2014/06/03/world/meast/syria-defector-recruits-westerners/
Och muslimgalningarna har nu fått en egen artikel på Wikipedia, om hur de strider i norra och östra Syrien (i.e., Assyrien):
https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_opposition%E2%80%93Islamic_State_of_Iraq_an d_the_Levant_conflict
Det är ju kanon. Det är dock ytterst beklagligt att det inte finns en militant och aggressiv assyrisk stat som rensar hus med muslimerna.