2014-06-04, 14:52
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Enligt Marca är Wolfsburg redo att buda 28 miljoner euro för Morata

Det är bara att ta pengarna och springa i såna fall. Annars ryktas det väldigt flitigt om Juventus, Conte tror mycket på honom. Han lämnar nog i alla fall.

Morata verkar krängas med någon återköpsklausul, vilket gör det hela ganska ointressant för många klubbar. Jag menar, om det ska vara något sånär rimligt får man sätta klausulen till 50+ miljoner pund, annars är det en bisarr situation som är värre för köparen än ett lån - eftersom man får ta all risk om han inte fungerar tillfredsställande, samtidigt som Real kan sno tillbaka honom om han presterar.
2014-06-04, 14:59
Medlem
snillet_1s avatar
Gamle Barca-spelaren Keita klar för Roma.

Citat:
The experienced midfielder that the sporting director Sabatin and Rudi Garcia wanted is the 34-year-old Malian, who played at Valencia in the last season. Keita arrives as a free agent and will sign a one-year contract with an option for the second year, his wages will be lower than a million, plus bonuses.

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/roma-closes-the-deal-for-seydou-keita-the-details/

En rutinerad och billig backup inför en säsong som kommer vara betydligt tuffare, rent matchningsmässigt. Jag kan inte klaga. Hur var han i Valencia?
2014-06-04, 15:07
Medlem
Cambijaos avatar
Moya är klar för Atletico Madrid, bra värvning i mina ögon. Finns gott om bra spanska målvakter och Moya är en av dem.
2014-06-04, 15:13
Medlem
Gantss avatar
Jag hoppas inte Chelsea satsar på att värva Luis från Atletico Madrid för 25-28€ miljoner som det ryktas över. Mycket pengar för en spelare som snart ska fylla 29 år. Då ser jag hellre att Chelsea slösar 30£ miljoner på Shaw för att han är yngre samt home grown.

Alt. att man gör en deal med Sevilla pengar + Marin för Moreno.
2014-06-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Morata verkar krängas med någon återköpsklausul, vilket gör det hela ganska ointressant för många klubbar. Jag menar, om det ska vara något sånär rimligt får man sätta klausulen till 50+ miljoner pund, annars är det en bisarr situation som är värre för köparen än ett lån - eftersom man får ta all risk om han inte fungerar tillfredsställande, samtidigt som Real kan sno tillbaka honom om han presterar.

Nja, jag vet inte om Morata kommer ingå i Ancelottis planer på långsikt. Jag tvekar på det. Om det kommer ett riktigt bra bud (25-30 M euro) så är jag ganska säker på att Real säljer honom.
2014-06-04, 16:18
Medlem
Puckotts avatar
Nu har jag väldigt dålig koll på Morata, men ni nämner priser som 25-30M euro. Är inte det ett riktigt överpris? Spelare av riktigt hög klass går ju för dom summorna.
2014-06-04, 16:25
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Moya är klar för Atletico Madrid, bra värvning i mina ögon. Finns gott om bra spanska målvakter och Moya är en av dem.
Vet du vad man fick betala för honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Nu har jag väldigt dålig koll på Morata, men ni nämner priser som 25-30M euro. Är inte det ett riktigt överpris? Spelare av riktigt hög klass går ju för dom summorna.
Jo, det är givetvis ett enormt överpris. Hans marknadsvärde enligt transfermarkt är på ungefär 10-11 miljoner pund. Lägg därtill att han knappt fått spela och varit rätt usel när han väl har fått chansen så naturligtvis är 25 miljoner euro ett hutlöst pris.
Senast redigerad av OG-lover 2014-06-04 kl. 16:34.
2014-06-04, 17:01
Medlem
Viking-s avatar
http://www.theguardian.com/football/2014/jun/04/diego-costa-chelsea-medical-transfer-spain

Då är alltså Diego Costa i princip klar, CFC kommer nog slutföra sina huvudtransfers innan VM har börjat.
2014-06-04, 17:10
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vet du vad man fick betala för honom?.
¨
Runt 3 miljoner euro ryktas det om.
2014-06-04, 17:12
Medlem
LuaLuas avatar
Andy Mitten säger alltså att den av Uniteds targets man känner sig mest säkra på att få är Mats Hummels. Väldigt oväntat, med tanke på att alla rapporter från tyskt håll pekar på att han inte är till salu. Högst oklart vad det innebär rent konkret, men vad vi definitivt vet är att Mitten knappast ljuger. Det är information han fått från klubben.

http://www.dailypost.co.uk/sport/sport-opinion/andy-mitten-world-cup-focus-7214300
2014-06-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
http://www.theguardian.com/football/2014/jun/04/diego-costa-chelsea-medical-transfer-spain

Då är alltså Diego Costa i princip klar, CFC kommer nog slutföra sina huvudtransfers innan VM har börjat.

£32m e fan ingenting för den där.. saken. Snart blir drt väl klart att araenal köpt Morata för en liknande summa
2014-06-04, 18:20
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
£32m e fan ingenting för den där.. saken. Snart blir drt väl klart att araenal köpt Morata för en liknande summa

Eller mkt för en spelare som bara presterat på toppnivå i en enda säsong. Chelsea trodde sig köpa en lika duktig spelare när de köpte Torres, så vänta å se vad han presterar ist och sedan utvärdera över/under-pris. Hoppas för fotbollens skull att han fortsätter på samma nivå(men helst inte pga klubbval)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in