2014-06-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad tror du? Det gäller skatter givetvis. Det är skillnad mellan att bo i Sverige och bo i Spanien alltså folkbokförd i Spanien. Fattade du inte det? Hade skatteverket skött detta åtalet hade han aldrig klarat sig. Det bör väl noteras att du är ganska bakom flötet. Han va skriven där och alltså rådde spanskt skattesystem.

Ha, ha...VILKA skatter är det du menar att han ej betalat? Varför svarar du ej på frågan?

Du skriver skatter på investeringar? Vad menar du med det? Menar du att om jag köper en lägenhet i Spanien och inte betalar en viss skatt som man måste betala när man är skriven i Spanien....då bryter jag mot allvarliga skattelagar och riskerar att få ett fängelsestraff? hahahahahaha

Vad kallar du den skatten? "Investeringsskatt" eller? Om man investerar 5 miljoner i ett hus så måste man betala typ en miljon i skatt? Men bara OM man är skriven i Spanienj. Är det så du menar? hahahahahaha
Senast redigerad av ManilaTT 2014-06-03 kl. 01:34.
Citera
2014-06-03, 01:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaTT
Ha, ha...VILKA skatter är det du menar att han ej betalat? Varför svarar du ej på frågan?

Nej, vet du att du är så dum så det går inte att dra dynga med dig ens. Folkbokförd i Spanien alltså inte i Sverige. Det är skillnad även om du och Dick S inte fattar det.

Kan inte du förklara det här med dubbelbestraffningarna och korrupta spanska domaren?
Gärna med underlag för det har du hoppas jag. Hoppas han åker åt helvete så du sitter här och lipar sen att hela systemet är korrupt. Ni är inte lite efter måste jag säga. Har läst dina inlägg och svarat på dom.
Till och med Hamilkar talade om för dig vad som gäller du har ju inget begrepp om detta alls. Fortsätt läs bloggen så du verkligen kan konspirera. Fråga Dick om Spansk recident vad det innebär så du får ett uttömmande svar.
Citera
2014-06-03, 01:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Sista från mig nu eftersom du inte fattar. Hade han varit skriven här i Sverige hade Skatteverket velat ha reda på lite om hans sk investeringar i Spanien. Du fattar trångt och ältar på om folkbokföringsadressen han haft för att du inte begriper varför han va skriven i Spanien och inte i Sverige. Nu räcker det med dina fantasier och använd inte versaler du då skriver.
Du och Dick bör söka för ert mentalt efterblivna resonemang.

Citera
2014-06-03, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sista från mig nu eftersom du inte fattar. Hade han varit skriven här i Sverige hade Skatteverket velat ha reda på lite om hans sk investeringar i Spanien. Du fattar trångt och ältar på om folkbokföringsadressen han haft för att du inte begriper varför han va skriven i Spanien och inte i Sverige. Nu räcker det med dina fantasier och använd inte versaler du då skriver.
Du och Dick bör söka för ert mentalt efterblivna resonemang.

Min tidigare fråga till dig var varför Spanien endast begärt Falk utlämnad och inte de andra som ingår i "den kriminella organisationen" som man påstår att de tillhör. Ditt svar var då "för att endast Falk var skriven i Spanien".

Vad van har det att göra med svenska skatteverket att göra? Spanien skiter väl fullständigt i det svenska skatteverket? Deras anklagelser handlar om brott som begått i Spanien och det spelar fan ingen roll om man varit skriven där eller inte. På samma vis som det inte spelar någon roll för dem ifall man rånar en bank där.

Ja, du gör nog bäst i att inte svara något mer för du gör ju bara bort dig mer och mer. hahaha
Senast redigerad av ManilaTT 2014-06-03 kl. 01:56.
Citera
2014-06-03, 09:44
Medlem
SvenAhlbins avatar
JF är enligt uppgifter i media varken skriven i Spanien eller har någon recidencia (uppehållstillstånd) och utlämningen rör inte skattebrott utan pengatvätt.

Som jag förstår är det hans moster som står för huset och är skriven i Spanien och om någon skall åtalas eller prövas för skattebrott kan det bara bli hon och ingen annan.

Sedan förra året finns en ny lag i Spanien där utlänningar måste deklarera sina tillgångar som man har i andra länder som har ett värde på över 50,000 euro

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/skattjakt-pa-svenskar-i-spanien_8131754.svd

Citat:
Alla Spaniensvenskar som var folkbokförda i landet 2012 och som har tillgångar värda mer än 50 000 euro eller 430 000 kronor utanför landets gränser måste senast den 30 april deklarera det till spanska skattemyndigheter.

