2014-06-03, 14:56
Medlem
Golonkas avatar
Jajjemänsan! Nu gäller det att brassa på med rasismen och mobilisera facebook-likes och twitterdelningar! Helt enligt känt mönster! Alla dessa rasister som plötsligt dyker upp i de mest märkliga sammanhang och vräker på med live-hat inför öppen ridå, högt och tydligt också!

Det är ju valår i år och ett SD på en 14-15% är plötsligt inte en allt för långsökt realitet... Måste stoppas! Inga rasister på våra gator! Jalla! Jalla! Sverige åt alla!
Citera
2014-06-03, 15:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Genren är inte ny.

nej, maciej zaremba på DN har skrivit tjogtals med liknande hittepå-artiklar men eftersom de oftast har haft udden riktad mot arbetarklassen, välfärdssamhället eller facket brukar det inte riva upp några känslor på flashback..
Citera
2014-06-03, 15:36
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Artikeln är till 99 % hittepå, och Golnaz Hashemzadeh bör dra till med en större stad nästa gång hon ska skarva.

Jag förstår inte att dessa "anti-rasister" är så dåliga på att fabulera (hitta på)!!! De borde anlita någon spökskrivare, som har lite mer sans och förnuft.

I andra trådar läser vi hur nysvenskar HELT ÖPPET kallas för "svartingar", i offentliga sammanhang och med massor av vittnen (som sedan inte går att få tag i). En muslimsk konvertit-tjej blir misshandlad och får huvan bortryckt - inte bara en, utan TVÅ gånger, på helt olika ställen i Stor-Stockholm. Mimi Märak (samisk "poet") blir misshandlad i joggingspåret av 6-7 stycken nazister - de hade gröna bomber-jackor, "Dr Martens"-kängor, hakkors och var snaggade . Senast jag såg något liknande var i början på 90-talet...

Ärligt talat, vem går på sådant här trams?

Jag är dödsknarkarrasistnazist ( ), men jag vet vad som gäller. Om jag arbetade i en butik, och ville bli av med en jobbig zigenare eller liknande pack, så skulle jag ju för fan inte börja skrika "UT MED DIG ZIGENARJÄVUL". Jag hade löst det på ett annat, och smidigare sätt. T.o.m. idioter vet ju att vissa ord är förbjudna numera, och därför är det inte troligt att en expedit på KappAhl i Skellefteå uttrycker sig så här ( (FB) "Mörkhyad vägrades hjälp i Kappahls butik"
Citat:
"Du förstår ni svarta kan man ju inte lita på. Ni säger en sak och det blir en annan sak".

Att en brandman från Boden (eller, vilken annan människa som helst) skulle berätta om hur de mobbade ut "Mohammed" är HELT otänkbart. Och dessutom till en person som uppenbart har utländskt påbrå!!!

Det kommer nog fler skrönor, inför valet i september...
Senast redigerad av cavalier 2014-06-03 kl. 15:38.
Citera
2014-06-03, 15:48
Medlem
gardasjon96s avatar
Här är en del av texten:
Citat:
Så vårt engagemang måste sträcka sig bortom att räkna antalet sverige*demokrater i våra kvarter, bortom att kalla dem outbildade, korkade och ondsinta. I stället måste vi göra det till vår angelägenhet att i den alldeles vanliga vardagen ta diskussionerna, skapa mötena och visa exempel. Det är så vi kan bekämpa främlingsskräck och rasism. Inte genom att sitta på vår kammare och förfäras.

Där lyckades hon elegant koppla sverigedemokrater till rasism och främlingsskräck, vilket väl var målet med hela hennes alster. På något sätt får hon också fram att sverigedemokrater är outbildade, korkade och ondsinta, men "vi" ska inte säga det öppet, utan gå bortom det.
Citera
2014-06-03, 15:53
Medlem
Andrew Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Artikeln är till 99 % hittepå, och Golnaz Hashemzadeh bör dra till med en större stad nästa gång hon ska skarva.

