2015-01-26, 12:27
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Liverpool ska vara i förhandlingar med den unge (fyllde 16 i december) paraguyanske anfallaren Sergio Diaz. Runt 11 miljoner dollar ska han kosta. Källa är Christian Martin (FOX) och har ingen aning om trovärdighet.

Annars är det tyst on Liverpool, mest aktuellt är väl att spelaren som i pressen ett tag sågs som Gerrards ersättare, Delph, har skrivit på ett nytt kontrakt med Aston Villa. Ryktet om att klubben skulle vara ute efter Boltons målvakt efter dennes insats i helgen tar jag som struntprat.
2015-01-26, 12:53
Medlem
Viking-s avatar
Chelseas fönster börjar bli lite komplicerat då flera uppgifter figurerar.
Om vi går efter Di Marzio och Sky Sports som jag tycker är någorlunda pålitliga så är båda överens om två saker; Både Costa och Cuadrado vill absolut gå till Chelsea, och buden för båda har hittills nekats utan ett nytt på bordet.

Costa har själv sagt att Schaktar är redo att "hjälpa" honom gå till viss mån, men självklart måste budet höjas.

Vem ska ersättas då? Schurrle ska vara väldigt nära Wolfsburg, hans pappa förhandlar tydligen med de. Salah är inte längre aktuell för Roma utan ryktas nu gå åt andra hållet till Fiorentina.

Schurrle blir lite halvsynd att gå miste om då jag gillar personen. Det har dock gått 1,5 säsonger och trots en del spelmål (bla två mot Manchester City) så känns han inte alls som att han passar in i Chelsea's spelstil. Jag hoppas att det går bättre för honom i Wolfsburg.

Salah var en chansning som inte lyckats. Jag förstår att bristen på speltid inte gynnat honom, men där Schurrle iaf kunnat erbjuda lite mål från inhopp så har Salah varit nästintill värdelös på plan. Vi skulle kunna ersätta honom med en akademispelare utan att påverka truppen för mycket.

Det är dock utan tvekan en ordentligt förstärkning att ta in Cuadrado istället för en utav de, medan även Costa troligtvis passar bättre in i CFC.

EDIT: Medan jag skrev ovanstående så kommer ännu mer uppgifter fram om att Schurrle kan bli klar för Wolfsburg inom 24h.
Senast redigerad av Viking- 2015-01-26 kl. 12:56.
2015-01-26, 13:11
Medlem
Calogeros avatar
Fan vad gött, hade aldrig velat se Salah i Roma.

Fiorentina borde nog trots allt ta tillfället i akt och dra hem kosingen för Cuadrado. Han imponerar inte just nu och det finns en risk att marknadsvärdet sjunker avsevärt om man inte accepterar Chelseas bud nu.

Varför kan det inte komma upp några rykten om Dzeko till Roma?
2015-01-26, 13:54
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Fan vad gött, hade aldrig velat se Salah i Roma.

Fiorentina borde nog trots allt ta tillfället i akt och dra hem kosingen för Cuadrado. Han imponerar inte just nu och det finns en risk att marknadsvärdet sjunker avsevärt om man inte accepterar Chelseas bud nu.

Varför kan det inte komma upp några rykten om Dzeko till Roma?
Jag är lite fundersam angående Cuadrado's position. En liten statistisk genomgång av hans starka föregående säsong visar att han spelade på högersidan ganska mycket mer än denna säsong, där han spelat mer centralt.

Kan det vara en av anledningarna till att han presterat sämre?
2015-01-26, 14:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

EDIT: Medan jag skrev ovanstående så kommer ännu mer uppgifter fram om att Schurrle kan bli klar för Wolfsburg inom 24h.

Nu går Wolfsburg ut och dementerar att dom är intresserade av honom: http://www.transfermarkt.de/vfl-wolfsburg-dementiert-interesse-an-chelseas-schurrle/view/news/186075
2015-01-26, 14:27
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu går Wolfsburg ut och dementerar att dom är intresserade av honom: http://www.transfermarkt.de/vfl-wolfsburg-dementiert-interesse-an-chelseas-schurrle/view/news/186075
Nu så förstår jag inte tyska, men jag skulle inte ta för givet att sista ordet är sagt, troligtvis någon variant utav förhandlingstaktik.

Fiorentina har flera gånger upprepat att Cuadrado inte är på väg därifrån, att inga bud kommit in etc samtidigt som Mourinho fått det att låta som att han inte alls vill ändra truppen eller som att Cuadrado skulle vara intressant men likaså så rapporterar nu Gazettan att Cuadrados agent har kommit överens med CFC samtidigt som Sky påstår att Schurrle är inställd på en flytt till Wolfsburg.
Det flesta är bara spel för galleriorna, vi får se om en vecka hur det slutar.
2015-01-26, 14:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu så förstår jag inte tyska, men jag skulle inte ta för givet att sista ordet är sagt, troligtvis någon variant utav förhandlingstaktik.

Fiorentina har flera gånger upprepat att Cuadrado inte är på väg därifrån, att inga bud kommit in etc samtidigt som Mourinho fått det att låta som att han inte alls vill ändra truppen eller som att Cuadrado skulle vara intressant men likaså så rapporterar nu Gazettan att Cuadrados agent har kommit överens med CFC samtidigt som Sky påstår att Schurrle är inställd på en flytt till Wolfsburg.
Det flesta är bara spel för galleriorna, vi får se om en vecka hur det slutar.
Exakt så är det och vi dras ohjälpligt med i spekulationerna och det är rätt kul faktiskt.
2015-01-26, 15:37
Medlem
Tottenham verkar vara och rycka i Mattia Destro. Inte en omöjlig affär. Ryktas om att Roma isf ska fundera på att plocka in Luiz Adriano som ersättare ifall Destro flyttar.
2015-01-26, 16:46
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Tottenham verkar vara och rycka i Mattia Destro. Inte en omöjlig affär. Ryktas om att Roma isf ska fundera på att plocka in Luiz Adriano som ersättare ifall Destro flyttar.

Paco Alcácer från Valencia eller Vietto från Villarreal, är för mig, ett bättre köp.

Gått lite rykten om att Rodgers är och rycker i Vietto. Ja tack!
2015-01-26, 17:55
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Paco Alcácer från Valencia eller Vietto från Villarreal, är för mig, ett bättre köp.

Gått lite rykten om att Rodgers är och rycker i Vietto. Ja tack!
Vet inte varför du drar upp bland La Ligas största anfallstalanger i samband med Destro, han är ju fullkomligt hopplös.
2015-01-26, 18:05
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Chelsea vill ha £25 m för Schürrle men Wolfsburg vill istället låna honom under våren och signa honom i sommar, Chelsea vill dock bli av med honom för lägga £23 på Cuadrado.
2015-01-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Vet inte varför du drar upp bland La Ligas största anfallstalanger i samband med Destro, han är ju fullkomligt hopplös.
Det är Paco Alcacer också. En Soldado på sin höjd, men förmodligen sämre när han peakat. Vietto däremot...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in