Citat:
Ursprungligen postat av
UltraMind
Hur driver man vidare detta fall?
Nu har vi ju ett sällskap som har blivit dömda i tingsrätten för ett brott några andra har erkänt i USA.
Kan man som Åklagare fortsätta och mata på med dom andra lögnerna?
Tappar Åklageriet aldrig trovärdighet i en svensk domstol?
Nu ser ni ju själva svart på vitt vilka lögner som serverats i denna soppa..
Och att det mesta talar för att t.o.m Mauriz är ditsatt i syftet att få Oredsson på fall.
Får man göra hursomhelst som Åklagare och/eller Polis i Sverige nuförtiden?
Min erfarenhet från polisen gav mig insikten om att vid slutet av -80 talet och början på -90.
Började man att selektera vissa brott även om våra politiker har styrt lagarna åt andra hållet!
Då började man inom narkotikaroteln kohandla med folk som hade ertappats med narkotika.
Tex. En hekto langare kunde kohandla om han la några kilo gubbar och därmed slippa rättegång.
Helt plötsligt jobbade man utanför lagboken.
10 år tidigare hade ju även "skomakarligan" dömts som första fall i rätten med en indiciekedja.
Detta har ju utvecklats och advokatförbundet ihop med domstolarna har varit väldigt svaga och inte säkrat upp mot dessa indiciekedjor som urholkar dens åtalades möjligheter till rättvisa domar.
Dessa saker ihop med en rotel från rikskrim "huddingegruppen" som fick jobba med väldigt mycket resurser samt som enskild grupp och självständigt. Med hela landet som yrkesplats.
Dessa människor i gruppen kunde ligga ute på fältet och spana i månader. Därmed använde de sig av metoder av att gömma sig fullfölja folk och väldigt ofta därmed själva bryta mot lagen.
Kontentan av det hela har ju visat sig i amerikanska studier att de lätt tappar fotfästet och tillslut inte kan skilja på rätt eller fel!
Därifrån med dessa faktorer började som jag ser det en massa okonventionella arbetsmetoder med inslag av direkta lagöverträdelser och det har spritt sig i hela orginasitionen!
Lyssna bara på vad Dick Sundevall säger om detta!
Jag kan inte se hur de skall förändra alla dessa brister i denna gigantiska koloss?