2014-05-31, 19:55
Medlem
NirvanAs avatar
Vet att det varit uppe på tapeten nyligen, men hur pass trovärdiga är Sky Sports?
2014-05-31, 19:57
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag tror inte du ska underskatta följande faktorer:

+Wenger gillar att komma undan billigt (eller "fynda" som han ser det)
+Fransk spelare
+Meriterad spelare
+PL erfarenhet

Första punkten kan inte understrykas nog. Står det mellan Remy som går att lösa ganska billigt eller att slanta upp 300-400 miljoner för ett namn som Benzema så tror jag vi vet vad Wenger väljer.

Benzema lär däremot inte kosta 300-400 miljoner kr då han bara har ett år kvar på kontraktet.
2014-05-31, 20:25
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Högerback menar du? Vänstern är ju ganska så bra täckt med Gibbs och Monreal. Desto mer osäkert med bara Jenkinson till höger.
Menar givetvis högerback.
Citat:
Ursprungligen postat av plasil
Mandzukic är väl inte den toppanfallare som Arsenal behöver då han påminner om Giroud. Han kan vara nyttig för lag som saknar den spelartypen men Arsenal behöver någon annan.

Sen antar jag att du menar högerback (även om jag egentligen inte skulle säga nej till att ersätta Monreal med någon smartare VB). Intressant att se hur Jenkinson ställer sig till en värvning som Aurier. Visst om det är en etablerad högerback i sina bästa år men Aurier är född samma år som Jenkinson.

Jag hoppas på en ung mittback som inte stirrar sig blind på att behöva sitta bänk för Koscielny och Mertesacker lär gå sönder oftare i och med den hårda matchningen.
Min tanke med. Vem skulle det vara?
2014-05-31, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet att det varit uppe på tapeten nyligen, men hur pass trovärdiga är Sky Sports?

Det beror ju på vad det är för slags information de gått ut med. Skriver Sky om Championship och lägre så har de koll i 98% av fallen. Det är där deras styrka ligger. Annars har de ingen särskild bra koll, men de är ganska fega också och tar information från andra och går sedan ut med "Sky Sports understands..." Man kan säga att Sky inte har någon journalist med insyn i någon stor klubb. De är ytliga.

Som någon tidigare nämnt så ska man snarare kolla på vem som skriver artikeln än tidningen i sig.
2014-05-31, 20:55
Medlem
juha_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Det beror ju på vad det är för slags information de gått ut med. Skriver Sky om Championship och lägre så har de koll i 98% av fallen. Det är där deras styrka ligger. Annars har de ingen särskild bra koll, men de är ganska fega också och tar information från andra och går sedan ut med "Sky Sports understands..." Man kan säga att Sky inte har någon journalist med insyn i någon stor klubb. De är ytliga.

Som någon tidigare nämnt så ska man snarare kolla på vem som skriver artikeln än tidningen i sig.

Skulle väl säga precis tvärtemot. Sky Sports brukar oftast vara lite segare med sin information i jämförelse med andra tidningar då man inte skjuter helt vilt gällande rykten, också det faktum att man vanligtvis betalar journalister för att följa upp sina span. Sen har man ju självklart en massa löst i Paper Talk som publiceras dagligen men det är ju en sammanfattning från huvudnyheterna hos andra tidningar samt Transfer Centra(Transfer Clockwatch) som har blivit lite mer riktat mot spekulationer men deras nyheter brukar oftast ha fog för sig.

Så jag skulle nog säga att Sky Sports är väldigt om inte mest tillförlitliga av den engelska pressen.
2014-05-31, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juha_
Skulle väl säga precis tvärtemot. Sky Sports brukar oftast vara lite segare med sin information i jämförelse med andra tidningar då man inte skjuter helt vilt gällande rykten, också det faktum att man vanligtvis betalar journalister för att följa upp sina span. Sen har man ju självklart en massa löst i Paper Talk som publiceras dagligen men det är ju en sammanfattning från huvudnyheterna hos andra tidningar samt Transfer Centra(Transfer Clockwatch) som har blivit lite mer riktat mot spekulationer men deras nyheter brukar oftast ha fog för sig.

Så jag skulle nog säga att Sky Sports är väldigt om inte mest tillförlitliga av den engelska pressen.

Exakt vad är det du säger som är tvärtom mot mitt inlägg? Jag säger att de är rätt fega. De satsar sällan högt och förlorar. När de går ut med något så är det oftast redan flera som varit före och då är det mer eller mindre klart. Återigen så är det enstaka journalister man bedömer och inte tidningar i sig.
2014-05-31, 21:07
Medlem
Lazio är överens med Feyenoords försvarare De Vrij, som är med i Hollands slutgiltiga VM-trupp. Man har även budat på Astori i Cagliari. Detta enligt Di Marzio.

Lazio behöver nya backar efter att Biava och André Dias valt att flytta hem till Atalanta respektive Brasilien.
2014-05-31, 21:16
Medlem
lillmatss avatar
Vela till Arsenal?Griezmann?
2014-05-31, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Lazio är överens med Feyenoords försvarare De Vrij, som är med i Hollands slutgiltiga VM-trupp. Man har även budat på Astori i Cagliari. Detta enligt Di Marzio.

Lazio behöver nya backar efter att Biava och André Dias valt att flytta hem till Atalanta respektive Brasilien.

Astori har väl annars ryktats om en återkomst till Milan i varje transferfönster?
2014-05-31, 21:31
Medlem
Lallare83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillmats
Vela till Arsenal?Griezmann?

Jag tyckte faktiskt att Vela var okej när han spelade i Arsenal och nu om man återvänder så kan det bli häftigt. Hört att Ars har en klausul där man får köpa honom tillbaka till ett förmånligt pris.
2014-05-31, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lallare83
Jag tyckte faktiskt att Vela var okej när han spelade i Arsenal och nu om man återvänder så kan det bli häftigt. Hört att Ars har en klausul där man får köpa honom tillbaka till ett förmånligt pris.

Känns annars som de kommer köpa honom för att sälja dyrare? Eller ger man han några chanser innan det?
2014-05-31, 21:37
Medlem
Lallare83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Känns annars som de kommer köpa honom för att sälja dyrare? Eller ger man han några chanser innan det?

Kan ju vara det också. Som Liverpool Supporter så måste jag säga att Arsenal har grymt bra mittfältare men har dock tampats med skador under andra delen av säsongen. Så jag skulle inte tro att det skulle vilja ha honom om det inte vorre för det priset. Kanske en chansning eller kanske för en senare försäljning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in