2014-03-16, 08:41
  #181
Medlem
Skriver detta utan att försvara MLM som affärsmodell. Håller med om att man kan ha synpunkter om själva affärsmodellen.

WorldVentures säljer en produkt, ett "medlemskap"/abbo i en reseklubb. Man säljer inga resor. Det är detsamma som ett telefonabbo, abbo hos ComHem på TV eller ett abbo på ett gym. Det är tillgången till tjänsterna/produkterna som säljs.

Om du inte tittar på TV en månad får du fortfarande betala för rättigheterna att se vissa kanaler.
Om du inte tränar på en månad får du fortfarande betala för rättigheterna att använda gymmet.
Om du inte använder din telefon under en månad får du fortfarande betala för rättigheten att kunna ringa.

Det är här som Lotteritilsynet gått fullständigt vilse i sitt utlåtande och det gäller några i denna tråd också. Både i Sverige och Norge kommer WorldVentures att vara legitimt. Det finns inget som tyder på att det är ett Pyramidspel.

I Norge kommer Lotteritilsynet att bli överkört i Oslo Byrett. I Sverige kommer åklagaren att lägga ned alla polisanmälningar. Det finns helt enkelt inget att ta på.

Hur kan jag vara så säker på detta?

Detta för att jag själv är mycket nöjd kund hos WorldVentures och kan förklara en del av värdet som medlemskapet ger mig. Observera att jag över huvud taget inte jobbar som representant för företaget. Jag har inget intresse i att värva medlemmar eller andra representanter. Jag pratar enbart om värdet som jag får för pengarna.

Anslutningsavgift $200, dessa kan jag omgående använda för att delbetala s.k. Dreamtrips. http://www.dreamtrips.com.

Månadsavgift $50, dessa kan om några månader använda för att boka Dreamtrips. (Behöver vara kund i ett år).

Det innebär att allt jag betalar kan jag boka Dreamtrips för. Om jag sedan gör detta är ju upp till mig. Precis som gymmet, TV:n eller telefonen.

Utöver detta får jag bland annat följande:

Prisgaranti på alla mina bokningar av flyg och hotell över hela världen. Har använt prisgarantin ett par gånger. Har fått tillbaka pengar på hotellbokningar i London och Florens. Om någon månad skall familjen åka till Kreta. Då fick vi tillbaka pengar på vår flygbokning hos Ryan Air. Ryan var billigare på sin sida (ca. 200kr) och vi fick tillbaka 300 kr på detta.

Del av vinsten På alla bokningar får jag tillbaka 50% av den vinst som Rovia gör på min bokning. Det gör att jag får pengar tillbaka på alla mina bokningar av flyg, hotell, hyrbilar mm. Även om jag hjälper kompisar att boka så kan jag få några kronor för detta.

Concierge Service Som kund har jag 24/7 tillgång till Concierge. Denna är bättre än den jag hade på AmEx en gång i tiden. Här kan jag när som helst få hjälp runt allt som gäller resande. När jag varit utomlands har jag fått hjälp att boka biljetter, taxi, restauranger, sevärdheter, bokat väckning mm. mm. Denna kan jag använda hur mycket som helst, när jag vill utan att det kostar något.

Dreamtrips helt unika upphandlade resor. Har varit på två stycken och när familjen åker på semester framöver kommer vi aldrig välja annat än Dreamtrips. Det slår allt i innehåll och vad du får för pengarna.

Av ovan ser alla som är läskunniga att bli kund hos WorldVentures är en produkt. Det har ett stort värde och därför kommer det inte att klassas som Pyramidspel.

Sedan är jag inte för MLM. Finns ett antal delar som man kan ifrågasätta och det är många som lockas av att det skulle vara lätta pengar. Det är det inte. Det kräver hårt arbete som överallt annars att tjäna pengar.[/list]
Citera
2014-03-16, 08:45
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Den vänligaste tolkningen är att du är en ordblind idiot, det som troligen ligger närmat sanningen är att du går i svaromål på klassiskt bluffmakarmanér: genom att tala om något annat än det saken gäller.

