Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-28, 22:53
Medlem
Har spelat Tibia i över 10 år och glömmer aldrig när man satt i låg/mellanstadiet och planerade vad och hur man skulle hunta när man kom hem från skolan. På den tiden handlade det inte om vem som var högst level och mest makt. Man kunde springa runt i Thais en hel dag och snacka skit med andra folk och ha allmänt roligt bara. Vilka tider.
Citera
2014-06-01, 00:09
Medlem
DonSikiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziffo
Har spelat Tibia i över 10 år och glömmer aldrig när man satt i låg/mellanstadiet och planerade vad och hur man skulle hunta när man kom hem från skolan. På den tiden handlade det inte om vem som var högst level och mest makt. Man kunde springa runt i Thais en hel dag och snacka skit med andra folk och ha allmänt roligt bara. Vilka tider.

Och lvl 100 ansågs riktigt high level
Citera
2014-06-01, 23:10
Medlem
Galenfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonSikiel
Och lvl 100 ansågs riktigt high level

Exakt.
Kommer ihåg för massa år sedan, när man gick i mellanstadiet eller så, när jag och en polare satt på ett internet café och vi träffa en snubbe som hade en 100+. Blev helt amazed!
Citera
2014-06-02, 03:15
Medlem
Eller sitta i bibliotekets datorer och försöka komma ur rookgaard med polaren
Citera
2014-06-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenfarfar
Exakt.
Kommer ihåg för massa år sedan, när man gick i mellanstadiet eller så, när jag och en polare satt på ett internet café och vi träffa en snubbe som hade en 100+. Blev helt amazed!

Det var tider det.. eller känslan när man drog till Venore för att döda sin första drake.. man blev t.om nästan nervös av spelet haha!
Citera
2014-06-02, 13:25
Medlem
xaniixs avatar
lvl 150 nu på min EK Gubbar.! Går framåt som fan nu.
Citera
2014-06-02, 23:43
Medlem
Tjena, Har nu hamnat i ett litet dilemma med min 115~ MS. Det är så att pengarna börjar sina. Inte kris än men efter ett tag så om jag fortsätter i denna takt, men skulle va skönt o börja profitta snart eller veta att jag kommer göra det snart. Har slösat en del för att lvla så mycket som möjligt har t.ex. Sd'at Wyrms o liknande.

Min fråga är: Kan jag Hunta o profitta någorlunda redan nu? eller måste jag ta ett par lvlar till?
Spelar på Antica så Water Elementals är typ alltid upptagna och det är ändå inte så bra loot där. Crystal spiders desamma, orkar inte göra lootbags på plate grejer och de är ofta folk där.
Har tyvärr inte acces till Soulleaters än så kan inte hunta där än..
Kan även passa på å fråga vart man ska lvla på min lvl. Har acces till de mesta annars.
De bästa jag får i timmen är ca 400k när jag sd'ar Wyrms.

Tack på Förhand!
//Urban
Citera
2014-06-03, 00:06
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanneedhelp
Tjena, Har nu hamnat i ett litet dilemma med min 115~ MS. Det är så att pengarna börjar sina. Inte kris än men efter ett tag så om jag fortsätter i denna takt, men skulle va skönt o börja profitta snart eller veta att jag kommer göra det snart. Har slösat en del för att lvla så mycket som möjligt har t.ex. Sd'at Wyrms o liknande.

Min fråga är: Kan jag Hunta o profitta någorlunda redan nu? eller måste jag ta ett par lvlar till?
Spelar på Antica så Water Elementals är typ alltid upptagna och det är ändå inte så bra loot där. Crystal spiders desamma, orkar inte göra lootbags på plate grejer och de är ofta folk där.
Har tyvärr inte acces till Soulleaters än så kan inte hunta där än..
Kan även passa på å fråga vart man ska lvla på min lvl. Har acces till de mesta annars.
De bästa jag får i timmen är ca 400k när jag sd'ar Wyrms.

Tack på Förhand!
//Urban

Hunta wyrms utan SD så går du nog profit. Går ju segare men, waste lär du inte gå. Finns nog mkt du kan hunta, du kan ju alltid teama med någon också.
Citera
2014-06-03, 00:08
Medlem
Mommejrs avatar
Vilken server lirar alla på då ? levels, vocs osv? 237 EK olympa här, sen har lite små noob chars på olika servers, tex lunara. 99 EK på harmonia, samt en 123 ED på olympa.
Citera
2014-06-03, 08:40
Medlem
xaniixs avatar
lvl 160 nu på Antica.
Citera
2014-06-03, 11:41
Medlem
Ja, kan vi inte försöka summera vart alla spelar? Fruktansvärt sugen på tibia att börja lira med ett gäng å ha en liten community. Jag har en del gubbar på open pvp världar där jag är villig att transfera dit dem flesta spelar. Just nu har jag siktet på Antica eller Eternia, samtidigt kanske en non pvp värld som secura på en av gubbarna. 200+ på alla
Citera
2014-06-03, 12:46
Medlem
pozies avatar
sjukt kul om någon transferar från en värld till en annan, sen 1 vecka senare slås de världarna ihop. THE LULZ ARE SO STRONG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in