2014-05-31, 04:25
Medlem
Som rubriken lyder

Om jag köper fråm ikeas nätbutik, skickas sängen från den lokala ikea affären?

vet ej om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta den vid behov.
Citera
2014-05-31, 09:05
Medlem
eskimås avatar
Bostad, hem och trädgård --> Inredning
/Moderator
Citera
2014-05-31, 10:56
Medlem
ljudkellgrens avatar
Hur hänger rubriken ihop med din fråga???

Svaret är att man absolut bör provligga den säng man tänkt köpa. Det är värt den lilla bussresan till närmsta IKEA-varuhus. Där frågar du även om leveransalternativ från det lokala varuhuset.
Citera
2014-05-31, 11:21
Medlem
tempeZZts avatar
På rubriken svarar jag Ikea.

På huvudinlägget svarar jag nej.
Citera
2023-05-15, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2123
Som rubriken lyder

Om jag köper fråm ikeas nätbutik, skickas sängen från den lokala ikea affären?

vet ej om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta den vid behov.

Det undrar jag med. Jysk har snygga enkelsängar som ser ut som kontinentalsängar. Ikea har inte det.

Det jag undrar över är den lösa gaveln till sängarna. Den är inte ens fäst till sängen, utan bara ställs helt löst och trycks in mot väggen av sägen. Någon som vet om detta är en bra lösning? Låter jävligt instabilt.
Citera
2023-05-16, 18:02
Du kommer ångra dig om du köper en säng på Jysk.
Citera
2023-05-16, 18:03
Medlem
HVIT.s avatar
Köpte en säng på Jysk en gång och det gör jag aldrig mer. Helt värdelös.
Citera
2023-05-16, 18:05
Medlem
Ikea är mycket bättre än Jysk.

Dock var Ikeas förra sängserie bättre än dagens.
Citera
2023-05-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuturuu
Du kommer ångra dig om du köper en säng på Jysk.

Jag tittar på Ikeas enkelsängar och jämför med Jysks kontinentalsängar. Jysk var snyggare, skönare och billigare.

Vad exakt gör att Jysks sängar är skit? De var sköna när jag provade dem. Dock om man köper en gavel till, kan man tydligen inte fästa den mot sängen. Utan skiten står löst mot väggen. Det låter galet.
Citera
2023-05-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Jag tittar på Ikeas enkelsängar och jämför med Jysks kontinentalsängar. Jysk var snyggare, skönare och billigare.

Vad exakt gör att Jysks sängar är skit? De var sköna när jag provade dem. Dock om man köper en gavel till, kan man tydligen inte fästa den mot sängen. Utan skiten står löst mot väggen. Det låter galet.
Vi köpte Jysks kontinentalsäng för tre år sedan. För ett år sedan började min rygg att småjävlas och för några månader sedan var livet allt annat än kul.
Vi tänkte köpa en ny bäddmadrass men fick rådet att kolla mellandelen. Först när jag lade en planka över så såg jag att den säckade en aning i vilande läge. Blev en helt ny kontinentalsäng från IKEA och min rygg mår återigen toppen.
Även min Jysksäng var skön men slut efter två år då det är sova som är prio ett, inte att den är skön när man är vaken.
Citera
2023-05-20, 11:08
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Jysk var snyggare, skönare och billigare.

Du menar mjukare då? Kanske är skön nu men inom ett par år kommer madrassen ha säckat ihop totalt. Ikeas sängar är inte det bästa som finns men sjukt bättre än Jysk. Var inte dumsnål. Satsa på pocketresårer och latex om du vill ha en säng som håller länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in