2010-02-06, 14:49
Medlem
Är Erik Borgenstierna ute ur fängelset nu?

Vad heter tjejen?
Citera
2010-02-06, 17:56
Medlem
Mr.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helveteshund
Är Erik Borgenstierna ute ur fängelset nu?

Vad heter tjejen?
sofie hansson
Citera
2010-02-06, 19:03
Medlem
Hebrs avatar
"Ulricehamnspar stal tröjor - får
15 månaders fängelse i Thailand"

Hur får du 15 månader till 2.5 år?
Citera
2010-02-06, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Snatteri handlar ju det knappast om. Att plocka med sig ett par lådor med t-shirts från valfri affär här hemma kommer du lätt upp i belopp som gör att brottet är att betraktas som stöld.

Med tanke på snubbens tidigare kriminalitet är det inte helt omöjligt (men dock ganska otroligt) att han skulle få sitta en hyfsad tid även i Sverige. En gammal barndomsbekant fick sitta lite mer än ett år för stöld, men då var han liksom killen i fråga straffad tidigare.

Jag kommenterade rubriken. TVÅ tshirtar, stod det....
Citera
2010-02-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
"Ulricehamnspar stal tröjor - får
15 månaders fängelse i Thailand"

Hur får du 15 månader till 2.5 år?
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag kommenterade rubriken. TVÅ tshirtar, stod det....

Det var de uppgifterna (2,5 års fängelse och 2 t-shirtar) som gällde när rubriken och trådstarten skrevs, det har förändrats sedan dess.
Citera
2010-02-17, 01:00
Medlem
kramdjurs avatar
Det här är väl om Ebba och hennes man? http://www.gt.se/nyheter/1.1883800/avhoppad-hells-angels-medlem-utsatt-for-flera-attentat
Citera
2010-09-21, 12:55
Medlem
kramdjurs avatar
I TV4 kl 22.40 i kväll så börjar en ny dokumentärserie om turister som hamnar i fängelse i Thailand, engelska orginaltitteln är "Big trouble in Thailand" Tjejen har pratat lite om den, jag minns inte exact men jag tror det var så att killen syns på bild vid ett tillfälle även om det främst är britter som är intervjuvade.
Citera
2012-09-10, 01:12
Medlem
kramdjurs avatar
Mycket spännande:
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/polisen-media-mega-och-ebba-del-2-437876
Citera
2012-09-10, 07:18
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Mycket spännande:
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/polisen-media-mega-och-ebba-del-2-437876

Kanske, om man förstår vad det handlar om. Vilken MC-klubb? Vem är Mega? Det ser mest ut som massa tjafs när man inte har förhållandena och bakgrunden klara.
Citera
2012-09-10, 22:41
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Kanske, om man förstår vad det handlar om. Vilken MC-klubb? Vem är Mega? Det ser mest ut som massa tjafs när man inte har förhållandena och bakgrunden klara.
Ja det är en komplicerad historia Men nu har det till och med kommit ut en bok om Ebba:
Helvetet inifrån: Femton år i Sveriges största brottsorganisation av Daniel Olsson och Lasse Wierup
Citera
2014-06-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
I Sverige har man ett lagsystem som verkar för att göra Sverige ett så bra land som möjligt.

Vad i helvete tjänar man på att låsa in 2 snattare i 2.5 år?

Deras familjer?
Deras jobb?
Uteblivna skatter + kostnader för att låsa in dom osv.

Vårat system är jävligt bra och vi ska vara glada att vi har det.

Edit: Thailand är precis som USA. Fängelsestraffen är äckligt höga och man skiter fullständigt i att rehabilitera brottslingar till fungerande medborgare.

Vad resulterar detta i?
-Brottsstatistiken sjunker inte
-Fattiga områden blir ännu fattigare då hundratals invånare försvinner där ifrån
-Familjer splittras och barnen får växa upp utan sina föräldrar
-Brottslingarna blir ännu mer distansierade ifrån det riktiga och hederliga livet så dom flesta begår brott direkt när dom kommer ut
- + En jävla massa skit

Dom som säger "lås in dom och kasta iväg nyckeln" vet inte vad dom talar om och var förmodligen inte dom vassaste knivarna i skolan.

Bland det klokaste jag läst här på FB, tack för att du fått mig att inte tappa hoppet helt om FB's användare. Och det handlar inte om att jag inte tycker att brottslingar ska få straff för det de gjort, de får dom, utan det handlar om vad som i längden är bra för samhället.

Folk som exempelvis sitter på livstid(bokstavlig livstid, without the possibility to parole) spelar det ju mindre roll hur man behandlar, då dessa ändå inte ska ut i vårat samhälle igen.

(Och ingen viktigpetter kommer och ska "rätta" mig, jag VET att det inte fungerar så i Sverige, däremot kan man ju få livstidsfängelse utan att komma ut någonsin exempelvis i USA)
Senast redigerad av itssopure-2 2014-06-02 kl. 13:27.
Citera
2014-06-02, 13:10
Medlem
Det är ju ganska sjukt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här