Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-10, 09:38
Medlem
gato12s avatar
Provade igen. Omöjligt att sova. Blev inte särskilt pigg heller.
Citera
2014-05-11, 21:31
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Jag gav faktiskt Voxra en chans för att prova om det kanske faktiskt kunde hjälpa mig till ett "enklare liv", då man kan börja må bättre och bli mer psykiskt stabil. Men fan, efter tredje dagen grät jag i timtal och kunde inte glädjas åt någonting. Jag kröp ihop i sängen och grät mig tills sömns. Jag till och med åkte hem till min mamma för att bli ompysslad av henne, grät så fort hon kallade mig "gumman" och kände mig riktigt mammasjuk. Jag gav upp medicinen efter fjärde dagen och rekommenderar den verkligen inte till de människor som redan mår dåligt. Helt sjukt att läkare ger ut sådana mediciner till de som precis suttit och berättat om hur deprimerande allting är?
Citera
2014-05-11, 23:38
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainOfMySoul
Jag gav faktiskt Voxra en chans för att prova om det kanske faktiskt kunde hjälpa mig till ett "enklare liv", då man kan börja må bättre och bli mer psykiskt stabil. Men fan, efter tredje dagen grät jag i timtal och kunde inte glädjas åt någonting. Jag kröp ihop i sängen och grät mig tills sömns. Jag till och med åkte hem till min mamma för att bli ompysslad av henne, grät så fort hon kallade mig "gumman" och kände mig riktigt mammasjuk. Jag gav upp medicinen efter fjärde dagen och rekommenderar den verkligen inte till de människor som redan mår dåligt. Helt sjukt att läkare ger ut sådana mediciner till de som precis suttit och berättat om hur deprimerande allting är?

3-4 dagar?
Såklart därför är det ingen medicin för dig:P
Citera
2014-05-23, 15:45
Medlem
BrittaFittovs avatar
Hur lång tid tar det innan man känner någon form av effekt?
Citera
2014-05-24, 13:08
Medlem
BrittaFittovs avatar
Är på dag 3. Konstigt nog lindrar detta preparat min kvalsterallergi. Effekten går dock över mot kvällen.
Citera
2014-05-24, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrittaFittov
Hur lång tid tar det innan man känner någon form av effekt?

Det kan komma direkt i princip och det kan även ta flera dagar upp till veckor. Man brukar få bäst effekt av preparatet efter ett par månader.
Citera
2014-05-24, 15:34
Bannlyst
Citat:
Är på dag 3. Konstigt nog lindrar detta preparat min kvalsterallergi. Effekten går dock över mot kvällen.

Vad häftigt.

På vilket vis lindrar den?

En "ökning" av noradrenalinet kan nämligen göra att luftvägarna vidgas och man får enklare att andas, SÄRSKILT genom den nasala passagen. Detta gör att man använder preparat som påverkar noradrenalinet i bl.a. nässpray mot allergi och förskylningssymptom.

"The vast majority of decongestants act via enhancing norepinephrine (noradrenaline) and epinephrine (adrenaline) or adrenergic activity by stimulating the α-adrenergic receptors. This induces vasoconstriction of the blood vessels in the nose, throat, and paranasal sinuses, which results in reduced inflammation (swelling) and mucus formation in these areas."

http://en.wikipedia.org/wiki/Decongestant
Citera
2014-05-24, 16:34
Medlem
BrittaFittovs avatar
Vid fysisk ansträngning då jag vanligtvis får kippa efter andan kan jag nu andas mer eller mindre normalt. Har använt dom flesta antihistaminer på marknaden (tar just nu desloratadin/aerius) voxran äger i detta avseende.
Citera
2014-05-24, 17:37
Bannlyst
Citat:
Vid fysisk ansträngning då jag vanligtvis får kippa efter andan kan jag nu andas mer eller mindre normalt. Har använt dom flesta antihistaminer på marknaden (tar just nu desloratadin/aerius) voxran äger i detta avseende.

Märkligt nog hittade jag desloratadin på Apoteket häromdagen, visst ej att preparatet såldes utan recept och trodde att Aerius enbart fanns om man ville ha tag på desloratadin. Högst intressant! Priset på Aerius är dock billigare via recept.

Antihistaminer brukar inte vara särskilt effektiva vid den typen av problematik. Pseudoefedrin, Fenylefrin och Oximetazolin brukar fungera bra men kan höja blodtrycket, vilket kan vara farligt i vissa fall.

Ett råd är att du tar blodtrycket lite då och då på Voxra för att se att du inte ligger för högt.
Citera
2014-05-30, 01:28
Medlem
BrittaFittovs avatar
Efter en vecka:
Återfår energi och känslor. Har städat för första gången på månader och njuter mer av att vara social.
Fysisk aktivitet är mer njutbart. Rastlöshet och nervösitet har ökat, men mina ångestbesvär är lindriga. Överlag funkar jag mer som jag gjorde innan depressionen tog över mig. Blir besvären för mycket mot natten funkar Postafen bra på mig.
Citera
2014-05-30, 01:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Efter en vecka:
Återfår energi och känslor. Har städat för första gången på månader och njuter mer av att vara social.
Fysisk aktivitet är mer njutbart. Rastlöshet och nervösitet har ökat, men mina ångestbesvär är lindriga. Överlag funkar jag mer som jag gjorde innan depressionen tog över mig. Blir besvären för mycket mot natten funkar Postafen bra på mig.

Somnar du på kvällen/natten?
Citera
2014-05-31, 01:27
Medlem
GoFuckADucks avatar
Har som sagt slutat med Voxra men använder fortfarande Fluoxetin och kortverkande Retalin vid behov av extra energi, men saknar den ökande sexlusten jag fick av Voxra.

Skall försöka sluta med all medicin på semestern så jag får se om jag får tillbaks den normala sexlusten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in