Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-03, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Han har rätt!

Varför ska man gå omkring och känna tacksamhet? Man kan väl vara glad för att Sverige är ett av världens bästa länder, trots att SDare och deras rasistfalang försöker utmåla Sverige som ett pissland.

Özz kom hit för att hans föräldrar flydde från skit, han är glad att det råder fred, frihet och jämlikhet här. Han är nog tacksam för att människor har skapat nåt som heter demokrati, frihet och jämlikhet. Det har man även i Danmark, Finland, Tyskland, England, Holland, Belgien. Ska han känna tacksamhet mot de länderna också då menar ni?

Han är nog tacksam för han kan leva i fred och frihet och få göra och tänka, känna och tycka vad fan han vill utan att bli mördad för det.

Nu var det väl Sverige som tog emot hans familj och lät dem utvecklas och inte Finland, Kongo eller Peru? Så, ja, man kan ju tycka att han kunde varit något tacksam.
2014-06-03, 11:58
Medlem
Citat:
Ska han känna tacksamhet mot de länderna också då menar ni?

Ingen tycker om någon som är otacksam oavsett vad det handlar om.
När du får saker gratis så tackar man för det, oavsett om det är en Dumleklubba eller en universitetsutbildning.
Har man inte vett nog att vara tacksam då så förtjänar man heller ingen respekt.
2014-06-03, 12:00
Medlem
Nu vet jag inte vad som sades, men om vi utgår från att det var som det står i ts så förstår jag inte den attityden. Jag är sjukt tacksam varje dag för att jag fick komma hit och fick den uppväxt och den framtid och de möjligheter som jag fick. Det skulle varje normakt fungerande människa känna om man inte lider av någon svår empatistörning. Özz kanske tycker att den tacksamhetskänslan är skamlig och jobbig och visst kan det skava ibland att man står i skuld till Sverige och svenskarna så länge man lever, och det är lite jobbigt ibland att alltid vara på tårna för att visa att man är redig och gör rätt för sig. Men det är ett väldigt facilt pris att betala för att få leva här med allt vad det innebär. Sen måste man få lov att kritisera saker som inte fungerar så bra i Sverige men då sakligt och utan att avfärda hela landet som skit.
2014-06-03, 12:03
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Han vill väl provocera,
har man inget annat att komma med än att leva på att andra hatar en så är det väl sorgligt i sig.
Bara att rycka på axlarna och gå vidare. "Jaha" liksom
2014-06-03, 12:04
Medlem
underdjurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Ska dn taxi chaufför, som jobbade som advokat i sitt land, aom står ut med fylle kommentar från spydiga industriarbetare i Sverige, som betalar sin skatt här - behöva gå runt och vara "tacksam" ? Jag ser inte vad han ska tacka er för, om han betalar sin skatt här är det hans land också, han har samma förutsättningar till att älska landet och hata landet, hylla det och kritisera det.. Tyvärr men Özz Nujen är förmodligen er intellektuellt överlägsen för att ni ens ska förstå hans tankegång.
Ja det ska han. Tar vi emot honom med öppna armar när han flyr för sitt liv från sitt jävla skitland så ska han fan i mig vissa tacksamhet.
2014-06-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockAndOllon
Håller med honnom om att folk som kommer hit från krig inte borde komma hit för vi har ingen bra hjälp att ge krigsskadade människor.
Vi har ingen erfarenhet av krig i detta landet och är därför otroligt dåliga på att hjälpa dessa.

Sverige hjälpte flyktingar under andra världskriget ganska så bra.
2014-06-03, 13:01
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ska dn taxi chaufför, som jobbade som advokat i sitt land, aom står ut med fylle kommentar från spydiga industriarbetare i Sverige, som betalar sin skatt här - behöva gå runt och vara "tacksam" ? Jag ser inte vad han ska tacka er för, om han betalar sin skatt här är det hans land också, han har samma förutsättningar till att älska landet och hata landet, hylla det och kritisera det.. Tyvärr men Özz Nujen är förmodligen er intellektuellt överlägsen för att ni ens ska förstå hans tankegång.

Ptja, vad sägs om att vara tacksam för att överhuvudtaget bli insläppt i landet? Skulle jag fly från krig och ett främmande land tog emot mig, gav mig bostad och pengar helt utan motprestation, så skulle då jag vara oerhört tacksam mot mitt nya land. Men det kräver väl att man har någon form av uppfostran och lite vanligt jävla hyfs.
2014-06-03, 13:05
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
Han har rätt!

Varför ska man gå omkring och känna tacksamhet? Man kan väl vara glad för att Sverige är ett av världens bästa länder, trots att SDare och deras rasistfalang försöker utmåla Sverige som ett pissland.

Özz kom hit för att hans föräldrar flydde från skit, han är glad att det råder fred, frihet och jämlikhet här. Han är nog tacksam för att människor har skapat nåt som heter demokrati, frihet och jämlikhet. Det har man även i Danmark, Finland, Tyskland, England, Holland, Belgien. Ska han känna tacksamhet mot de länderna också då menar ni?

Han är nog tacksam för han kan leva i fred och frihet och få göra och tänka, känna och tycka vad fan han vill utan att bli mördad för det.

Nej han är nog inte tacksam alls som han själv säger.
Du ska veta att inte många länder skulle gå med på att ta in så mycket flyktingar som de ska försörja, samtidigt som samhället, på många plan försämras på bara 5-10 år..

Att vi svenskar inte sluter ihop oss och går ut och mass protesterar, och sätter mer press på politikerna.
DET ska han vara j-vligt tacksam över om något.
För vi är ju så toleranta här, på ett extremt sätt.
2014-06-03, 13:14
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Özz är som en uteliggare som någon har förbarmat sig över och låter bo hemma hos sig.
Låt oss säga att du är den barmhärtiga samariten och uteliggaren bor hos dig. Han kanske ger dig en 50-lapp då och då (skatt ), men i övrigt står du för mat och husrum. Om han gång på gång återgäldar dig med att pissa på vardagsrumsmattan medan han muttrar att han minsann inte behöver vara dig tacksam för någonting, kan du ärligt säga att du inte skulle få nog och sparka ut fanskapet?
2014-06-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Men det kräver väl att man har någon form av uppfostran och lite vanligt jävla hyfs.

Problemet är att inga av invällarna är uppfostrade så. De trevliga svartingar man träffar i Sverige är för det mesta adopterade av välbeställda svenska föräldrar som uppfostrat dom som man är van vid här i Sverige.

Detsamma gäller ofta mörkhyade utbytesstudenter på högskolenivå, då har träffat några sådana på studenkårens festkvällar ibland
Senast redigerad av itssopure-2 2014-06-03 kl. 13:18.
2014-06-03, 13:21
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Özz Nûjen suktar efter uppmärksamhet igen från flashbacks håll.
2014-06-03, 13:35
Medlem
Punklivs avatar
Skulle det bli krig i Sverige och jag flyr, skulle jag vara tacksam. Men jag skiter fullständigt i hur tacksam han är, det är inte min ensak. Att han behöver jobba på sin attityd är inte mitt problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in