2014-04-29, 12:43
  #193
Medlem
Intressant läsning från båda håll. Kan hålla med om att det är ett förfinat pyramidspel som kommer undan lagen pga reseerbjudande. Känns som något du inte tjänar pengar på, möjligtvis sparar pengar på.

Vore kul om någon kunde vara lite "grävande journalist".
Syftar på att gå med bara för att gräva fram all info som är dold för icke medlemmar som priser mm.
Citera
2014-04-30, 10:51
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Då vill jag veta HUR kom man in på loungerna? , med vilket kort/medlemskap?[/b]

https://www.prioritypass.com är väl fortfarande världsledande?

Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Concierge Service Som kund har jag 24/7 tillgång till Concierge. Denna är bättre än den jag hade på AmEx en gång i tiden. Här kan jag när som helst få hjälp runt allt som gäller resande. När jag varit utomlands har jag fått hjälp att boka biljetter, taxi, restauranger, sevärdheter, bokat väckning mm. mm. Denna kan jag använda hur mycket som helst, när jag vill utan att det kostar något.

Whoppa.... Du betalar alltså för ett "premier membership" i klassen "Luxury DreamTrips" för att få tillgång till Rovias Concierge service
http://tribe.worldventures.biz/products/
Alla andra "nivåer" har endast 20 minuter eller 60 minuter med Concierge Service som ingår.
Kan tilläggas att mig veterligt så har dom inte ett svenskt nummer som du kan ringa (varken avgiftsfritt eller lokalsamtalstaxa , utan det är utlandsamtal som gäller)

Lägg sedan till att länken jag skickade visar att det är Rovia som är researrangören i bakgrunden.
http://www.rovia.com (Går alltså att kontakta Rovia direkt utan månadsavgift och beställa resor)
Citera
2014-05-11, 20:20
  #195
Medlem
Suck.Detta pladder om pyramider hit och dit.Toppen som tjänar och allt annat skitskriveri.Ni tror att ni tagit reda på fakta .Gäsp...
Citera
2014-05-12, 09:42
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossaJantelagen
Suck.Detta pladder om pyramider hit och dit.Toppen som tjänar och allt annat skitskriveri.Ni tror att ni tagit reda på fakta .Gäsp...

2:a inlägget , bägge i denna tråd och du har inte kommit med ett endaste vettigt argument mot varför detta inte ska vara ett pyramidspel?

Fakta finns längre bak i tråden , med hänvisning till rättegång som slagit fast att det är ett pyramidspel och man har dessutom i företaget manipulerat pyramiden för att lura folk att det går att klättra från botten till toppen....

Följande från Sid 7 - Remloff letande och hittande...

https://cdn.anonfiles.com/1337913478386.pdf

Länkens innehåll i korthet: Jennifer Taylor hade direkt kontroll över datasystemet, iMatrix – Worldventures avlöningssystem som lagrar medlemmars högra och vänstra ben, kommissioner, försålda medlemskap etc etc etc. I den perfekta av världar skulle inte systemet kunna manipuleras men på order av ledningen gick hon och kollegorna in och ändrade i datasystemets uppbyggnad.
På så sätt kunde en del medlemmar i toppen tillskansa sig en så kallad Grandfather position = PENGAR, på bekostnad av medlemmar som istället åkte nedåt i pyramiden, trots att de visste att de hade dragit in en hel del till WV. Robert Oblon var en sådan som förlorade, tidigare minoritetsägare och lämnade in just denna aktuella stämning, vars rättegång Taylor vittnade vid.

Taylor ägnade cirka 40 procent av sin arbetstid att flytta om folk i pyramiden, att ge vissa kommissioner på bekostnad av andras och flytta vissa reps nedåt. Utöver denna tid lade hon ner, enligt sitt vittnesmål, ytterligare cirka 20 procent av arbetstiden att städa upp de justeringar som krävdes i systemet till följd av manipulationen.

De som gav henne uppdraget var i princip hela ledningen med enstaka undantag. Men ”hjältarna” som Matt Morris, Wayne Nugent och Mike Azcue är självklart berörda.

