2013-10-06, 14:00
Medlem
esamawutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
En annan sak att betänka är hur kriminalvården i maskopi med åklagarmyndigheten har utnyttjat sina resurser med att systematiskt bryta på regler gällande restrektioner och helt enkelt trotsat rättens beslut gällande att släppa på restriktionerna.
Men även med hjälp av massmedia målat upp en bild av de inblandade som kan liknas med en terrorist! och förstärkt detta med bevakning och säkerhetsåtgärder.
Detta har ju givetvis påverkat tingsrätten och ingen har ifrågasatt detta scenario. Ej heller någon diskussion om disciplinera åtgärder För de som faktiskt utfört denna typ psykologisk nerbrytning av offren! Olagligt!!!!
Fick försvararna tvätta av den orättvisa bild av Falken. Borde även han få gå fri med anmälningsplikt!
Under resten av tiden av förhandlingarna.

Håller med. Fast det där väl anmälningsplikt var väl lite och ta i. 99% av svenskarna är ju redan chippade via sina smarta telefoner till position, umgänge och åsikter. Det räcker med att tejpa fast en sådan apparat som alla andra redan bär helt frivilligt.
Citera
2013-10-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esamawuta
Håller med. Fast det där väl anmälningsplikt var väl lite och ta i. 99% av svenskarna är ju redan chippade via sina smarta telefoner till position, umgänge och åsikter. Det räcker med att tejpa fast en sådan apparat som alla andra redan bär helt frivilligt.

Ha,Ha.....
Håller med till fullo!
Oftopic: var inne på Elgiganten och framför mig var det tre utlänningar som köpte 3st. Mobiler med kontantkort utan gps.
Det blir numera så uppenbart att dessa herrar skulle använda mobilerna för aktiviteter i form av olagligheter och anonymitet😜
Kunde inte låta bli att säga: ni vet väl om att alla inköp i butiken spelas in och pekade på kameran i kassan som var riktad mot dem.
Deras hakor full ner i backen och de kom helt av sig.
Kassörskan såg ut som om hon funderade på att stoppa köpet.
De gick ut utan att säga ett ord!
Märkte sedan att de tittade vart jag tog vägen!
Citera
2013-10-06, 14:37
Medlem
Hur driver man vidare detta fall?
Nu har vi ju ett sällskap som har blivit dömda i tingsrätten för ett brott några andra har erkänt i USA.
Kan man som Åklagare fortsätta och mata på med dom andra lögnerna?
Tappar Åklageriet aldrig trovärdighet i en svensk domstol?

Nu ser ni ju själva svart på vitt vilka lögner som serverats i denna soppa..
Och att det mesta talar för att t.o.m Mauriz är ditsatt i syftet att få Oredsson på fall.
Får man göra hursomhelst som Åklagare och/eller Polis i Sverige nuförtiden?
Citera
2013-10-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Förlåt. Åtalspunkt 4 - försök till grovt narkotikabrott och försök till grov narkotikasmuggling -är den havererade smugglingen år 2009, när MA seglar iväg i avsmak efter att ha legat och väntat på en leverans i ett stort antal dagar. Åtalspunkt 5 - grovt narkotikabrott och försök till grov narkotikasmuggling - är smugglingsförsöket av den narkotika som den franska tullen beslagtog i MA:s båt 2010.

Min bedömning - iofs bara baserad på domen, och inte på FUP:et - är att det inte finns det minsta problem med bevisningen för försöksbrottet 2009, och att det således inte är rimligt att resonera i termer av att JO helt borde frias.

Hur känns det nu 6 månader senare?
Börjar du tvivla på Åklagarnas trovärdighet?
Eller ska vi börja tro hårdare på deras andra lögner?
Citera
2013-10-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Hur driver man vidare detta fall?
Nu har vi ju ett sällskap som har blivit dömda i tingsrätten för ett brott några andra har erkänt i USA.
Kan man som Åklagare fortsätta och mata på med dom andra lögnerna?
Tappar Åklageriet aldrig trovärdighet i en svensk domstol?

Nu ser ni ju själva svart på vitt vilka lögner som serverats i denna soppa..
Och att det mesta talar för att t.o.m Mauriz är ditsatt i syftet att få Oredsson på fall.
Får man göra hursomhelst som Åklagare och/eller Polis i Sverige nuförtiden?

