2014-06-04, 18:34
Medlem
Shanklygatess avatar
"Såväl tyska Bild som engelska Daily Mail trumpetar i eftermiddag ut att Bayer Leverkusens mittfältslöfte Emre Can kan bli klar för Liverpool under denna vecka.
Liverpool har sagt sig beredda att utnytta utköpsklausulen på 9,75 miljoner pund för 20-åringen.

U21-landslagsspelaren, som både har tyskt och turkiskt pass, kom till Leverkusen från Bayern München förra sommaren. Bild och Daily Mail skriver att de personliga kraven inte kommer att hindra en övergång."

Taget från Liverpools svenska sida.
2014-06-04, 18:42
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
£32m e fan ingenting för den där.. saken. Snart blir drt väl klart att araenal köpt Morata för en liknande summa
Kan väl tänkas att Atlético fick Courtois på lån en säsong som en del av betalningen. Om inte så ett bra pris för Chelsea.
2014-06-04, 19:08
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
"Såväl tyska Bild som engelska Daily Mail trumpetar i eftermiddag ut att Bayer Leverkusens mittfältslöfte Emre Can kan bli klar för Liverpool under denna vecka.
Liverpool har sagt sig beredda att utnytta utköpsklausulen på 9,75 miljoner pund för 20-åringen.

U21-landslagsspelaren, som både har tyskt och turkiskt pass, kom till Leverkusen från Bayern München förra sommaren. Bild och Daily Mail skriver att de personliga kraven inte kommer att hindra en övergång."

Taget från Liverpools svenska sida.
Jag har dålig koll; hur är han som spelare? Tänkt som bredd eller startspelare för Liverpool?
2014-06-04, 19:17
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag har dålig koll; hur är han som spelare? Tänkt som bredd eller startspelare för Liverpool?

Ska erkänna att jag inte har någon vidare koll heller. Tror han var ordinarie i Leverkusen säsongen som gick men om han är bättre än det vi redan har vågar jag inte säga något om.
2014-06-04, 19:28
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Eller mkt för en spelare som bara presterat på toppnivå i en enda säsong. Chelsea trodde sig köpa en lika duktig spelare när de köpte Torres, så vänta å se vad han presterar ist och sedan utvärdera över/under-pris. Hoppas för fotbollens skull att han fortsätter på samma nivå(men helst inte pga klubbval)

Jag har varit allt mer skeptisk till det där sedan i vintras. Alla spanska strikers har uppblåsta siffror, se bara på vår egen Carlos Vela (som jag inte heller är övertygad om), på Soldado (eller Negredos andra hälft). Och någon Aguerotyp är ju inte Costa - d.v.s otroligt skicklig rent tekniskt och därmed lite mer säkert som köp. Det är ju ganska talande att intresset vid sidan av Chelsea varit rätt lågt för en kille som har en tillsynes förmånlig klausul.

Han kommer säkert peta in några bollar, men kommer det vara något att förlita sig på? Är det så oändligt mycket bättre än en Demba Ba (som också var otroligt hypad ett tag)? Det känns mer tveksamt. Man ska nog ha i åtanke vilket jobb Smieone gjort med Atletico, och vilken lagmaskin det har blivit. Det är långt ifrån säkert att de enskilda delarna presterar lika bra när man tar isär dem och stoppar in dem i en ny miljö.
2014-06-04, 19:37
Moderator
zanteras avatar
Jag ställer mig också lite skeptisk till Costa i Chelsea. Det är väl en ganska riskabel affär för det priset, men är det någon klubb som kan ta risken och göra ett sånt köp så är det väl Chelsea. De är i stort behov av en klassanfallare, och kollar man de 3-4 bästa alternativen som är tillgängliga så är Costa där. Sen finns det ett frågetecken om hur han anpassar sig till England, och om han kan hålla samma nivå, men han förstärker ändå ett Chelsea som förra säsongen hade Torres, Ba och Eto. Hoppas att Lukaku får chansen i år. Han har gjort det bra när han varit utlånad, och skulle vara kul att få se han spela i Chelsea.
2014-06-04, 19:58
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag har varit allt mer skeptisk till det där sedan i vintras. Alla spanska strikers har uppblåsta siffror, se bara på vår egen Carlos Vela (som jag inte heller är övertygad om), på Soldado (eller Negredos andra hälft). Och någon Aguerotyp är ju inte Costa - d.v.s otroligt skicklig rent tekniskt och därmed lite mer säkert som köp. Det är ju ganska talande att intresset vid sidan av Chelsea varit rätt lågt för en kille som har en tillsynes förmånlig klausul.

Han kommer säkert peta in några bollar, men kommer det vara något att förlita sig på? Är det så oändligt mycket bättre än en Demba Ba (som också var otroligt hypad ett tag)? Det känns mer tveksamt. Man ska nog ha i åtanke vilket jobb Smieone gjort med Atletico, och vilken lagmaskin det har blivit. Det är långt ifrån säkert att de enskilda delarna presterar lika bra när man tar isär dem och stoppar in dem i en ny miljö.
Det hjälper säkert att ha Fabregas där bak som levererar smörpassningar.

