2014-06-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
I det här specifika fallet tycker jag inte det med tanke på omständigheterna...

Det verkar som att det råder tveksamheter kring likmarkeringen?

Med avseénde på rådande omständigheter, att det verkar finnas en skada på bilen i närheten av blodbesudlingen, slagningarna på KJs bil, en mystisk bil har observerats vid KJs parkering, lögner i förhör från icke utredda håll, att händerna inte är funna, raderade sms, en pågående konflikt, otroheter, ilska, svartsjuka, triangeldrama tycker jag att mordhotet är ett både starkare och allvarligare indicium.
Tycker skadan/repan på KJs bil nedan låsanordningen ser ut som att någon har klantat sig då denna ska koppla på en släpvagn, så min fråga är, finns det dragkrok på KJs bil?
Citera
2014-06-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Tycker skadan/repan på KJs bil nedan låsanordningen ser ut som att någon har klantat sig då denna ska koppla på en släpvagn, så min fråga är, finns det dragkrok på KJs bil?
Ja.
Citera
2014-06-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ja.
Ok, då kan ju mycket väl detta förklara skadan/repan.
Citera
2014-06-02, 17:57
Medlem
KJs farsa hade väl en släpvagn som KJ torde haft tillgång till, var det inte denna släpvagn som det blev ett "golvbyte" på i maj?
Citera
2014-06-02, 19:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Ok, då kan ju mycket väl detta förklara skadan/repan.

Är även luckan skadad, om inte så ser jag det som osannolikt att skadan kan kopplas till en släpvagn. Notera att även listen ser skadad ut, små märken som ligger i linje med märkena på kofångaren, jag tror inte att en släpvagnskoppling har skadat listen.
Citera
2014-06-02, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är även luckan skadad, om inte så ser jag det som osannolikt att skadan kan kopplas till en släpvagn. Notera att även listen ser skadad ut, små märken som ligger i linje med märkena på kofångaren, jag tror inte att en släpvagnskoppling har skadat listen.
KJ förklarade i TR hur han försökte bryta upp bilen, jag tror det var bagageluckan han menade, och att en list sitter löst sedan dess.
Citera
2014-06-02, 19:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Tycker du verkligen att du är objektiv nu?

Jag har väldigt svårt att förstå hur ett eventuellt mordhot kan vara en tyngre indicie än blod från offret och markering från likhund?

Det beror kanske på hur man tänker. Utgår man ifrån hur det brukar se ut så är KJ helt klart inblandad, men sanningen är inte alltid den man tror vid en första anblick.

Några omständigheter som i alla fall får mig att tycka att det finns rimliga tvivel om KJ skuld är bl a. vittnesmål om att någon har synts nära KJ bil och försökt att göra sig osynlig. Att fordonet signalementsmässigt kan peka på det fordon som en namngiven person gjorde sig av med vid tiden efter försvinnandet och att vederbörande samtidigt är gift med en person som påstås ha mordhotats VB och dessutom var mycket hatisk mot offret gör inte saken mindre intressant.

Det finns märken på KJ bil vid låskistan som inte har fått sin förklaring.

Har åklagaren visat att ingen olovligen har berett sig tillgång till KJ bil?

Jag tror att rätt person är dömd, dock kan en annan GM inte uteslutas anser jag.
Citera
2014-06-02, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
KJ förklarade i TR hur han försökte bryta upp bilen, jag tror det var bagageluckan han menade, och att en list sitter löst sedan dess.

Då kan det förklara märkena vid låskistan, om det var bagageutrymmet som han försökte bryta upp. Vet vi om det stämmer?
Citera
2014-06-02, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
JA det måste definitivt undersökas närmare!!! En månad efter mordhotet är hon död. Det fanns en infekterad och pågående konflikt VB/AN/MB.... ANs mordhot är utan tvekan det starkaste indiciet!!

Vad tycker du om KJs mordhot mot den kvinnliga pliten då ?
Citera
2014-06-02, 20:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Det var inget hot, han pratade om säkerheten på Öjebyn.

Hon som "hotades" heter dock Berg i efternamn.

Kanske även KJ blivit mordhotad på samma sätt som Alexande F, Vatchareeya och Camilla R

Fup 1129
Hon sa till Mikael att "jag ska berätta om vårat strul för Annika". Camilla säger att Mikael tog tag i henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det, men då är det de sista du gör".

Fup 1010
Mikael ringde till A och sade att om han såg honom på stan så skulle han skära halsen av A och begrava honom.
A försökte spela in hoten men ljudet var för högt så det gick inte. A säger att han blev chockad och lite rädd, han visste inte om Mikael var kapabel att verkställa hoten.

Fup 971
HOT MOT VATCHAREEYA Jan-Erik säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för Jan-Eriks fru i samband med Vatchareeyas minnesstunda att AN hotat ta ihjäl Vatchareeya. Om det sker via SMS kan Jan-Erik inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan Vatchareeya försvinner.

Fup 1097
hmm har inte pappa berattat att han hotade mig till li...
(Så synd att åklagarna censurerade resten av meningen, man ser prickar i dokumentet på att dom klistrat över delar av meddelandet.)
Senast redigerad av Namibia1 2014-06-02 kl. 20:21.
Citera
2014-06-02, 20:19
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Åklagarna grundar sin sakframställning på befintligt utredningsmaterial vilket domstolen sedan har att ta ställning till, utgörande grund för rättens utslag. Om utredningsmaterialet är felaktigt eller bristfälligt så föreligger uppenbar risk för att domen blir därefter ..

Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Om materialet från utredningen är felaktigt eller bristfälligt är det den offentliga försvararens uppgift att försöka rätta till det. Det är hans arbetsuppgift. Har de offentliga försvararna gjort så i det här fallet?

Definitivt inte.

Åklagarna har presenterat rena spekulationer, direkt felaktiga "indicier", överdrivna fotomontage som bygger på manipulerade bilder, ytterst tveksamma vittnen, en efterhandskonstruktion till spanings-PM.

Allt som allt ett luftslott, byggt på grunden av en snedvriden polisutredning.

BF halvsov sig igenom TR, medan TO gjorde ett hyfsat jobb. Inte lätt att ta in 2000+ sidor FUP + 2000+ sidor slask på endast två veckor.

Anna Bergström och Ulrika Schönbeck kommer bli vårt decenniums Krister van der Kvast.
Citera
2014-06-02, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Lyssnade du på skötarens vittnesmål i TR innan du kallade det mordhot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in