2014-06-03, 20:23
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeanderson
Och vad är de resterande 4%?
Du har rätt (och antagligen PISA utredningen också)
jag gör om och gör rätt...
Citera
2014-06-03, 20:24
Citat:
Ursprungligen postat av Retardjohan
– Jag är chockad över hur sjukt ”svenskt” det var. Jag tycker att det kändes lite nationalistiskt med kransarna i håret och allsången och allting. Jag känner mig så himla ovan vid det här faktiskt, inte hemma alls.

Kakan verkar ju totalt efterbliven. Hur kan man vara ovan vid allsång? Känner inte idioten till Allsång på Skansen?

Och på vilket sätt är vi vita etniska svenskar inte representativa för landet? Om något så är det invandrarna som absolut inte är representativa. Visst, kör ett all-out-neger-program, så får ni höra vad folket tycker.
Citera
2014-06-03, 20:31
Medlem
InfraGuls avatar
Citat:

De har snubblat på radiosladden, radion har ramlat ner från hyllan och träffat lyssnaren i skallen vilket gör att de ligger avsvimmade och inte kan lyssna på radio.
Citera
2014-06-03, 20:37
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfraGul
De har snubblat på radiosladden, radion har ramlat ner från hyllan och träffat lyssnaren i skallen vilket gör att de ligger avsvimmade och inte kan lyssna på radio.

Det var lite kul
Men det var programledarklientelet som avsågs.
Citera
2014-06-03, 20:43
Medlem
Undrar vad som händer om man räknar det i procent hur många vita/inte vita det finns i sverige och sen jämför listan med sommarpratarna. Vilka blir majoriteten då?
Citera
2014-06-03, 20:46
Moderator
manamanahs avatar
Kakan kan ju lyfta sitt vita arsle från sommarstolen och ge plats åt en rasifierad polare då? Problem solved.
Citera
2014-06-03, 20:50
Medlem
Jag anar en viss bitterhet, då hen själv inte ska få komma till tals.
Men visst, några av talarna har fått tillräckligt med pubicitet, de hade inte behövt få tala i P1.
Citera
2014-06-03, 20:51
Naturligtvis är det en absurd anklagelse. Det är väl inte konstigt att det är flest vita som skall sommarprata i år, det är ju flest vita som bor i landet. Hur hon lyckas bli förnärmad av det faktumet är förbluffande. Självklart representerar vita till stor del Sverige. Sedan bor och lever relativt stor andel människor med utomsvenskt påbrå här i landet, och personer med utomsvenskt påbrå finns också representerade i listan över vilka som ska tala. För att nämna några har vi Timbuktu, Navid Modiri och Athena Farrokhzad, ser inte hur detta är någonting att anmärka på! Programchefen Bibi Rödöö gör gott i att ryta ifrån - det finns ingenting att uppröras över här.

P.S. "Sjukt svenskt"? Ja, vi är i Sverige, och här firar vi midsommar, vi sjunger allsång med mera, hur detta kunnat undgå henne ställer jag mig oförstående till.
Citera
2014-06-03, 20:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Kakan kan ju lyfta sitt vita arsle från sommarstolen och ge plats åt en rasifierad polare då? Problem solved.
Hon är ju rasifierad genom att vara HBTQ. Det smäller ungefär lika högt.
Citera
2014-06-03, 20:53
Medlem
P.Gs avatar
Räknar till flertalet afrikaner, judar, araber, finländare och tyskar (om man ska gå på namnen), samt en ungrare, en japan och säkerligen ett antal till.

Bristen på mångfald sitter inte i etniciteten, utan i de representerade yrkena.
Citera
2014-06-03, 20:53
Medlem
det.sociala.arvets avatar
Kakan kan ju alltid avstå sin plats till förmån för någon s k rasifierad.
Citera
2014-06-03, 20:55
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:

Sådana som jag, som av misstag råkat komma in på P3. När man insett att det är en trams o pladderkanal tar man sig därifrån.

Hörde en gång ett gapigt kvinnfolk gå på och svammla när jag råkat få in P3. Det måste varit den så kallade Kakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in