Om man inte redovisar sina tillgångar riskerar man en straffskatt på mer än hälften av värdet på tillgångarna och dessutom höga bötesbelopp.

- Och deklarerar man fel uppgifter, till exempel om vilket år man öppnade ett visst bankkonto, riskerar man böter på 5 000 euro per fel, säger, revisorn Bo Wennerstorp, till Ekot. Han har hundratals svenska kunder i Spanien

http://www.sviv.se/index.php/publisher/news/action/summary/frmArticleID/1613/singlearticle/1/iso/ES
Citera
2014-06-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
JF är enligt uppgifter i media varken skriven i Spanien eller har någon recidencia (uppehållstillstånd) och utlämningen rör inte skattebrott utan pengatvätt.

Som jag förstår är det hans moster som står för huset och är skriven i Spanien och om någon skall åtalas eller prövas för skattebrott kan det bara bli hon och ingen annan.

Sedan förra året finns en ny lag i Spanien där utlänningar måste deklarera sina tillgångar som man har i andra länder som har ett värde på över 50,000 euro

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/skattjakt-pa-svenskar-i-spanien_8131754.svd

http://www.sviv.se/index.php/publisher/news/action/summary/frmArticleID/1613/singlearticle/1/iso/ES

Det stämmer. Trots att mostern är skriven på huset så är hon tydligen ej medlem i den "kriminella organisation" som domaren påstår Falk ingå i, och av den anldedningen är hon ej begärd utlämnad.

Den nya lagen som du nämner har ju inget att göra med Falks ärende. Hans påstådda brott härleder från tidigare år.
Citera
2014-06-03, 11:40
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Det stämmer. Trots att mostern är skriven på huset så är hon tydligen ej medlem i den "kriminella organisation" som domaren påstår Falk ingå i, och av den anldedningen är hon ej begärd utlämnad.

Den nya lagen som du nämner har ju inget att göra med Falks ärende. Hans påstådda brott härleder från tidigare år.

Jo det är precis den har, det är helt ointressant när du har tjänat eller fört in pengar i landet bak i tiden, från 2012 skall du anmäla alla tillgångar du har i övriga världen som överskrider 50,000 euro och jag tvivlar på att JF skickade in en sån blankett från häktet

Det gäller inte bara fastigheter utan båtar, pengar,aktier och andra tillgångar
Citera
2014-06-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Jo det är precis den har, det är helt ointressant när du har tjänat eller fört in pengar i landet bak i tiden, från 2012 skall du anmäla alla tillgångar du har i övriga världen som överskrider 50,000 euro och jag tvivlar på att JF skickade in en sån blankett från häktet

Det gäller inte bara fastigheter utan båtar, pengar,aktier och andra tillgångar

Finns inte en chans att spanien ärendet har att göra med denna blankett. Självklart kan han inte hållas till last för att han inte skickat in en blankett under tiden han suttit häktad i Sverige.

Hade så varit fallet hade det varit hur lugnt som helst för Falk nu, då skulle han ju haft fullt legitima skäl till varför denna blankett ej var inskickad och skulle därför kunna rätta till allt genom att skicka in blanketten nu.
Citera
2014-06-03, 11:52
Medlem
Citat:
Finns inte en chans att spanien ärendet har att göra med denna blankett. Självklart kan han inte hållas till last för att han inte skickat in en blankett under tiden han suttit häktad i Sverige.

Hade så varit fallet hade det varit hur lugnt som helst för Falk nu, då skulle han ju haft fullt legitima skäl till varför denna blankett ej var inskickad och skulle därför kunna rätta till allt genom att skicka in blanketten nu.

Om man förde in illegala pengar till Spanien för tvättning, innan denna "nya lag och nya blankett" existerade så riskerade man såklart även då även åtal för brott. Det var inte lagligt med penningtvätt före den lag du hänvisar till bildades.
Citera
2014-06-03, 12:12
Medlem
Var någonstans hittar man exakta siffror på vad han äger? Ni skriver fem millar dit och fem millar dit, det borde vara klarlagt alla hans tillgångar och inte hans mosters tillgångar.
Citera
2014-06-03, 13:31
Medlem
Jonas moster Harriet har skrivit ett öppet brev till Karin Bergstrand på nätskriften "Paragraf"

http://www.magasinetparagraf.se/kronikor/oppet-brev-karin-bergstrand
Citera
2014-06-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Var någonstans hittar man exakta siffror på vad han äger? Ni skriver fem millar dit och fem millar dit, det borde vara klarlagt alla hans tillgångar och inte hans mosters tillgångar.

På papper äger han inte ett skit i Spanien tror jag. Det verkar dock inte spelar någon roll i detta läget eftersom lagen ej är lika för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in