Citat:
Kan hända att Amani tog hand om sina barn. Det kan vara svårt för en del av välmenande svenskar att förstå att en kvinna faktiskt kan hata ett barn på grund av att barnet är älskat av maken men inte fött av kvinnan. I kulturer där mannen betyder allt kan till och med ett litet barn bli en rival och fiende. Jag vet inte hur ska kunna förklara detta utan att skriva ett långt inlägg om mina egna erfarenheter. Men jag tror att Amani hatade Yara. Hon gick med på att ta hand om henne därför att hon inte hade något val. Jag tror att misshandlade Yara och tvingade henne att utföra hushållsysslorna. Rami var inte helt ovetande och därför blev det bråk hemma. Samtidigt kunde Amani säkert övertyga Rami om att hon ville Yaras bästa och hon var ju Ramis sexiga fru och mamma till hans söner. Jag tror inte att Amani ville döda Yara. Jag tror att hon bara råkade misshandla henne för mycket och kanske var Yara svag redan och därför dog hon i sängen. Enligt media hördes det bråk hos familjen innan ambulansen kom. Jag tänker att det kanske var Rami som kom hem då och tittade till Yara och upptäckte att hon var död eller döende, började bråka med sin fru och till slut ringde de ambulansen.
Jag har tidigare blivit kritiserad för denna ''Askungen- teori'' men jag tycker att det inte finns någonting talar emot det. Till och med åklagaren anser uppenbarligen att Amani är den mest sannolika GM.
Jag har tidigare blivit kritiserad för denna ''Askungen- teori'' men jag tycker att det inte finns någonting talar emot det. Till och med åklagaren anser uppenbarligen att Amani är den mest sannolika GM.
Jag är lite kluven i denna fråga. Det som talar emot att Amani tog väl hand om sina egna barn är incidenten i höstas där barnen lämnades ensamma och både polis och socialtjänst kallades dit. Dessutom måste ju de små ha bevittnat hur illa Yara behandlades och säkert har de tagit skada av detta. Så gör inte en frisk förälder.
Ska bli spännande att se resultatet av hennes psykologtest, jag är övertygad om att Amani är psykiskt sjuk. Stölden, de groteska bortförklaringarna, "jag har inte gjort något" osv. Hur hennes liv varit innan hon kom hit vet vi ännu inte. Inte heller om hon blev isolerad från släkten efter stölddomen (och det vore ju ironiskt med tanke på vem som var med henne). Hur hon blev behandlad av Rami som tydligen var besviken på "löften om jobb" som uteblev. Var han ute och reste ensam? Han har massor av kort på sig själv... på facebook. (Det har för övrigt hans bror också - maken till självdyrkan har jag sällan sett).