Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-03, 13:41
Medlem
Idioten456s avatar
Özz är en misslyckad människa och komiker och han anser väl att det är Sveriges och svenskarnas fel att ingen tycker han är rolig eller en bra människa för den delen.
2014-06-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Ska dn taxi chaufför, som jobbade som advokat i sitt land, aom står ut med fylle kommentar från spydiga industriarbetare i Sverige, som betalar sin skatt här - behöva gå runt och vara "tacksam" ? Jag ser inte vad han ska tacka er för, om han betalar sin skatt här är det hans land också, han har samma förutsättningar till att älska landet och hata landet, hylla det och kritisera det.. Tyvärr men Özz Nujen är förmodligen er intellektuellt överlägsen för att ni ens ska förstå hans tankegång.
Özz är inte intellektuellt överlägsen en gurka. Han är en bortskämd blatte med för mycket luft.
2014-06-03, 13:46
Medlem
Kan bara hålla med, han ska va glad att han
överhuvud taget fick komma hit som skäggbarn.

Karriären har väl inte gått så där överdrivet bra dom senaste
åren, därför han måste spy ur sej gala i aftonhoran om sd o hur korkade
svenska folket är. Nån mer som har sett han i kartellens video eller?

Snacka om pinsam stå där o leka gangster med jättebäbisen sebbe staxx haha.
Har hört att han är största kola-torsken, därför han gillar o hänga med dom.

Nej din lilla håriga apa kryp tillbaka till grottan du kom ifrån o håll käften
stängd om du inte har något vettigt att säga, trött på att såna
här jävla pajasar ska få så mycket utrymme i media,

Sd 2014
2014-06-03, 13:56
Medlem
Som det redan sagts, vem är förvånad? många invandrare ser ju inte svenskt medborgarskap som det privilegium det faktiskt är, utan som en rättighet.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-06-03 kl. 14:04.
2014-06-03, 14:00
Medlem
Ska vi som är födda i Sverige men har föräldrar av utländskt härkomst vara tacksamma?

Jag valde ju inte att flytta till Sverige. Jag ville inte ens flytta hit. Det var mina föräldrar som valde det. Själv tycker jag att det var ett stort misstag att flytta till Sverige.
2014-06-03, 14:03
Medlem
SummaSummarums avatar
Han inser väl att babbarna förr eller senare kommer vända sig emot svenskarna och han vill vara mentalt förberedd på det. Han vill inte stå i någon tacksamhetsskuld som kan skapa några tvivel över hans lojalitet till babbeluringkollektivet i kriget mot svenskarna.
2014-06-03, 14:04
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
ja det enda vi ger är bara pengar och pengar, sedan gratis bostad och mat mm . vi kan inte vara hela världens socialbyrå. Vill man ha ett rättvist samhälle som vänsterfolket snackar så väl om så bör man dela upp flyktingmottagandet, inte låta alla komma till sverige. låt de fredliga länderna i afrika ta emot flyktingar istället. Finns ju massvis med länder där som det ej är krig i.

Där gjorde du visst en tankevurpa. De sju länderna i världen med mest mottagna flyktingar är:

Inom parentes står befolkning, antal flyktingar samt antal lokalinvånare per flykting

1. Pakistan (182,490,721 / 2,600,000 / 70)
2. Jordan (6,316,000 / 2485650 / 3)
3. Syria (21,906,000 / 1254634 / 17)
4. Iran (74,196,000 / 996,468 / 84)
5. Germany (82,046,000 / 571,685 / 144)
6. Kenya (39,802,000 / 566,487 / 70)
7. Lebanon (4,224,000 / 450533 / 9)

För Sverige, på plats 27, är motsvarande siffra 86,615 flyktingar eller 107 lokalinvånare per flykting. Runt 15 afrikanska länder ligger före oss på listan. Många av dem är själva krigsdrabbade, och/eller har en BNP som är många gånger lägre än vår.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_refugee_population
2014-06-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordsOfFreedom
Ska vi som är födda i Sverige men har föräldrar av utländskt härkomst vara tacksamma?

