2014-05-30, 21:58
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voland
Felipe Luis nära Chelsea? En 28årig vänsterback för knappa 20m Euro. Säger nej tack. Vad hände med Moreno och Rodriquez? Hur när United är Shaw? Hellre han för 30 i sådana fall.

Lambert i Liverpool? Är Hodgson tillbaka som värvningsansvarig?
Min första reaktion till Luis var liknande, men sanningen är att det är en väldigt bra och komplett ytterback från vad jag har sett.
CFC kan göra av med 20m euro utan att blinka, och det kan vara farligt att ha ett lag med för många ungtuppar.

Shaw verkar gå till Utd, Moreno till Pool och Rodriguez vet jag faktiskt inte.
Än är dock sista ordet inte sagt, men det är inte alls en dålig värvning.
2014-05-30, 22:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voland
Felipe Luis nära Chelsea? En 28årig vänsterback för knappa 20m Euro. Säger nej tack. Vad hände med Moreno och Rodriquez? Hur när United är Shaw? Hellre han för 30 i sådana fall.

Lambert i Liverpool? Är Hodgson tillbaka som värvningsansvarig?

Tycker den värvningen är rätt rimlig ändå. Tänkt för bänk och bredd och det är en forwardstyp man inte har i truppen sen tidigare. Stensäker avslutare, straffskytt, bra på huvudet, target och duktig frisparksskytt. Vad hamnade priset på till slut?
2014-05-30, 23:44
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Tycker den värvningen är rätt rimlig ändå. Tänkt för bänk och bredd och det är en forwardstyp man inte har i truppen sen tidigare. Stensäker avslutare, straffskytt, bra på huvudet, target och duktig frisparksskytt. Vad hamnade priset på till slut?

Pratas om 4m£ + add ons. Hur mycket det är har jag inte läst något om.
Lägg även till att han är född och uppvuxen i staden och älskar klubben. Vet inte om han räknas som home grown i CL men han va ju i klubben mellan 9-15 års ålder så de kanske han gör ändå.
2014-05-30, 23:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Pratas om 4m£ + add ons. Hur mycket det är har jag inte läst något om.
Lägg även till att han är född och uppvuxen i staden och älskar klubben. Vet inte om han räknas som home grown i CL men han va ju i klubben mellan 9-15 års ålder så de kanske han gör ändå.

Ålder för home grown i CL är från 18 år om jag inte missminner mig.
2014-05-30, 23:52
Bannlyst
Priset kan stiga upp till £9M om han lyckas och alla klausuler slår in. Kostar han £4M så kommer han att tokfloppa, dvs inte få någon speltid eller helt enkelt göra riktigt dåligt ifrån sig. Vet inte exakt vad som gäller i dessa klausuler, men antar att speltid, mål och titlar spelar in. Att det inte är någon bra värvning anser jag för att jag inte tror att han kommer göra någon nytta helt enkelt. Sedan kan man ställa sig frågan; skulle någon annan toppklubb ens överväga att värva en sådan som Rickie Lambert?

Min åsikt är att Liverpool är Liverpool igen med deras satsning på Lambert och sedan (minst) £25M för Lallana.
2014-05-31, 00:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ålder för home grown i CL är från 18 år om jag inte missminner mig.

Från 18? Vad betyder det?

Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Priset kan stiga upp till £9M om han lyckas och alla klausuler slår in. Kostar han £4M så kommer han att tokfloppa, dvs inte få någon speltid eller helt enkelt göra riktigt dåligt ifrån sig. Vet inte exakt vad som gäller i dessa klausuler, men antar att speltid, mål och titlar spelar in. Att det inte är någon bra värvning anser jag för att jag inte tror att han kommer göra någon nytta helt enkelt. Sedan kan man ställa sig frågan; skulle någon annan toppklubb ens överväga att värva en sådan som Rickie Lambert?