Jag påpekade för den intresserade läsaren att "har man mycket konstigheter i sin bokföring så är det exakt din synskadade typ av idiot man ska leta upp". En vänlig konsumentupplysning som ger goda råd till samhälls skuggelement och de horder av bondfångare som fylkas kring projekt av den här typen. Ja, för all del gällde min rekommendation rentav var och en som har många gråa poster, kafferingar och bläckplumpar i böckerna. Det finns alltid gycklare av din typ som rusar till och skriver under revisionen.

Reseverksamheten är inget annat än en täckmantel för ett pyramidspel.

Reseverksamheten är ingen reguljär reseverksamhet, det är kostnadspost i marginalen för att hålla uppe kulissen av att vara något annat än ett pyramidspel. En post som desutom har full täckning via betalningar, en marginalpost på 5% av omsättningen. Övriga 95% är rena intäkter, helt utan kostnader för företaget som kan hänföras till produkt/tjänst. Intäkter som kommer ur att man sålt en dröm om att någon annan kommer göra samma insättning, som man får del av, och att dessa rekryterar fler sugare som drömmer lika naivt.

Jag ser inget egenvärde att trycka till dig som nybörjare på forumet, jag finner det oerhört förnöjsamt att trycka till dig när du börjar jiddra som värsta huvudmannen och företagsägaren och fortsätter försvara en verksamhet som är rent jävla lurendrejeri. Bondfångare och tjuvar står inte högt i någon anständig människas ögon och du får vackert finna dig i att bli bemött som tjuv och bondfångare, som en vidrig lurendrejare och bluffmakare, när du låter som en.

Så om det skulle råka tillkomma ytterligare läsare: Har du en "god vän" försökt pracka på er ett World Ventures-medlemskap, så är det ingen god vän utan en person som försöker lura er.
Den sociala frågan är därefter om ni har en vän som är en idiot och hoppas på framtida vinster, eller om uppsåtet är ondare än så och vederbörande försöker parasitera på er tilltro på medmänniskan och lura av er några tusenlappar som ni aldrig får ett öre igen utav.

Ser att du är grymt duktig och påläst av dina andra inlägg i andra trådar.

Tråkigt att höra ditt förhållningssätt till andra människor. Det servar dig inte.

Sedan känns det som om du har begränsade kunskaper inom området pengar.

Så för att testa dig lite. Vad har du för nettoförmögenhet av kassagenererande tillgångar och skulder? (Tips 98% av Sveriges befolkning ligger på minus, något som vi inte får lära oss i skolan...)
Citera
2014-03-16, 10:24
  #183
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Ser att du är grymt duktig och påläst av dina andra inlägg i andra trådar.

Tråkigt att höra ditt förhållningssätt till andra människor. Det servar dig inte.

Sedan känns det som om du har begränsade kunskaper inom området pengar.

Så för att testa dig lite. Vad har du för nettoförmögenhet av kassagenererande tillgångar och skulder? (Tips 98% av Sveriges befolkning ligger på minus, något som vi inte får lära oss i skolan...)

Nu har jag sett ditt namn i en handfull pyramidtrådar, du kan ju omöjligen vara medlem överallt, så ditt syfte bör ju vara annat..?
Citera
2014-04-04, 22:06
  #184
Medlem
Hem_bränts avatar
Lyckades få min morsa att gå ur den här "reseklubben" igår, fick dock förklara och argumentera med henne under två dagars tid.
Citera
2014-04-06, 12:42
  #185
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Lyckades få min morsa att gå ur den här "reseklubben" igår, fick dock förklara och argumentera med henne under två dagars tid.

Hade hon ingen användning för de otroliga rabatterna och 70-dollarskryssningen?
Citera
2014-04-13, 15:44
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Hade hon ingen användning för de otroliga rabatterna och 70-dollarskryssningen?

Vad är det för fel på kryssningen? Bokade själv denna nu sista måndagen i mars. Med skatter och avgifter betalar hela familjen (två vuxna och två barn) under 4.000 kr för fem dagar All Inclusive.

Kryssning från Miami till Bahamas t.o.r. med strandhugg på olika resorter på Bahamas.

Kombinerar detta med en semesterlägenhet i Orlando för att göra alla de stora parkerna. En vecka för ca. 2 500 för hela familjen på en kanonanläggning för Timeshare.

Med flyg och några extra nätter på hotell så går hela resan loss på drygt 20 000 för hela familjen i två veckor. Tillkommer lite mat och entréer såklart.

Slutet av september går resan. Skall bli riktigt gott att förlänga sommaren...

