2014-06-03, 15:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft85
Jag kollade PE tal, Substansvärde och ROE talet.
Ok, det var jag som missuppfattade att du menade minus som i att ditt innehav gått back. My bad.
2014-06-03, 18:54
Medlem
Är det de första 40 veckor man får studiemedel där man bör klara 65% för att få nästa år om man läser ett program som första års student på en högskola?

P.S jag har läst deras hemsida och jag frågar er eftersom jag vill vara 100% säker att jag förstod rätt.
2014-06-03, 22:49
Medlem
Hej alla

JAg undrar om det finns något företag på börsen som renar vatten eller liknande? rent vatten är en bristvara i världen och det blir bara värre och värre..

MVH
2014-06-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbycobra
Hej alla

JAg undrar om det finns något företag på börsen som renar vatten eller liknande? rent vatten är en bristvara i världen och det blir bara värre och värre..

MVH

Någon kommer snart svara (Kalle Anka-bolaget) "Josab International" som är noterat på Aktietorget. Var kritisk.
2014-06-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Någon kommer snart svara (Kalle Anka-bolaget) "Josab International" som är noterat på Aktietorget. Var kritisk.

Finns det inget annat? Borde väl finnas en bra marknad
2014-06-04, 00:24
Medlem
Chopin1s avatar
Hej allesammans,

Det är nämligen så att jag tog ett lån från CSN i februari 2014, och vill nu betala tillbaka hela beloppet till CSN för ett antal orsaker. Hur fungerar det med återbetalning av lån samma år som man erhöll lånebeloppet? Hur är det med räntan? Tack på förhand.
2014-06-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
du får inga pengar i høst. men det dær beror på hur du har søkt också. Det smartaste man kan gøra ær att søka før ett år i taget, inte terminsvis. Då hinner man liksom fixa till resttentor oftast, eftersom man har længre tid på sig innan dom kontrollerar.

Gøra omtentor, ligger nog på høgskolans ansvar før hur många. Vet en del som jag fanimig tror har skrivit 10 ggr!

Men löser man omtentan så bör man väl ändå få pengar i augusti när kurserna startas? Omtentan är i början av augusti.
2014-06-04, 04:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tonystarkfinns
Är det de första 40 veckor man får studiemedel där man bör klara 65% för att få nästa år om man läser ett program som första års student på en högskola?

P.S jag har läst deras hemsida och jag frågar er eftersom jag vill vara 100% säker att jag förstod rätt.
62,5 % är resultatkravet för de första 40 veckorna med studiemedel. Sedan 75 %.
2014-06-04, 08:13
Medlem
Fick positivt besked, puh. Fast blir lite... frustrerad när jag ser utbetalningsschemat. Första utbetalningen 25 sep? Hur ska man trolla fram hyran m.m. i augusti då? Samma i vinter, 25 nov, och sen hoppar de över december och januari och ger en utbetalning 25 feb, är det meningen man ska behöva ta sms-lån eller nåt för att klara hyran? Har de inte tänkt på det vore smart att ge pengar i förväg, inte efterhand? Suck... ser det ut så här för alla?
2014-06-04, 09:01
Medlem
wastedandlazys avatar
Tycker det är konstigt med säkerheten kring aktier.
Hur kan jag bevisa att jag äger en aktie? Borde inte varje aktie ha ett serienr åtminstone?
Känns som att man köper en bostadsrätt och inte vet var den finns
2014-06-04, 09:14
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Tycker det är konstigt med säkerheten kring aktier.
Hur kan jag bevisa att jag äger en aktie? Borde inte varje aktie ha ett serienr åtminstone?
Känns som att man köper en bostadsrätt och inte vet var den finns

Ditt innehav finn ju på VPC, alternativt hos di depåbank.
Funkar ungefär som pengar på ett konto, så förstår inte riktigt din undran.
2014-06-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
62,5 % är resultatkravet för de första 40 veckorna med studiemedel. Sedan 75 %.

Ok, tack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in