2014-05-31, 23:25
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Den enda dömde har klarat av detta ensam. Det går att göra ett hanterbart paket med kroppen mellan madrasserna som forslas ut av en ensam man. Speciellt om denne känner till vilka redskap, bl.a ramper, man kan använda.

Har man, t.ex av feghet, planerat att mörda Marina i sömnen är sovrummet en naturlig plats att verkställa planerna i.
Precis! Fidde hade planerat allt i minsta detalj.
Det är ett riktigt ruskigt mord! Iskylan i hur han gått till väga gör en mörkrädd.
Ser att Madde tagit bort sin bild av förlovningsringen på FB. Hoppas verkligen att hon tänker till på vad han är för en människa... 😢
Citera
2014-06-01, 14:17
Bannlyst
Citat:
Den enda dömde har klarat av detta ensam. Det går att göra ett hanterbart paket med kroppen mellan madrasserna som forslas ut av en ensam man. Speciellt om denne känner till vilka redskap, bl.a ramper, man kan använda.

Har man, t.ex av feghet, planerat att mörda Marina i sömnen är sovrummet en naturlig plats att verkställa planerna i.

Förklara isf. avsaknaden av dragmärken medelst att en ensam person hanterat ett paket med storlek som en 60cm garderob och vikten ca. 100kg från en säng, genom två dörrar och en trappa och in i ett bagageutrymme, dessutom utan en enda fiber som blivit avsatt.

Planerat mord med pistol utan ljuddämpare i hemmet, du skojar...?
Citera
2014-06-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Förklara isf. avsaknaden av dragmärken medelst att en ensam person hanterat ett paket med storlek som en 60cm garderob och vikten ca. 100kg från en säng, genom två dörrar och en trappa och in i ett bagageutrymme, dessutom utan en enda fiber som blivit avsatt.

Planerat mord med pistol utan ljuddämpare i hemmet, du skojar...?

Har jag redan gjort, läs tråden.

Uppenbarligen har Marina mördats i sängen, sannolikt sovandes. Varför skulle man annars välja sovrummet?

Om ljuddämpare använts vet varken du eller jag. Ingen har iallafall hört något.
Citera
2014-06-01, 15:35
Medlem
Tog en skogspromenad i dag till MJs fyndplats. En vandring från avstängningen till kabelbränningsplatsen tillika vändplats. Kunde då själv konstatera att vägen var i farbart skick med vanlig bil och att bredden var sådan att inte någon stans fanns risk för skrap från grenar.
Citera
2014-06-01, 16:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Tog en skogspromenad i dag till MJs fyndplats. En vandring från avstängningen till kabelbränningsplatsen tillika vändplats. Kunde då själv konstatera att vägen var i farbart skick med vanlig bil och att bredden var sådan att inte någon stans fanns risk för skrap från grenar.
Där ser man minsann.
Och så har man i tråden tjatat om att det tvunget måste bli repor i lacken om man färdas
längs den sträckan.
Mycket bra att du klargjorde detta!
Citera
2014-06-01, 16:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Där ser man minsann.
Och så har man i tråden tjatat om att det tvunget måste bli repor i lacken om man färdas
längs den sträckan.

Dock har det ju gått ett par år och det har ju röjts efter att MJ lades på fp. Det innebär ju inte att det var farbart utan risk för repor då det begav sig. Det innebär inte heller att det inte var farbart utan risk för repor såklart.

Hur det såg ut för snart fyra år sedan vet vi ju inte.
Citera
2014-06-01, 17:31
Bannlyst
Citat:
Har jag redan gjort, läs tråden.

Uppenbarligen har Marina mördats i sängen, sannolikt sovandes. Varför skulle man annars välja sovrummet?

Om ljuddämpare använts vet varken du eller jag. Ingen har iallafall hört något.

Då kan du länka är du snäll, de senast 50 inläggen från dig saknar sådan förklaring, jag får heller inget när jag söker.

Jag befinner mig i sängen av många olika anledningar; sova, sex, byta kläder, efter duschen, läser en bok, chattar/slösurfar med telefon/IPAD.

Aktuell modell som ÅK säger använts har ej ljuddämpare vad jag vet.
Men det är rätt, ingen har hört något, fundera på det och huruvida en kriminell masterplan till ett mord inblandar 160dB-aktiviteter
Citera
2014-06-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Dock har det ju gått ett par år och det har ju röjts efter att MJ lades på fp. Det innebär ju inte att det var farbart utan risk för repor då det begav sig. Det innebär inte heller att det inte var farbart utan risk för repor såklart.

Hur det såg ut för snart fyra år sedan vet vi ju inte.
Det är lätt att bilda sig en uppfattning hur vägen såg ut för fyra år sedan. Vägen är uppbyggd av chaktmassor som tagits på ömsom sider av vägen, finns än i dag inte några grövre träd intill vägen. Någon meter från "vägbanan" som är cirka 4-5 meter bred har lövsly avverkats med röjsåg för att inte de skall bli för grova och svårröjda senare. Vägbanan har efter att den skapats av chaktmassor från sidorna belagt med makadamm i olika grovlekar, mestadels ganska grov.
Citera
2014-06-01, 18:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Där ser man minsann.
längs den sträckan.
Lyssna hellre på L*rs J*cobsson i HR än på Fnero52. Han körde en bil som är 5 cm bredare än Marinas, och grenar skrapade backspeglar och riskerade att repa.
Citera
2014-06-01, 18:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är lätt att bilda sig en uppfattning hur vägen såg ut för fyra år sedan. Vägen är uppbyggd av chaktmassor som tagits på ömsom sider av vägen, finns än i dag inte några grövre träd intill vägen. Någon meter från "vägbanan" som är cirka 4-5 meter bred har lövsly avverkats med röjsåg för att inte de skall bli för grova och svårröjda senare. Vägbanan har efter att den skapats av chaktmassor från sidorna belagt med makadamm i olika grovlekar, mestadels ganska grov.
Även du bör lyssna på LJ. Vägbanan var tänkt att åtgärdas, men inget blev gjort just med tanke på kommande sök efter Marina.
Citera
2014-06-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Även du bör lyssna på LJ. Vägbanan var tänkt att åtgärdas, men inget blev gjort just med tanke på kommande sök efter Marina.
Har inte lyssnat på denne LJ, du får länka till denna så kan jag ta del av den. Den hårdjorda vägbredden som är 4-5 meter bred vittnar om att en vanlig bil inte kan få några repor från grenar vid sidorna. Att sly kan ha funnits vid sidan av den hårdjorda vägbanan vid den aktuella tiden kan så ha varit, men är inte mer sårbara för billacken än bilborstar i automattvätt
Citera
2014-06-01, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har inte lyssnat på denne LJ, du får länka till denna så kan jag ta del av den. Den hårdjorda vägbredden som är 4-5 meter bred vittnar om att en vanlig bil inte kan få några repor från grenar vid sidorna. Att sly kan ha funnits vid sidan av den hårdjorda vägbanan vid den aktuella tiden kan så ha varit, men är inte mer sårbara för billacken än bilborstar i automattvätt
Ljudet finns länkat i trådstarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in