Detta är det ingen annan resebyrå som ens är i närheten av.
Citera
2014-04-14, 13:28
  #187
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Vad är det för fel på kryssningen? Bokade själv denna nu sista måndagen i mars. Med skatter och avgifter betalar hela familjen (två vuxna och två barn) under 4.000 kr för fem dagar All Inclusive.

Kryssning från Miami till Bahamas t.o.r. med strandhugg på olika resorter på Bahamas.

Kombinerar detta med en semesterlägenhet i Orlando för att göra alla de stora parkerna. En vecka för ca. 2 500 för hela familjen på en kanonanläggning för Timeshare.

Med flyg och några extra nätter på hotell så går hela resan loss på drygt 20 000 för hela familjen i två veckor. Tillkommer lite mat och entréer såklart.

Slutet av september går resan. Skall bli riktigt gott att förlänga sommaren...

Detta är det ingen annan resebyrå som ens är i närheten av.
Nåja, en och annan resa måste ju Rovia kränga för att fasaden inte skall kollapsa fullständigt över pyramiden. De där resorna är bara potemkinkuliss och behöver inte ens göra vinst för att fylla sitt affärsmässiga syfte.

Att det skulle vara så jävla förnämliga resor är dock en överdrift.
Vid första sökningen på internet fann jag flera likadana kryssningar för priser typ 188$ per person. Motsvarande din timeshare i Orlanda för 345$ och liknande.

Fast med den inte helt ointressanta skillnaden att man då kan välja tid och plats själv och slipper resa på gruppresa med skyltviftande imbeciller. Med tanke på att Rovia borde kunna förhandla till sig avsevärda mängdrabatter så är ditt pris rentav jävligt dåligt.

Hur som helst så är detta ditt jidder om finfin resa bara ett klassiskt och ständigt återupprepat försök att undvika verksamhetens verkliga kärna. Den allt annat överskuggande delen av omsättningen i kommer alls icke från någon reseverksamhet utan från rekrytering in till rekryteringspyramiden.
Citera
2014-04-15, 08:35
  #188
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Vad är det för fel på kryssningen? Bokade själv denna nu sista måndagen i mars. Med skatter och avgifter betalar hela familjen (två vuxna och två barn) under 4.000 kr för fem dagar All Inclusive.

Kryssning från Miami till Bahamas t.o.r. med strandhugg på olika resorter på Bahamas.

Kombinerar detta med en semesterlägenhet i Orlando för att göra alla de stora parkerna. En vecka för ca. 2 500 för hela familjen på en kanonanläggning för Timeshare.

Med flyg och några extra nätter på hotell så går hela resan loss på drygt 20 000 för hela familjen i två veckor. Tillkommer lite mat och entréer såklart.

Slutet av september går resan. Skall bli riktigt gott att förlänga sommaren...

Detta är det ingen annan resebyrå som ens är i närheten av.

Det har tidigare belysts i den här tråden att de fantastiska erbjudandena ingalunda är så storslagna om man betänker följande.

1. Du blir erbjuden max ett par dylika trippar per år. Dessa säljs slut inom några timmar, är alltid under långsäsong och är rena dreamtripsflaggfester. Sektresor.

2. Du kan komma lika billigt undan utanför gemenskapen genom att själv söka aktivt på kryssningsbolagens sajter. Inte att förglömma är kostnaden för medlemskapet som du betalar ett par tusenlappar om året för, kostnader du får addera till det låga resepriset. (Givet att du inte rekryterar minst fyra då) Inkludera det i nettobeloppet.

3. Inget är inkluderat i priset. Du får själv bekosta flygresor till och från hamn, inklusive eventuella övernattningar.

4. Lockresorna är anledningen till att folk hoppar på kalaset. Som utomstående kan du inte granska erbjudandena, det är först som medlem som du kan jämföra faktiska kostnader. Du köper således grisen i säcken, vilket bara där strider mot marknadsföringslagen.

Notera att den norska utredningen slår fast att endast någon futtig procentenhet av WV:s omsättning härrör från försålda resor via Rovia. Det gör att jag tvivlar starkt på att du reser så mycket som du påstår.