Ett par av de lägre i pyramiden stående representanterna som skulle haussas upp, enligt henne var ett par som heter Dave och Yvette Ullua som avancerade till högsta posten International Marketing Director, med motiveringen att det var viktigt att visa upp den där drömmen om att det GÅR att lyckas som WV rep. Passade perfekt på grund av att Dave tydligen kom från svåra förhållanden, och mannens youtube-lista är nu full av argument för hur han kan Make A Living.. Living. Han blir den amerikanska drömmen personifierad på bekostnad av andra som åker ner i graderna istället.


Där har du svart på vitt - från rättegång (i.e Fakta)
Citera
2014-05-29, 22:42
  #197
Medlem
Tycker i stället att du om någon borde delta på ett info.-möte. Så du kan få korrekta fakta. Ta bara rättegången du hänvisar till. Det gäller ett åtal som lades ned. Varför? För att de var falska. Kanske just därför du bara kunde lägga ut en del av en hel rättegång och inte ett domslut?

Gällande den andra biten, djup suck... orkar inte ens bry mig, då du helt tydligt inte vet vilken skillnad det är på ett lagligt nätverksförerag (multi level marketing) och ett pyramidspel...

Till er som önskar veta mer så kan ni maila mig.

Jörgen Magnusson
www.ryggled.se
jorgen.magnusson@viscus.ss



Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
2:a inlägget , bägge i denna tråd och du har inte kommit med ett endaste vettigt argument mot varför detta inte ska vara ett pyramidspel?

Fakta finns längre bak i tråden , med hänvisning till rättegång som slagit fast att det är ett pyramidspel och man har dessutom i företaget manipulerat pyramiden för att lura folk att det går att klättra från botten till toppen....

Följande från Sid 7 - Remloff letande och hittande...

https://cdn.anonfiles.com/1337913478386.pdf

Länkens innehåll i korthet: Jennifer Taylor hade direkt kontroll över datasystemet, iMatrix – Worldventures avlöningssystem som lagrar medlemmars högra och vänstra ben, kommissioner, försålda medlemskap etc etc etc. I den perfekta av världar skulle inte systemet kunna manipuleras men på order av ledningen gick hon och kollegorna in och ändrade i datasystemets uppbyggnad.
På så sätt kunde en del medlemmar i toppen tillskansa sig en så kallad Grandfather position = PENGAR, på bekostnad av medlemmar som istället åkte nedåt i pyramiden, trots att de visste att de hade dragit in en hel del till WV. Robert Oblon var en sådan som förlorade, tidigare minoritetsägare och lämnade in just denna aktuella stämning, vars rättegång Taylor vittnade vid.

Taylor ägnade cirka 40 procent av sin arbetstid att flytta om folk i pyramiden, att ge vissa kommissioner på bekostnad av andras och flytta vissa reps nedåt. Utöver denna tid lade hon ner, enligt sitt vittnesmål, ytterligare cirka 20 procent av arbetstiden att städa upp de justeringar som krävdes i systemet till följd av manipulationen.

De som gav henne uppdraget var i princip hela ledningen med enstaka undantag. Men ”hjältarna” som Matt Morris, Wayne Nugent och Mike Azcue är självklart berörda.

Ett par av de lägre i pyramiden stående representanterna som skulle haussas upp, enligt henne var ett par som heter Dave och Yvette Ullua som avancerade till högsta posten International Marketing Director, med motiveringen att det var viktigt att visa upp den där drömmen om att det GÅR att lyckas som WV rep. Passade perfekt på grund av att Dave tydligen kom från svåra förhållanden, och mannens youtube-lista är nu full av argument för hur han kan Make A Living.. Living. Han blir den amerikanska drömmen personifierad på bekostnad av andra som åker ner i graderna istället.


Där har du svart på vitt - från rättegång (i.e Fakta)
Citera
2014-06-01, 20:03
  #198
Bannlyst
http://www.elden.no/nyhet.php?id=670
Och Norge kör vidare....
Citera
2014-06-02, 10:34
  #199
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullaren73
http://www.elden.no/nyhet.php?id=670
Och Norge kör vidare....