Tack eradnup!
Detta måste uppmärksammas. Går det möjligtvis att publicera din mailkonversation gällande detta?

Tror ni krönikan försvinner från DN eller kommer det ett "förtydligande"?
Jag antar att denna storyn snart kommer upp på Avpixlat, Fria tider etc.
Citera
2014-06-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, maciej zaremba på DN har skrivit tjogtals med liknande hittepå-artiklar men eftersom de oftast har haft udden riktad mot arbetarklassen, välfärdssamhället eller facket brukar det inte riva upp några känslor på flashback..
Nej det har du iofs rätt i. Flashback är ju en aning selektivt men bara för att media i övrigt helt saknar mångfalden som man så gärna, så väldigt gärna, propagerar för och hyllar.
Citera
2014-06-03, 16:32
Medlem
Denna historia kan omöjligt vara sann. Boden har tagit in massor med invandrare, det är en av de städer i Sverige som tagit emot flest. "Dom som finns bor alla i samma hyreshus" stämmer verkligen inte. Det är svårt att få lägenhet i Boden nuförtiden för att det upplåtits så många lägenheter åt invandrare.
Citera
2014-06-03, 17:02
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Om jag var brandman i Boden skulle jag ta mycket illa vid mig av dessa ounderbyggda och svepande anklagelser. Jag hoppas innerligt att ansvariga vid brandförsvaret går till botten med detta och outar Golnaz som den lögnerska hon är. Då kanske mörkhåriga journalister lär sig att man inte kan häva ur sig vad skit som helst och komma undan med det.
Citera
2014-06-03, 17:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Om jag var brandman i Boden skulle jag ta mycket illa vid mig av dessa ounderbyggda och svepande anklagelser. Jag hoppas innerligt att ansvariga vid brandförsvaret går till botten med detta och outar Golnaz som den lögnerska hon är. Då kanske mörkhåriga journalister lär sig att man inte kan häva ur sig vad skit som helst och komma undan med det.
Definitivt borde dom gå till botten med detta.
Påståendet är ju ett uppenbart arbetsmiljöproblem. När nu blattarna tror att alla brandmän är elaka rasister som mobbar araber så kommer ju stenkastningen att tillta ordentligt vid sommarens alla mångkulturella bilbränder.
Citera
2014-06-03, 17:18
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedanten
Denna historia kan omöjligt vara sann. Boden har tagit in massor med invandrare, det är en av de städer i Sverige som tagit emot flest. "Dom som finns bor alla i samma hyreshus" stämmer verkligen inte. Det är svårt att få lägenhet i Boden nuförtiden för att det upplåtits så många lägenheter åt invandrare.
Precis. Migrationsverket har en av sina större utredningsavdelningar där, och Boden är relativt översvämmat sedan flera år tillbaka. Ytterligare en sak som motsäger den lögnaktiga artikeln.
Citera
2014-06-03, 17:20
Medlem
mickepickepös avatar
Försökte mejla ledare@dn.se om denna lögn, men det gick inte - deras mailserver är nere.

Någon som försökt, men lyckats?
Citera
2014-06-03, 17:35
Medlem
pelle49s avatar
I och för sig, för balansens skull, så är det kanske inte så dumt att DN meddelar sina läsare att brandmännen i Boden (ligger väldigt långt uppe i Lappland, nästan vid Treriksröset, kolla på Googlemaps om ni inte tror mig) är ett gäng rasistiska Sverigedemokrater som hatar muslimer. Jo, jag menar, dom hyllade ju brandmännen i Malmö (nästan i Köpenhamn alltså) för någon tid sedan när dom våra hjältar blev ledsna och rädda för att Jimmie Åkesson skulle komma på studiebesök. Dessutom är ju inte brandmän läskunniga så dom har inte en susning om vad DN skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in