Min erfarenhet från polisen gav mig insikten om att vid slutet av -80 talet och början på -90.
Började man att selektera vissa brott även om våra politiker har styrt lagarna åt andra hållet!
Då började man inom narkotikaroteln kohandla med folk som hade ertappats med narkotika.
Tex. En hekto langare kunde kohandla om han la några kilo gubbar och därmed slippa rättegång.
Helt plötsligt jobbade man utanför lagboken.
10 år tidigare hade ju även "skomakarligan" dömts som första fall i rätten med en indiciekedja.
Detta har ju utvecklats och advokatförbundet ihop med domstolarna har varit väldigt svaga och inte säkrat upp mot dessa indiciekedjor som urholkar dens åtalades möjligheter till rättvisa domar.
Dessa saker ihop med en rotel från rikskrim "huddingegruppen" som fick jobba med väldigt mycket resurser samt som enskild grupp och självständigt. Med hela landet som yrkesplats.
Dessa människor i gruppen kunde ligga ute på fältet och spana i månader. Därmed använde de sig av metoder av att gömma sig fullfölja folk och väldigt ofta därmed själva bryta mot lagen.
Kontentan av det hela har ju visat sig i amerikanska studier att de lätt tappar fotfästet och tillslut inte kan skilja på rätt eller fel!
Därifrån med dessa faktorer började som jag ser det en massa okonventionella arbetsmetoder med inslag av direkta lagöverträdelser och det har spritt sig i hela orginasitionen!
Lyssna bara på vad Dick Sundevall säger om detta!
Jag kan inte se hur de skall förändra alla dessa brister i denna gigantiska koloss?
Citera
2013-10-07, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspano
vad är särskilda restriktioner ? Jag läste i tingsrättsdomen att restriktionerna skulle upphävas.

Jag har hört att det går att kontakta honom. Rätt eller fel?
Citera
2013-10-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slobban33
Jag har hört att det går att kontakta honom. Rätt eller fel?

Ja det är klart att du kan skriva till honom men var medveten om att det du skrivit först läses av några av alla de åklagare som arbetar (nåja) med det här fallet.

Du kommer aldrig att få träffa honom så länge han finns på häktet.
Citera
2013-10-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pregunta
Ja det är klart att du kan skriva till honom men var medveten om att det du skrivit först läses av några av alla de åklagare som arbetar (nåja) med det här fallet.

Du kommer aldrig att få träffa honom så länge han finns på häktet.

I och med att restriktionerna är släppta så läses inga brev av åklagarna. Däremot kan de fortfarande av säkerhetsskäl läsas av häktespersonal under vissa förutsättningar.
Citera
2013-10-08, 14:56
Medlem
Det ska bli intressant att läsa en bok om det här fallet om ett par år.
Citera
2013-10-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LB542
I och med att restriktionerna är släppta så läses inga brev av åklagarna. Däremot kan de fortfarande av säkerhetsskäl läsas av häktespersonal under vissa förutsättningar.

För 10:gången INGA restriktioner har släppts!!!
Citera
2013-10-08, 17:03
Medlem
lastpasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Ojdå. Om jag inte missminner mig så byggde stora delar på det fallet på dessa 700 kilogram kokain.
Nu verkar det som det partiet var påväg till Honduras och kontakten var en Balkansnubbe vid namnet "Geten" med en tvåmastad båt. Helt fel mot vad dom svenska åklagarna påstår och "vet".

Nu finns det inte så mycket kvar av dessa sk "indicier".
Men med lite nytt hittepå och nya lögner samt yttligare 5 åklagare kanske åtalet kan börja fungera igen?

Rättsstaten Sverige osv...haha...

Det är ett gäng som torskat i Kroatien som smugglade kola med segelbåtar på samma sätt, ledaren bodde i Venezuela men tog livet av sig i en cell i Madrid och kallades för Ankan

Undrar om detta kan ha något att göra med det partiet som någon annan skulle ha som åklagaren vill binda JO till. Advokaterna knske kan kontakta DEA och kroatiska åklagare även i detta fallet så har inte svenska åklagare så mkt kvar att gå på

Ni får använda google translate

http://www.jutarnji.hr/zlatko-ugarkovic-i-ivan-zanze-clanovi-su-tajnog-narkokartela--la-triada--/1026947/

http://www.croatiantimes.com/news/General_News/2012-07-12/28299/Croat_hangs_himself_in_Spanish_jail
Citera
2013-10-09, 19:24
Medlem
esamawutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Det är ett gäng som torskat i Kroatien som smugglade kola med segelbåtar på samma sätt, ledaren bodde i Venezuela men tog livet av sig i en cell i Madrid och kallades för Ankan

Undrar om detta kan ha något att göra med det partiet som någon annan skulle ha som åklagaren vill binda JO till. Advokaterna knske kan kontakta DEA och kroatiska åklagare även i detta fallet så har inte svenska åklagare så mkt kvar att gå på

Ni får använda google translate

http://www.jutarnji.hr/zlatko-ugarkovic-i-ivan-zanze-clanovi-su-tajnog-narkokartela--la-triada--/1026947/

http://www.croatiantimes.com/news/General_News/2012-07-12/28299/Croat_hangs_himself_in_Spanish_jail

Verkar vara ett gäng i mängden av lycksökare. Det skickas ändå iväg cirka 1000 ton om året.
http://www.almomento.net/articulo/108460/-
http://www.eldiariony.com/Capturan_a_narcos_en_Republica_Dominicana
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in