2014-06-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ljudet finns länkat i trådstarten.
Lyssnade nu på LJ, han säger på Två ställen att det kunde ta i backspegel på något ställe, inte att det gorde det, detta tar inte jag som att det skulle ha blivit repor på bilen om man kört där. Bevisligen har det inte blivit några repor på Hundaien. Annat hade det varit om det inte hade gått att köra på denna väg utan att det blivit repor.
Citera
2014-06-01, 20:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Lyssnade nu på LJ, han säger på Två ställen att det kunde ta i backspegel på något ställe, inte att det gorde det, detta tar inte jag som att det skulle ha blivit repor på bilen om man kört där. Bevisligen har det inte blivit några repor på Hundaien. Annat hade det varit om det inte hade gått att köra på denna väg utan att det blivit repor.
Ursäkta dröjsmålet.
Citat:
Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: 1238079218
Håll dig till sanningen. 4:00 in i inspelningen:
Citat:
På nå't ställe så tog det i backspeglar och sån't här när man körde, men det gick alldeles utmärkt att ta sig in på vägen.
Det intressanta är om GM vågade köra in på vägen. Det hade inte sett bra ut om bilen hade sett ut som om den hade varit i närkamp med en vildkatt.
Citera
2014-06-01, 21:10
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursäkta dröjsmålet.

Håll dig till sanningen. 4:00 in i inspelningen:

Det intressanta är om GM vågade köra in på vägen. Det hade inte sett bra ut om bilen hade sett ut som om den hade varit i närkamp med en vildkatt.
En man som törs mörda Marina med en icke ljuddämpad pistol törs naturligtvis riskera någon liten repa på en flera år gammal bil.
Ingen liten repa skulle kunna binda bilen och honom till mordet.
För övrigt så krävs det lite mer än sly för att repa en billack, det krävs rejält kraftiga grenar. Tunna grenar viker bara undan sig. Jag har själv en sån infart till mitt hus så jag vet.
Argumentet att Fidde inte kunnat göra det eller använt Marinas bil för att han skulle vara rädd att repa den är ju bara extremlöjligt.
Citera
2014-06-01, 21:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
En man som törs mörda Marina med en icke ljuddämpad pistol törs naturligtvis riskera någon liten repa på en flera år gammal bil.
Ingen liten repa skulle kunna binda bilen och honom till mordet.
För övrigt så krävs det lite mer än sly för att repa en billack, det krävs rejält kraftiga grenar. Tunna grenar viker bara undan sig. Jag har själv en sån infart till mitt hus så jag vet.
Argumentet att Fidde inte kunnat göra det eller använt Marinas bil för att han skulle vara rädd att repa den är ju bara extremlöjligt.
Och hur skulle han ha vetat att det bara skulle bli "någon liten repa"? Hur skulle han ha vetat att han inte skulle köra fast? Fanns det inte mer riskfria mål? Härsvattnet?
Citera
2014-06-01, 21:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Tvivlar på att FS färdades med emballaget med kroppen i en skottkärra, traktor eller
något annat uppseendeväckande.
Vi har en intressant iakttagelse. Av en bil väldigt snarlik Marinas och i denna fanns
ett stort vitt paket. Den flaxande figuren som observerades vid tillfället ifråga är
sannolikt identisk med nyligen fängelsedömde herr Svensson.
Då lutar det starkt åt att han transporterade kroppen med just Marinas kärra.
Då lutar det åt att han trotsade alla små risker för repor i billacken och verkligen körde
in på denna idag omdiskuterade skogsväg och minsann - det bidde inga repor så långt
ögat tydligen kan se.
Han klarade av det alltså. Utan en enda märkbar skråma.
Lika smidigt gick den här delen av "brottsplanen" som att förmå för egen hand lyfta eller
baxa det blodiga paketet med madrasser, presenning och rep ut ur Marinas sovrum och hus.

Det mesta är faktiskt möjligt i människornas värld. Allt går med lite vilja och motivation.

Och en mördare är verkligen motiverad att anstränga sig lite sådär extra.
Senast redigerad av Grandioso 2014-06-01 kl. 21:25.
Citera
2014-06-01, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det mesta är faktiskt möjligt i människornas värld. Allt går med lite vilja och motivation.
I så fall återstår många alternativ.
Citera
2014-06-01, 21:33
Medlem
Citat:
Lyssna hellre på L*rs J*cobsson i HR än på Fnero52. Han körde en bil som är 5 cm bredare än Marinas, och grenar skrapade backspeglar och riskerade att repa.

Jag vill egentligen inte tugga vidare här, men för det första, bilen som framfördes ett par år senare, var 5 cm bredare.
För det andra, du tror inte att växtligheten har vuxit något på den tiden.

Har du någon gång reflekterat över hur mycket sly växer till under bara ett år?
Citera
2014-06-01, 23:27
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
I så fall återstår många alternativ.
Du har iaf inte lyckats komma med någon hållbar story än, trots att vi är många som väntar på ditt alternativa scenario.

Citera
2014-06-01, 23:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har iaf inte lyckats komma med någon hållbar story än, trots att vi är många som väntar på ditt alternativa scenario.

Jag har förklarat att det är meningslöst. När tänker du svara på frågor istället för att ställa?
Citat:
Och hur skulle han ha vetat att det bara skulle bli "någon liten repa"? Hur skulle han ha vetat att han inte skulle köra fast? Fanns det inte mer riskfria mål? Härsvattnet?
Och varför höll du dig inte till sanningen när du svarade AristoMarie? (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid När tänker du hålla dig till sanningen?
Citera
2014-06-01, 23:58
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag har förklarat att det är meningslöst. När tänker du svara på frågor istället för att ställa?Och varför höll du dig inte till sanningen när du svarade AristoMarie? (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid När tänker du hålla dig till sanningen?
Jag har svarat på dina frågor, men du hittar på nya som inte är relevanta för tråden öht.
Relevant är det däremot med ett alternativt scenario. Det är inte meningslöst, utan det är ytterst relevant för att du ska ha någon som helst respekt från andra i tråden. Dina fantasier om alternativa händelseförlopp saknar relevans när de inte fullföljs utan bara är lösryckta ur sitt sammanhang.
Citera
2014-06-02, 00:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har svarat på dina frågor, men du hittar på nya som inte är relevanta för tråden öht.
Relevant är det däremot med ett alternativt scenario. Det är inte meningslöst, utan det är ytterst relevant för att du ska ha någon som helst respekt från andra i tråden. Dina fantasier om alternativa händelseförlopp saknar relevans när de inte fullföljs utan bara är lösryckta ur sitt sammanhang.
Så det är inte relevant hur GM kunde placera kroppen på fyndplatsen?
Citera
2014-06-02, 00:11
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Så det är inte relevant hur GM kunde placera kroppen på fyndplatsen?
Vilken konstig fråga. Fidde placerade den där efter att ha kört med Marinas bil dit. Vittne har sett den flaxande mannen i kalsonger med ett vitt fyrkantigt paket i en bil som Marinas.
Nu orkar jag inte med att lägga tid på att diskutera med dig längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in