2014-06-02, 01:42
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
När de säger Indiana Catfish, refererar de inte då till det som hände Paul George och den där bögen han sextade med?

Inte i det fallet som jag läste det, då skrev man att det är ett lag som ser bra ut och lovar en massa för att sedan göra en besviken. Men det du lägger till ger oss ännu en anledning och kalla dom Indiana Catfish.
2014-06-02, 01:59
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
När de säger Indiana Catfish, refererar de inte då till det som hände Paul George och den där bögen han sextade med?

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Inte i det fallet som jag läste det, då skrev man att det är ett lag som ser bra ut och lovar en massa för att sedan göra en besviken. Men det du lägger till ger oss ännu en anledning och kalla dom Indiana Catfish.
Det var garanterat en analogi med PGs lilla "misstag" i åtanke.
2014-06-02, 03:01
Medlem
TKD_1337s avatar
Om Parker är frisk så håller jag Spurs som favoriter då de har klart bättre bänk än Heat. Det syntes senast igår mot Thunder hur bra den är när de klarade sig i andra halvlek utan fransmannen.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-06-02 kl. 03:11.
2014-06-03, 08:39
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Om Parker är frisk så håller jag Spurs som favoriter då de har klart bättre bänk än Heat. Det syntes senast igår mot Thunder hur bra den är när de klarade sig i andra halvlek utan fransmannen.

Hoppas din teori stämmer och att Spurs tar NBA Finals. Klarar inte av att HEAT tar en Threepeat....
2014-06-03, 18:48
Medlem
Om Parker spelar kommer Miami med största sannolikhet spela Wade eller LBJ på honom. Den av dessa två som inte försvarar honom måste de sätta på Lenoard. Detta leder till att Chalmers eller Cole måste försvara Green/Manu. I detta läge skulle jag spela Manu +30 min och be honom vara extremt aggressiv i sina attacker eftersom Heat är små inside + är Chalmers/Cole är keffa försvarare. Håll nere Greens minuter och in med Manu mera och sålänge Heat måste sätta ovannämnda eller Allen på honom så måste han hela tiden attackera och vara aggressiv, då får heat stora problem.

Överlag är Spurs bättre i år med en starkare bänk. Om Parker spelar vinner Spurs med 4-2
2014-06-03, 18:50
Medlem
Sedan måste Spurs spela Diaw mycket. Jag kan inte se någon rotation där Heat kan sätta Lebron på honom, utan Miami kommer vara tvungna att försvara honom med Lewis eller Haslem. Han kommer slakta den ena inside och den andra från trepoängslinjen.

Vidare kan få lag försvara LBJ på ett bättre sätt - med Lenoard som första alternativ och Diaw som back-up.
Senast redigerad av Kanske-det 2014-06-03 kl. 18:52.
2014-06-03, 19:35
Medlem
Sobofieds avatar
Bra saker ovan men you know the greatest of all time.
Senast redigerad av Sobofied 2014-06-03 kl. 19:40. Anledning: eller greatest of the last 15 years, palla MJ vs LBJ
2014-06-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske-det
Om Parker spelar kommer Miami med största sannolikhet spela Wade eller LBJ på honom. Den av dessa två som inte försvarar honom måste de sätta på Lenoard. Detta leder till att Chalmers eller Cole måste försvara Green/Manu. I detta läge skulle jag spela Manu +30 min och be honom vara extremt aggressiv i sina attacker eftersom Heat är små inside + är Chalmers/Cole är keffa försvarare. Håll nere Greens minuter och in med Manu mera och sålänge Heat måste sätta ovannämnda eller Allen på honom så måste han hela tiden attackera och vara aggressiv, då får heat stora problem.

Överlag är Spurs bättre i år med en starkare bänk. Om Parker spelar vinner Spurs med 4-2

Norris Cole är typ deras bästa 1-on-1 försvare och Mario Chalmers är också väldigt bra.
2014-06-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Bra saker ovan men you know the greatest of all time.

Mm tråkigt att han är skadad. Men han kommer tillbaka nästa år.
2014-06-03, 21:16
Medlem
Håller absolut inte med gällande Chalmers. Men även fast Cole har ett bra försvarspel så är han för liten för att guarda Manu. Dock kan han stoppa Green relativt enkelt.

Undrar också om Spurs kommer spela "Red-rocket" mycket i denna serie. Kan vara effektivt att tvinga framförallt Birdman att spela försvar vid trepoängslinjen vilket kommer öppna upp för Manu/Parker. Visserligen spelade birdman mycket på duncan förra året, men även att få ut Bosh och Hasleem kan vara effektivt. Dock har Splitter utvecklats mycket och är faktiskt en bra center numera.
Senast redigerad av Kanske-det 2014-06-03 kl. 21:23.
2014-06-04, 00:10
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Norris Cole är typ deras bästa 1-on-1 försvare och Mario Chalmers är också väldigt bra.
Precis vad jag skulle säga. Norris är så satans jävla snabb i sidled (lateral quickness).

Citat:
Mm tråkigt att han är skadad. Men han kommer tillbaka nästa år.
Haha, den var oväntad!

Låt höra nu, Mocken. Hur tror du, ärligt talat, att Kobes sista år i ligan kommer bli?

Citat:
Ursprungligen postat av Kanske-det
Håller absolut inte med gällande Chalmers. Men även fast Cole har ett bra försvarspel så är han för liten för att guarda Manu. Dock kan han stoppa Green relativt enkelt.

Undrar också om Spurs kommer spela "Red-rocket" mycket i denna serie. Kan vara effektivt att tvinga framförallt Birdman att spela försvar vid trepoängslinjen vilket kommer öppna upp för Manu/Parker. Visserligen spelade birdman mycket på duncan förra året, men även att få ut Bosh och Hasleem kan vara effektivt. Dock har Splitter utvecklats mycket och är faktiskt en bra center numera.
Cole gjorde ett bra jobb på Stephenson som är är två centimeter kortare (än Manu) men väger 10 kg mer. Jag tror Manu får det jobbigt (som förra året), då Miami är bra på att försvara guards.
2014-06-04, 10:31
Medlem
KickAss-1337s avatar
Fint att se att alla numera talar varmt om Cole när många sa att han var en av ligans sämsta spelare när jag hoppades att han skulle få mer speltid i början av säsongen, kappvändare där

I alla fall, har nog inte så mycket nytt att tillföra diskussionen utan de flesta försvararna mot respektive spelare känns relativt givna. Hoppas nu bara Spoelstra är smart och spelar Bosh och Birdman big minutes, annars blir det svårt mot Duncan och Splitter. Kommer bli äckligt jämt känner jag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in