Min åsikt är att Liverpool är Liverpool igen med deras satsning på Lambert och sedan (minst) £25M för Lallana.

Värvningen är ju lite Liverpool men vi snackar ändå om en kille som var nära VM-truppen och som högst troligt lojalt vet sin plats i hierarkin. Om bonusar och add-ons är bra utformade ur LFC-perspektiv så har man fått honom till hyfsat pris.

Visst hade man kunnat fynda någonstans men då vet man aldrig vad man får. Lambert är stabil.
2014-05-31, 01:21
Medlem
Puckotts avatar
Har efter några dagar ändrat min stans och nu känns Lambert som ett bra tillägg i truppen. Denna artikeln tycker jag fångar hans nytta bra: http://www.thisisanfield.com/2014/05/just-sign-remy-instead/

Däremot så verkar Liverpool ha lagt ett sista bud på 25M för Lallana En spelare som inte är garanterad en startplats bör inte signas för sånna summor. Måste finnas bättre värde någon annanstans
2014-05-31, 01:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Från 18? Vad betyder det?

Värvningen är ju lite Liverpool men vi snackar ändå om en kille som var nära VM-truppen och som högst troligt lojalt vet sin plats i hierarkin. Om bonusar och add-ons är bra utformade ur LFC-perspektiv så har man fått honom till hyfsat pris.

Visst hade man kunnat fynda någonstans men då vet man aldrig vad man får. Lambert är stabil.

Det är, såklart vid närmare eftertanke, mellan 15-21 (alltså från 15 års ålder), som man räknas som homegrown. Tre år behöver göras i den berörda klubben, eller i samma nation (dessa spelare faller under en annan kategori). http://www.uefa.com/news/newsid=943393.html
2014-05-31, 07:12
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är, såklart vid närmare eftertanke, mellan 15-21 (alltså från 15 års ålder), som man räknas som homegrown. Tre år behöver göras i den berörda klubben, eller i samma nation (dessa spelare faller under en annan kategori). http://www.uefa.com/news/newsid=943393.html

Vilket jävla svar. Så alla engelsmän(som inte fostrats utomlands) räknas som homegrown då. Lambert i LFC är homegrown iaf.

Citat:
UEFA defines locally-trained or 'homegrown' players as those who, regardless of their nationality, have been trained by their club or by another club in the same national association for at least three years between the age of 15 and 21. Up to half of the locally-trained players must be from the club itself, with the others being either from the club itself or from other clubs in the same association.
Senast redigerad av OleYeller 2014-05-31 kl. 07:15.
2014-05-31, 10:42
Medlem
zio86s avatar
Finns det några relevanta rykten kring Arsenal? Som typ en anfallare i världsklass?
2014-05-31, 11:24
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Finns det några relevanta rykten kring Arsenal? Som typ en anfallare i världsklass?

Ryktas om Di Maria och Benzema. Något som i mina ögon känns orealistiskt.

Tror inte Vidal-snacket påverkar Di Marias position så mycket. Snarare Xabis position vilket låter befängt då man redan har en talang vid namn Illarramendi där.

Kommer förmodligen bli en klassisk Real Madrid-sommar. Mycket pengar, onödiga köp. Speciellt nu efter CL-vinsten.
2014-05-31, 11:47
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-

Liverpool kommer alltid vara Liverpool Visst det är oroväckande att Rodgers är med och pekar ut värvningar (Gylfi, Borini, Dempsey, Allen..även om jag gillar Allen, dyr dock) och han är ju uppenbarligen en bättre tränare än scout..men på samma gång är det ganska bra att man satsar på brittiska spelare och blandar dessa med en Suarez eller Moreno exempelvis. Det kanske inte räcker så långt i CL men i PL funkar det uppenbarligen skapligt.

Dock är det svårt att finna argument till varför det är bra att betala överpriser. Lallana skulle dock passa väldigt bra i laget det är svårt att komma ifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in