Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Har svårt att tro att detta är en "mediastrategi". Det är väl en högst naturlig önskan? Att få begrava sitt barn.
Jag tror inte att man skickade hit Y för att det skulle sluta så här. Jag tror det var för att det var för att läkarna rådde föräldrarna att det vore det bästa för Y.
Tragiskt är det oavsett.
Det står ju svart på vitt i media i varje artikel att Pappan vill hit med våld, ingenting av allt han
säger stämmer, ursprungsuttalanden ändras konstant av familjen i var och varannan artikel och
allt är andras fel. Familjen kan ju inte vara helt okunniga om problemen som kan uppstå
oavsett ifall flickan skall begravas i Sverige eller i hemlandet. Att vara/verka så fullständig
omedveten om vad som hänt i dåtid eller kommer att hända i nutid verkar inte alls trovärdigt
och sen att utnyttja svensk media för att gnälla och få sin vilja igenom i ett så här tragiskt fall
verkar osmakligt. Dra tillbaka ansökan om att få uppehållstillstånd i Sverige eller annars få hem
flickan till Gaza inom ca tre veckor är vad han har att välja på, han vill inte välja något av
alternativen för han vill bl a inte utpessas av svenska myndigheter. Jag kan förstå han till viss
del men han har agerat på ett sådant beräknerligt sätt och hans syftemål är helt uppenbara,
familjen vill till Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Och att R*mis P7:a är klar betyder att han är frisk och damens dröjesmål att hon möjligtvis inte är riktigt lika frisk? Eller? Förstår att det här är självklarheter för er som är kunniga men vi som är intresserade men inte så kunniga behöver ibland en förklaring.
En paragraf 7 utredning tar ett par timmar att göra, varken mer eller mindre, vad sen resultatet
visar vet man väl inte Rami kan lika bra klara sig som inte, utredningen funkar ju endast som en
rådgivning åt domstolen ifall en fortsatt RPU skall göras, Möjligtvis att han klarar sig, han verkar
ju ändå på det klara med att inte överklaga häktningen så helt utan verklighetsförankning verkar
han direkt inte vara.
Det kan ta ett tag innan domstolen beslutar ifall en fortsatt RPU skall göras, förmodligen
funderar man ifall damen i fråga skall få göra just en större sinnesundersökning, några andra
själ till dröjsmålet kan inte jag se för som sagt var en §7-utredning är inte direkt invecklad, ett
kryss här eller där är väl ungefär vad som görs på dessa få timmar med en psykiatriker.