Men jag är öppen i sinnet. Ta en skärmdump på dina kryssningsbeställningar, maska dina personuppgifter och ladda upp.
Citera
2014-04-15, 08:59
  #189
Medlem
*Suck* (Ledsen om det är ett långt och flummigt inlägg)

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/loc/us/en/wvbiz/compplanoverview_us_en.pdf
http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/detailedcompplan_us.pdf

Mastig läsning om uppbyggnaden och bonussystemet.....
Måste säga att detta är nog det krångligaste jag läst i Bonusväg hos ett Pyramidspels företag..

Men som jag läst det...

det finns fem medlemskap...

DreamTrips Membership
DreamTrips Life Membership
International DreamTrips Life Membership
Luxury DreamTrips Membership
DreamTrips U Membership

"Normalt" medlemskap kostar 200$ i en engångskostnad och sedan 30$ per månad.

För detta så får man direkt 1 Sales Credits , och sedan 1 Sales Credits per månad , dessa betalas ut på endera "Weekly basis" eller "Monthly Basis" -> dessa är helt beroende på vilken sorts medlemskap man säljer vidare (Till #klappmongo47).

Och dessa Credits är sedan grunden till vilken bonus man får...

Och bonusen suger stenhårt... Jag skall kränga så att jag får 3 Credits på vänster sida + 3 credits på höger sida , i veckan! , för att ha en rimlig chans att få lite kulor.

På denan punkt kommer #klappmongo47 att hänvisa till månadsbonusen , men den är så liten och obetydlig att det inte är värt utan här handlar det om att sälja på veckobasis utav h_vette för att kunna tjäna kulor så att man tillslut kan hamna uppåt i pyramiden...

Men , det finns en rolig frånskrivning i en av PDF filerna...

65% PAYOUT CAP RULE
Here is an example of how it works: If Weekly Sales Volume for a given week were $1,000,000 companywide,
then WorldVentures would pay a maximum of $650,000 in commissions to our Representatives. If the weekly
commissions process generated $700,000, or 70%, then all commission checks would be “shaved” an equal
percentage to bring the total payout back to 65%.
This would cause a weekly cycle to pay out less than $100.
The same is true of Monthly Residual Commissions. The 65% Payout Cap is necessary to ensure the longterm
health and continued growth of WorldVentures and to provide long-term opportunity for our
Representatives.
Each of the two WorldVentures commission programs (weekly and monthly) is self-contained, and the 65%
Payout Cap is applied separately to each one. Additionally, any surplus funds from commission runs will be
used to cover any shortfalls before commission checks are shaved within each of the commission programs.


Detta betyder att företaget ständigt går plus på sin försäljning men att jag som säljare ALDRIG är garanterad min bonus till 100% , utan enbart till 65% av min uträknade bonusutbetalning.

i.e. Ställ er frågan?
Skulle ni ta ett säljjobb , endast på provision , där du inte vet om provisionen är 100% eller 65%


Som tidigare beskrivits i flertalet trådar - resor hittar jag billigare än deras fjantiga "boknings site"... Bara att kolla Norwegians hemsida som exempel vad gäller flyg , när det gäller kryssning så går jag direkt in till kryssningsbolaget och bokar själv....

Ngt #klappmongo nämnde att loungerna var sååååå bra...
Då vill jag veta HUR kom man in på loungerna? , med vilket kort/medlemskap?

https://www.prioritypass.com är väl fortfarande världsledande?

(P.S. 47 i klappmongos nick står för "One Too Many" , resten får ni räkna ut själva)
Citera
2014-04-16, 00:26
  #190
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
*Suck* (Ledsen om det är ett långt och flummigt inlägg)

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/loc/us/en/wvbiz/compplanoverview_us_en.pdf
http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/detailedcompplan_us.pdf

Mastig läsning om uppbyggnaden och bonussystemet.....
Måste säga att detta är nog det krångligaste jag läst i Bonusväg hos ett Pyramidspels företag..

Men som jag läst det...

det finns fem medlemskap...

DreamTrips Membership
DreamTrips Life Membership
International DreamTrips Life Membership
Luxury DreamTrips Membership
DreamTrips U Membership

Då har de lagt till två. Sist jag kollade var det tre. Egentligen är inte strukturen som sådan särskild komplicerad, men de varierande beloppen gör ju att de olika creditsnivåerna blir svåra att hålla i skallen.

