2014-05-31, 11:06
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
En lite spännande sak att följa upp här i tråden skulle vara att se hur många som absolut inte skulle kunna tänka sig en svensk kvinna som är sd-anhängare och hur långt ut i världen dessa personer är beredda att gå för att hitta en riktig och värdig kvinna. (och nej, jag är inte ute efter att plocka poäng, jag vet att detta inte behöver vara en motsägelse, är mest nyfiken av rent demografiska skäl).
Citera
2014-05-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
En lite spännande sak att följa upp här i tråden skulle vara att se hur många som absolut inte skulle kunna tänka sig en svensk kvinna som är sd-anhängare och hur långt ut i världen dessa personer är beredda att gå för att hitta en riktig och värdig kvinna. (och nej, jag är inte ute efter att plocka poäng, jag vet att detta inte behöver vara en motsägelse, är mest nyfiken av rent demografiska skäl).

Det är ingen ovidkommande fråga. Det är visat att det finns ett samband mellan främlingsfientlighet och kvinnofientlighet. Har själv tänkt samma sak. Män som blir kvar "på bygden" när de unga kvinnorna flyttar till stan för att studera är typexemplet på SD-röstare och troligtvis också på "fruimportören". På samma sätt har de ett dilemma när man uppriktigt föreslår att de skall satsa på en manlig partner efter att de spytt sin galla över alla kvinnor haha. De hasplar ur sig sitt kvinnoförakt, för att få medhåll bland de andra grobianerna, utan att ha tänkt på att de målar in sig i ett hörn.
Citera
2014-05-31, 12:27
Medlem
Jag kan på ett sätt förstå vad TS menar, det kanske kan verka skrämmande att svenska kvinnor är så starka och självständiga därför vill nog en del män ha utländska kvinnor som lättare hamnar i en beroendeställning till mannen. Det finns en kategori av män som vill ha kvinnor som inte säger emot och bara gör som mannen säger. Jag tror det i grunden beror på dåligt självförtroende om mannen måste hålla på med makt och förtrycka kvinnan i sitt förhållande.

Svenska kvinnor bestämmer själva vilka de vill knulla med, ha en relation med och vilka som de vill ha barn med. För en man som av olika anledningar måste ha kontroll på allt är det stort problem, det enda sätt som han känner till att få kontroll är att förtrycka kvinnan,

Det är faktiskt lite patetiskt att skylla ifrån sig alla problem på kvinnor och så tror man att om vi skulle importera utländska horor och ha bordeller så skulle alla problem ordna sig, tänk lite för en gångs skull svenska kvinnor är moderna och jämnställda vore det inte bättre om ni män tittade på er själva i spegeln och tänkte att ja, jag kan också vara jämnställd. Det är inte 50-talet längre ni är som dinosaurier och kommer snart dö ut om ni inte anpassar er till verkligheten.
Citera
2014-05-31, 12:28
Medlem
NOlies avatar
Jag hoppas på en framtid med Matriarkat http://sv.wikipedia.org/wiki/Matriarkat
Det är det enda som kan rädda världen. Bort med alla män från styrande positioner och sätt in mammor, mormödrar, mostrar, fastrar och systrar. Då skulle nog världen vara snällare och lugnare att leva i, både för människor, djur och miljö.
Citera
2014-05-31, 12:35
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos

Jag skulle aldrig kunna tanka mig en SD-anhangare, inte ens for en natt.

Jag tycker dock att det finns gott om bra kvinnor i Sverige, bade helsve.nska och utlandsfodda.
Citera
2014-05-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Det är ingen ovidkommande fråga. Det är visat att det finns ett samband mellan främlingsfientlighet och kvinnofientlighet. Har själv tänkt samma sak. Män som blir kvar "på bygden" när de unga kvinnorna flyttar till stan för att studera är typexemplet på SD-röstare och troligtvis också på "fruimportören". På samma sätt har de ett dilemma när man uppriktigt föreslår att de skall satsa på en manlig partner efter att de spytt sin galla över alla kvinnor haha. De hasplar ur sig sitt kvinnoförakt, för att få medhåll bland de andra grobianerna, utan att ha tänkt på att de målar in sig i ett hörn.
Ja det säger väldigt mycket hur de är som en person som håller på SD och klagar på kvinnor det är faktiskt väldigt sällan som de förstår hur mycket som faktiskt är deras eget fel och att de inte borde klaga det är inte utan orsak som en sån person ofta blir ganska oattraktiv på grund av deras offermentalitet.
Citera
2014-05-31, 12:59
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Det finns fortfarande många bra kvinnor här i Sverige. Du kanske dras till problemrelationer? Felet kanske ligger hos dig?

Var? Jag ser bara massa slynor här.

Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
En klar majoritet av alla kvinnor jag har träffat är inte feminister. Den där dominanta feministtypen är enligt mig ganska ovanlig. Sen får man väl stå på sig lite också och inte låta sig kuvas.
Ledarrollen får man ta, det är ingenting som bara serveras helt gratis.

Jag har varit ihop med en feminist. Hon gillar inte feminism längre, hon tycker att det är trams.

Många saker som feministerna tjatar om är rena vanföreställningar. Men som tur är så finns bra botemedel mot sånt, så ge inte upp hoppet än.

Det svenska samhället genomsyras av feminismen. Det är helt klart ett attityd-problem skapt av ett rejält sjukt samhällsklimat. Även om de inte erkänner det direkt är svenskan ett feministiskt monster. Hela livet har hon fått lära sig att män ska man utnyttja och håna om de inte duger. Svenskan har uppfostrats till att vara en översittare mot män i synnerhet då svenska män.

Hon beter sig som en man och har inga feminina kvalitér kvar.

De som vågar säga emot är kvinnohatare och har en defekt personlighet och vad nu ni kan komma på för ursäkter.
Senast redigerad av retepm. 2014-05-31 kl. 13:06.
Citera
2014-05-31, 13:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Det där är verkligen att se ner på folk och sådant som föder hat. Precis som vita kränkta män oerhört rasistiskt och nedvärderande.
Citera
2014-05-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOlie
Jag hoppas på en framtid med Matriarkat http://sv.wikipedia.org/wiki/Matriarkat
Det är det enda som kan rädda världen. Bort med alla män från styrande positioner och sätt in mammor, mormödrar, mostrar, fastrar och systrar. Då skulle nog världen vara snällare och lugnare att leva i, både för människor, djur och miljö.

Det finns gott om matriarkat på historiens sophög. Varför säger du inte bara att du vill förstöra Sverige för det är konsekvensen av ditt önskemål?
Citera
2014-05-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det där är verkligen att se ner på folk och sådant som föder hat. Precis som vita kränkta män oerhört rasistiskt och nedvärderande.

Faktum kvarstår. De vill inte ha svenska kvinnor, de gillar inte invandrare och de kan inte tänka sig att "byta gata". Vad vill de egentligen? De kanske kunde hålla tillgodo med högernäven om den inte vore så upptagen med att skriva ogenomtänkta inlägg på Flashback.
Citera
2014-05-31, 14:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Faktum kvarstår. De vill inte ha svenska kvinnor, de gillar inte invandrare och de kan inte tänka sig att "byta gata". Vad vill de egentligen? De kanske kunde hålla tillgodo med högernäven om den inte vore så upptagen med att skriva ogenomtänkta inlägg på Flashback.

Tänker du efter före du skriver inlägg ens. Du symboliserar ju ett verkligt förakt och att se ner på folk.
Citera
2014-05-31, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag kan på ett sätt förstå vad TS menar, det kanske kan verka skrämmande att svenska kvinnor är så starka och självständiga därför vill nog en del män ha utländska kvinnor som lättare hamnar i en beroendeställning till mannen. Det finns en kategori av män som vill ha kvinnor som inte säger emot och bara gör som mannen säger. Jag tror det i grunden beror på dåligt självförtroende om mannen måste hålla på med makt och förtrycka kvinnan i sitt förhållande.

Svenska kvinnor bestämmer själva vilka de vill knulla med, ha en relation med och vilka som de vill ha barn med. För en man som av olika anledningar måste ha kontroll på allt är det stort problem, det enda sätt som han känner till att få kontroll är att förtrycka kvinnan,

Det är faktiskt lite patetiskt att skylla ifrån sig alla problem på kvinnor och så tror man att om vi skulle importera utländska horor och ha bordeller så skulle alla problem ordna sig, tänk lite för en gångs skull svenska kvinnor är moderna och jämnställda vore det inte bättre om ni män tittade på er själva i spegeln och tänkte att ja, jag kan också vara jämnställd. Det är inte 50-talet längre ni är som dinosaurier och kommer snart dö ut om ni inte anpassar er till verkligheten.

Fi-minster är inte starka eller självständiga. Snarare svaga patetiska kvinnor som iklär sig en offer-roll och är beroende av de andra fi-ministerna. Problemet är kvinnor som inte förstår skillnaden mellan att vara en stark, självständig kvinna och att vara en jobbig bitch. Eftersom att jag har blivit uppfostrad av en stark, självständig kvinna som betalar in ungefär en halv mille om året i skatt så har jag väldigt svårt för svaga fi-minister som ska leka offer eller beter sig bitchigt och kallar det för att vara stark.

Det handlar snarare om värderingar i de flesta fall och även om personlighet.

Du kan inte ens stava till jämställdhet hahaha så jävla typiskt! Hur fan skulle du kunna veta något om jämställdhet? Din åsikt är inte värd ett skit och du har ungefär samma sanningshalt i dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in