Nåja, det var väl sanning med modifikation (som alltid när folk väljer partiska källor)
WW har givetvis överklagat och det kommer att bli ett rättsfall av frågan.

Lotteritilsynets hållning kan dock inte uttryckas tydligare än så här:

https://lottstift.no/wp-content/uploads/2014/05/World-Venture-vedtak-om-stans-mai-14.pdf
Citera
2014-06-02, 13:35
  #200
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Nåja, det var väl sanning med modifikation (som alltid när folk väljer partiska källor)
WW har givetvis överklagat och det kommer att bli ett rättsfall av frågan.

Lotteritilsynets hållning kan dock inte uttryckas tydligare än så här:

https://lottstift.no/wp-content/uploads/2014/05/World-Venture-vedtak-om-stans-mai-14.pdf
Vi får la se hur det går. Bra advokat har de i alla fall😄
Citera
2014-06-03, 12:28
  #201
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Nåja, det var väl sanning med modifikation (som alltid när folk väljer partiska källor)
WW har givetvis överklagat och det kommer att bli ett rättsfall av frågan.

Lotteritilsynets hållning kan dock inte uttryckas tydligare än så här:

https://lottstift.no/wp-content/uploads/2014/05/World-Venture-vedtak-om-stans-mai-14.pdf
Menar du att infon från adv. byrån skulle vara felaktig? i såfall, vad? Jag pratade med advokaten idag och han ser en hel del öppningar för övrigt. Men som sagt, fortsättning följer
Citera
2014-07-06, 20:33
  #202
Medlem
Om Det Går åt Helvete I Norge Kommer Det Väl Att Påverka Sverige Mycket?
Citera
2014-07-19, 22:26
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Whoppa.... Du betalar alltså för ett "premier membership" i klassen "Luxury DreamTrips" för att få tillgång till Rovias Concierge service
http://tribe.worldventures.biz/products/
Alla andra "nivåer" har endast 20 minuter eller 60 minuter med Concierge Service som ingår.
Kan tilläggas att mig veterligt så har dom inte ett svenskt nummer som du kan ringa (varken avgiftsfritt eller lokalsamtalstaxa , utan det är utlandsamtal som gäller)

Lägg sedan till att länken jag skickade visar att det är Rovia som är researrangören i bakgrunden.
http://www.rovia.com (Går alltså att kontakta Rovia direkt utan månadsavgift och beställa resor)

Tragiskt att du hänvisar till tre år gamla fakta som dagens sanning. Assisten ingår obegränsat för alla kunder. Du har ingen koll på kostnaden heller. Det är lokalsamtal som gäller. Du kan själv prova att ringa 08-525 002 12. Assisten finns som App så att den är enkel att använda. Sök på Rovia Assist på Appstore.

Självklart kan du köpa resor direkt på http://www.rovia.com . Problemet för dig är att du betalar ordinarie priser då och inte de priser som jag har tillgång till som kund.

Om du skall fortsätta att göra inlägg i denna tråd så håll dig gärna till fakta och inte en massa gissningar och påståenden...
Citera
2014-07-19, 22:29
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Nåja, det var väl sanning med modifikation (som alltid när folk väljer partiska källor)
WW har givetvis överklagat och det kommer att bli ett rättsfall av frågan.

Lotteritilsynets hållning kan dock inte uttryckas tydligare än så här:

https://lottstift.no/wp-content/uploads/2014/05/World-Venture-vedtak-om-stans-mai-14.pdf

Fast du visar inte hela sanningen. Alla får sälja "produkten" som enligt Lotteritilsynet inte finns. Läs mer på denna länk.

https://lottstift.no/wp-content/uploads/2014/05/World-Ventures-utsatt-iverksetting.pdf

Skall bli riktigt kul att höra på detta när detta blir rättssak. Snacka om att Lotteritillsynet målat in sig i ett hörn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in