Jag tror faktiskt att Costa kommer att bli en framgång. Han missade flest lägen i Europa denna säsong men lyckades också vara en av de som gjorde flest mål, detta tyder på en exceptionell näsa för lägen och hårt jobbande utan boll. Han är också ett råskinn som gör allt för att ge sig själv fördelar och har en bra balans mellan fysik och finess.
Vilka andra lag skulle ha försökt få honom? Bayern, Barca, Real, United, Liverpool (som försökte), City, PSG och Juventus har alla redan bra anfallare. Arsenal hade kanske kunnat göra ett försök men kanske insåg när intresset för honom uppstod att han var på väg till Chelsea?

Han visade också säsongen innan när han spelade med Falcao att han är bekväm på kanten och har ett fint passningsspel. Han är absolut ingen target då han inte vinner många höjddueller och tappar bollen ofta, men han är som skapad för kontringsfotboll. Hans rörelse i boxen i kombination med offensivare ytterbackar samt en mer kreativ CM kommer möjliggöra många fler skapade lägen för Chelsea mot svagare lag samtidigt som man behåller sitt farliga kontringsspel mot topplagen.

Demba Ba är en ytterst konstig spelare som är lite av en "jack of all trades" och lämnade nästan alltid något att önska när han spelade.

Inga ursäkter denna säsong Jose.
Senast redigerad av Viking- 2014-06-04 kl. 20:14.
2014-06-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Eller mkt för en spelare som bara presterat på toppnivå i en enda säsong. Chelsea trodde sig köpa en lika duktig spelare när de köpte Torres, så vänta å se vad han presterar ist och sedan utvärdera över/under-pris. Hoppas för fotbollens skull att han fortsätter på samma nivå(men helst inte pga klubbval)

Kan ju inte bli värre än Carroll iaf
2014-06-04, 20:40
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det hjälper säkert att ha Fabregas där bak som levererar smörpassningar.

Jag tror faktiskt att Costa kommer att bli en framgång. Han missade flest lägen i Europa denna säsong men lyckades också vara en av de som gjorde flest mål, detta tyder på en exceptionell näsa för lägen och hårt jobbande utan boll. Han är också ett råskinn som gör allt för att ge sig själv fördelar och har en bra balans mellan fysik och finess.
Vilka andra lag skulle ha försökt få honom? Bayern, Barca, Real, United, Liverpool (som försökte), City, PSG och Juventus har alla redan bra anfallare. Arsenal hade kanske kunnat göra ett försök men kanske insåg när intresset för honom uppstod att han var på väg till Chelsea?

Han visade också säsongen innan när han spelade med Falcao att han är bekväm på kanten och har ett fint passningsspel. Han är absolut ingen target då han inte vinner många höjddueller och tappar bollen ofta, men han är som skapad för kontringsfotboll. Hans rörelse i boxen i kombination med offensivare ytterbackar samt en mer kreativ CM kommer möjliggöra många fler skapade lägen för Chelsea mot svagare lag samtidigt som man behåller sitt farliga kontringsspel mot topplagen.

Demba Ba är en ytterst konstig spelare som är lite av en "jack of all trades" och lämnade nästan alltid något att önska när han spelade.

Inga ursäkter denna säsong Jose.

Fast till Liverpool var det ju troligtvis bara aktuellt om Suarez hade lämnat förra sommaren. Efter det har jag inte läst om något intresse från Liverpools sida att köpa Costa.

Dock är det en väldigt intressant värvning som jag gärna sett i Liverpool, han är väl urtypen av en spelare man älskar när han är i sitt eget lag men hatar om han är motståndare. Ganska lik Suarez på det sättet.
2014-06-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Till saken hör väl dock att Mourinho knappast söker några tekniska finlirare utan snarare spelare som passar i ett lagmaskineri. Atletico och Chelsea är egentligen inte så olika i spelsätt och därför tror jag ändå Costa passar Chelsea bättre än nästan alla andra tillgängliga strikers (och Chelsea passar nog även honom väldigt bra).

Priset får ändå anses överkomligt på en marknad där David Luiz kan säljas för 50 miljoner pund.
2014-06-04, 22:50
Medlem
Viking-s avatar
http://www.rtve.es/deportes/20140604/pique-somos-candidatos-pero-unicos-favoritos/948450.shtml

Min spanska är inte vad den var för några år sedan, men det jag hör (och har läst till mig från andra) är att Pique talar om för VDB att Fabregas lämnar Barca för 33m euro. Någon spansktalande här får gärna bekräfta.

Media brukar ju vara några dagar efter, kan en transfer redan vara klar till ett av Utd, Arsenal eller Chelsea?
2014-06-04, 23:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
http://www.rtve.es/deportes/20140604/pique-somos-candidatos-pero-unicos-favoritos/948450.shtml

Min spanska är inte vad den var för några år sedan, men det jag hör (och har läst till mig från andra) är att Pique talar om för VDB att Fabregas lämnar Barca för 33m euro. Någon spansktalande här får gärna bekräfta.

Media brukar ju vara några dagar efter, kan en transfer redan vara klar till ett av Utd, Arsenal eller Chelsea?

Arsenal höll ju Özil hemligt, så man vet iaf hur man smyger in bomber på transfersidan. Hoppas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in