Jag valde ju inte att flytta till Sverige. Jag ville inte ens flytta hit. Det var mina föräldrar som valde det. Själv tycker jag att det var ett stort misstag att flytta till Sverige.

Tja, det första min väninna brukar säga till mig efter en resa utomlands är hur tacksam hon är för att hon bor i Sverige.

Får man fråga vilket land du planerar att flytta till?
2014-06-03, 14:11
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Özz Nûjen suktar efter uppmärksamhet igen från flashbacks håll.

Antagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Skulle det bli krig i Sverige och jag flyr, skulle jag vara tacksam. Men jag skiter fullständigt i hur tacksam han är, det är inte min ensak. Att han behöver jobba på sin attityd är inte mitt problem.

Alla borde vi väl vara tacksamma att vi har fötts/fått flytta till den här delen av världen. Det är bara att läsa tidningen för att förstå det. Att Özz inte är tacksam handlar nog mer om en argsint attityd och ett behov av att provocera. Något han uppenbarligen lyckas bra med.

Samtidigt finns en sorts högfärdig attityd hos svenskarna som vi borde jobba med, Sverige är inte bäst för alla. Alla vill inte bli svenskar. Många kan nog tänkas ha det bättre i kulturer där de känner sig hemma, med familj och vänner omkring sig trots att det skulle betyda att levnadsstandarden sjunker en aning. Det kanske är det Özz syftar till? Men jag tror inte det.
Senast redigerad av manamanah 2014-06-03 kl. 14:15.
2014-06-03, 14:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11866-Stockholm
Vår kära Özz Nujen var gäst på "Malou Efter tio" och jag förvånades över hur han uttryckte sig när han såg ett klipp på Timbuktu när han mottog ett antirasistiskt pris, där han i tårar förklarade sin kärlek till Sverige. Özz Nujen menade på att det var fel, att han FÅR hata det här landet också, "för det är kärlek".

Sedan sade han, på frågan ang tacksamhet för att få komma hit från ett krigsdrabbat land, -"Det finns ingenting att vara tacksam för".

Någon mer som reagerade på detta? Vad tycker du om det här?

Vet inte om klippet kommit upp ännu, men kolla tv4play så bör det dyka upp snart.
Om detta nu är sant så är det helt obegripligt hur avskummet kan vara så populär som han verkar va i Sverige.. Är det sant så bör undermänniskan utvisas till ett krigsdrabbat land alternativt halshuggas på Sergels Torg.. Låt han smaka på lite svensk kärlek=hat..
2014-06-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Där gjorde du visst en tankevurpa. De sju länderna i världen med mest mottagna flyktingar är:

Inom parentes står befolkning, antal flyktingar samt antal lokalinvånare per flykting

1. Pakistan (182,490,721 / 2,600,000 / 70)
2. Jordan (6,316,000 / 2485650 / 3)
3. Syria (21,906,000 / 1254634 / 17)
4. Iran (74,196,000 / 996,468 / 84)
5. Germany (82,046,000 / 571,685 / 144)
6. Kenya (39,802,000 / 566,487 / 70)
7. Lebanon (4,224,000 / 450533 / 9)

För Sverige, på plats 27, är motsvarande siffra 86,615 flyktingar eller 107 lokalinvånare per flykting. Runt 15 afrikanska länder ligger före oss på listan. Många av dem är själva krigsdrabbade, och/eller har en BNP som är många gånger lägre än vår.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_refugee_population

Dessa länder ger ju knappast varenda en PUT, lägenheter, diverse bidrag, gratis Iphones osv.
2014-06-03, 14:15
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordsOfFreedom

Nu är varken du eller Özz tvingade att bo kvar i Sverige. Varför inte se dig om? Flytta till ett land du trivs i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in