2014-05-31, 12:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Kan välja mellan Lyrica eller gaba idag, tycker det på ett sätt är bättre med gaba, delvis pga. doseringen var tredje timma, lyrica känns riktigt ovärt att fylla på med och då brukar man ta en stor dos direkt ist. Vill inte vara alldeles för väck. ska nog sikta in mig på 2700 / 3 doseringar var 3:e timma. Det brukar funka bra. Är nere på 0 så rent tolerans mässigt så är det nog lugnt

Låter bra tycker jag, hade också valt gabapentin före pregabalin, just nu använder jag bara gabapentin till att sova på, 1200 mg gör jobbet bra, man sover sjukt bra på dom, får en djupare sömn än normalt.
Citera
2014-05-31, 12:07
Medlem
gato12s avatar
Du Slingan borde väl provat både Lyrica och Gabapentin...? Vad är skillnaden? Förstår att det är individuellt iofs.
Citera
2014-05-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Låter bra tycker jag, hade också valt gabapentin före pregabalin, just nu använder jag bara gabapentin till att sova på, 1200 mg gör jobbet bra, man sover sjukt bra på dom. Får en djupare sömn än normalt.

Aa, Man slipper bli så stissig, det är det sköna med gaba. Känns typ som att ta lyrica men i slow-motion

Jag kör bara idag, sen tar jag kanske 900 på söndag sen klipper jag en period igen. Hatar att gå runt och må skit. Nu är jag urtrappad va inte speciellt jobbigt tog det försiktigt gjorde saker hela tiden. Men man lär sig alltid en läxa...att ta det försiktigt, självkontrollen är avgörande
Citera
2014-05-31, 12:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du Slingan borde väl provat både Lyrica och Gabapentin...? Vad är skillnaden? Förstår att det är individuellt iofs.

Pregabalin är 3-4 ggr mer dospotent än gabapentin o som ImovaneKungen säger så ger gabapentin ett "mjukare rus" än pregabalin, det blir mer stissigt, den ångestdämpande är den samma på dom båda enligt mig.

Alltså ingen större skillnad mellan dom.
Citera
2014-05-31, 12:24
Medlem
Zot^s avatar
Citat:

Lyrica ger en starkare kick och är mer uppåt än gabapentin. Gabapentin känns mer mjukt och är mer sövande.
Citera
2014-05-31, 12:24
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:

Jag kände ingenting på 800 mg Gabapentin medan jag blir jävligt social och framåt av 300 mg Lyrica. Ingenting som jag brukar ha tillgång till så har knappast nån tolerans. 1200 mg fick mig att hallucinera och grejjer.
Citera
2014-05-31, 12:30
Medlem
gato12s avatar
Kan man säga att Gabapentin håller i sig längre...?
Citera
2014-05-31, 12:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Lyrica ger en starkare kick och är mer uppåt än gabapentin. Gabapentin känns mer mjukt och är mer sövande.

Mjo den speedade effekten får man bara utav pregabalin o inte ifrån gabapentin.

Citat:
Kan man säga att Gabapentin håller i sig längre...?

Nej ingen större skillnad på halveringstiden.
Citera
2014-05-31, 13:28
Medlem
Citat:
Pregabalin är 3-4 ggr mer dospotent än gabapentin o som ImovaneKungen säger så ger gabapentin ett "mjukare rus" än pregabalin, det blir mer stissigt, den ångestdämpande är den samma på dom båda enligt mig.

Alltså ingen större skillnad mellan dom.

Är du säker ? dem flesta säger 6ggr mer potent skulle va jäkligt bra att veta exakt
Citera
2014-05-31, 13:31
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Är du säker ? dem flesta säger 6ggr mer potent skulle va jäkligt bra att veta exakt

Det är då verkligen inte 6ggr så potent iaf. Tycker 300mg lyrica motsvarar 1200mg gabapentin, så jag skulle säga 4ggr. Tar jag 250mg lyrica istället för 1200mg gabapentin har jag iaf abstinens.
Citera
2014-05-31, 13:44
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Mjo jag är säker, har diskuterat det med flertalet läkare o har t.om mailat Pfizer om det.
Senast redigerad av Slingshot 2014-05-31 kl. 13:51.
Citera
2014-05-31, 13:57
Medlem
Citat:
Mjo jag är säker, har diskuterat det med flertalet läkare o har t.om mailat Pfizer om det.

Ok frågan är vad folk fått 6 ggr ifrån isf ? :P då ska jag nog lägga mig lite lägre idag kanske 2100 borde räcka nån mer som skall avnjuta en gaba dos till helgens nöjen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in