2010-11-19, 21:43
Medlem
Hej, sålde nyss 1000kr värt av mina sparfonder men är lite oklart om när pengarna sätts in.

"Avräknas till andelskurs 2010-11-22

Försäljning av fondandelar sker till ännu inte fastställd kurs."

är vad som kom upp när jag tryckte på "utför". (har handelsbanken).

PS. min egentliga fråga är; finns det någon chans att pengarna kommer in idag?
Senast redigerad av biggles92 2010-11-19 kl. 21:47.
Citera
2010-11-19, 21:53
Medlem
Windiss avatar
Jag får alltid mina pengar direkt efter en försäljning. Har swedbank vet inte hur de e me andra banker.
Citera
2010-11-19, 21:55
Medlem
Ovations avatar
Beror lite på vilka fonder det är, men räkna med dagen efter de har sålts. Dvs den 23:e.
Citera
2010-11-19, 21:59
Medlem
Svizzeras avatar
det beror på vad det är för fond som du har. somliga fonder handlas det med bara en gång i veckan.
Citera
2010-11-19, 22:05
Medlem
okej. tackar för svar. anledningen till att jag fråga var väl egentligen att jag ville höra "dem är inne inom en timme", men jag får helt enkelt vänta och se. det är en bosparfond för övrigt.
Citera
2010-11-20, 04:27
Medlem
På exempelvis Nordea säljs fonder oftast till slutkursen för dagen, och finns tillgängliga morgonen efter. Man kan ofta välja att göra ett förskottsuttag istället, då får man lite sämre betalt men pengarna i handen direkt.
Citera
2010-11-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windis
Jag får alltid mina pengar direkt efter en försäljning. Har swedbank vet inte hur de e me andra banker.

Ja, det är riktigt. På swedbank får man dom direkt. Nu frågade dock TS om handelsbankens fonder
Citera
2014-06-03, 18:40
Medlem
Laktosfri271s avatar
HEJ bumpar denna tråd

Har väntat 2 dagar på mina pengar nu från en fond från swedbank... Hur lång tid ska det ta?? behöver pengarna imorgon lixom
Citera
2014-06-03, 22:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktosfri271
HEJ bumpar denna tråd

Har väntat 2 dagar på mina pengar nu från en fond från swedbank... Hur lång tid ska det ta?? behöver pengarna imorgon lixom
Beror på fonden. Nu är jag inte bekant med Swedbank, men om du kikar på denna fonden hos Avanza https://www.avanza.se/fonder/om-fond...gie-indienfond (tog bara en randomfond) så ser du till höger stopptid, när köp/sälj genomförs och när pengarna syns på kontot. Jag utgår ifrån att fonder hos Swedbank har liknande uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in