Citat:
"Normalt" medlemskap kostar 200$ i en engångskostnad och sedan 30$ per månad.
För detta så får man direkt 1 Sales Credits , och sedan 1 Sales Credits per månad , dessa betalas ut på endera "Weekly basis" eller "Monthly Basis" -> dessa är helt beroende på vilken sorts medlemskap man säljer vidare (Till #klappmongo47).

Och dessa Credits är sedan grunden till vilken bonus man får...

Och bonusen suger stenhårt... Jag skall kränga så att jag får 3 Credits på vänster sida + 3 credits på höger sida , i veckan! , för att ha en rimlig chans att få lite kulor.

Ja, och benen måste fördelas jämnt, annars är det alldeles för enkelt att sticka upp i pyramiden och placera sig ovan dem som rekryterade dig. Ja till och med ovan Azcue, Morris & Co. Systemets mångfald underlättar givetvis för den typen av manipulation av matrixsystemet som Jennifer Taylor vittnade om som dagligen förekommande för några år sedan.

Citat:
65% PAYOUT CAP RULE
Here is an example of how it works: If Weekly Sales Volume for a given week were $1,000,000 companywide, then WorldVentures would pay a maximum of $650,000 in commissions to our Representatives. If the weekly commissions process generated $700,000, or 70%, then all commission checks would be “shaved” an equal percentage to bring the total payout back to 65%.
This would cause a weekly cycle to pay out less than $100.
The same is true of Monthly Residual Commissions. The 65% Payout Cap is necessary to ensure the longterm health and continued growth of WorldVentures and to provide long-term opportunity for our
Representatives.
Each of the two WorldVentures commission programs (weekly and monthly) is self-contained, and the 65% Payout Cap is applied separately to each one. Additionally, any surplus funds from commission runs will be used to cover any shortfalls before commission checks are shaved within each of the commission programs.


Detta betyder att företaget ständigt går plus på sin försäljning men att jag som säljare ALDRIG är garanterad min bonus till 100% , utan enbart till 65% av min uträknade bonusutbetalning.

Tack för kul info.
__________________
Senast redigerad av Remloff 2014-04-16 kl. 00:36.
Citera
2014-04-19, 22:43
  #191
Medlem
Kan bara hålla med dig Dixon.Synd att de andra inte är tillräckligt pålästa utan måste kritisera negativt om det mesta.Typiskt svenskt beteende faktiskt.Gratulerar till de fantastiska priser du fått på resorna.Och de andra är väl om något klappmongon då de klappar händerna både på teatrar o firmafester o när deras företagsledare står framför o talar om företagets frammarscher.(Pyramidtoppen i detta fall....)Cheferna vet ju precis på kronan hur mycket de måste betala ut i lön,ursäkta,menade bidrag för att hålla kvar sin personal.Resten av vinsten tillfaller ju mestadels toppen.....till 99.99% i vanliga sk "hederliga" företag.Ha en trevlig resa.Det förtjänar du som har gått med i reseklubben.Själv så seglar jag vidare med värmen i ryggen.
Citera
2014-04-21, 22:27
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossaJantelagen
Kan bara hålla med dig Dixon.Synd att de andra inte är tillräckligt pålästa utan måste kritisera negativt om det mesta.Typiskt svenskt beteende faktiskt.Gratulerar till de fantastiska priser du fått på resorna.Och de andra är väl om något klappmongon då de klappar händerna både på teatrar o firmafester o när deras företagsledare står framför o talar om företagets frammarscher.(Pyramidtoppen i detta fall....)Cheferna vet ju precis på kronan hur mycket de måste betala ut i lön,ursäkta,menade bidrag för att hålla kvar sin personal.Resten av vinsten tillfaller ju mestadels toppen.....till 99.99% i vanliga sk "hederliga" företag.Ha en trevlig resa.Det förtjänar du som har gått med i reseklubben.Själv så seglar jag vidare med värmen i ryggen.

1 inlägg och detta dessutom i denna tråd...

Det är bevisat (dessutom i rättegång - se tidigare inlägg) att detta är ett pyramidspel där man dessutom manipulerat vem som skall vara vart i pyramiden.

Och det är även bevisat att det inte är fantastiska priser , utan helt "normala" priser för kryssningar m.m. Att man sedan är tvungen att betala en månadsavgift för att få normala erbjudanden är bara pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in