2014-05-30, 19:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Nu behövs en förklaring på hur du tänker.
Du har tydligen inte förstått vad jag skrev och jag tror inte jag kan göra det tydligt nog för dig.
Det fanns blod på båda resårbottnarna. Hur man än gör måste den understa madrassen ligga på blod, och lägger man en presenning mellan den madrassen och blodet kommer det blod på presenningen.
Citat:
Hur kan man yttra sig så "övertygande" om att det inte fungerar, när man inte ens hållit i en presenning. Det kallas för att sprida trådsanningar.
Här spred du en trådsanning att jag aldrig hållit i en presenning. Vad kallas det att inte ens kunna förklara något som man kallar enkelt?
Citera
2014-05-30, 19:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem hjälpte honom att få ut kroppen?
Ingen skulle jag tro.
Det fixade han nog så bra på egen hand.

Vi har nog diskuterat det här tidigare och du och några till kan inte riktigt förstå hur
han skulle kunnat klara utforslingen av kroppen alldeles själv.
På nåt vänster löste det sig utan att han behövde kalla in "förstärkning". Lutar jag alltså
åt att tro. Fråga mig inte hur han bar sig åt. Fråga hellre honom själv om du har möjlighet.
Kanske han är i läge snart att kvittra ut om sommarnatten för drygt 4 år sedan.
Citera
2014-05-30, 19:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ingen skulle jag tro.
Det fixade han nog så bra på egen hand.

Vi har nog diskuterat det här tidigare och du och några till kan inte riktigt förstå hur
han skulle kunnat klara utforslingen av kroppen alldeles själv.
På nåt vänster löste det sig utan att han behövde kalla in "förstärkning". Lutar jag alltså
åt att tro. Fråga mig inte hur han bar sig åt. Fråga hellre honom själv om du har möjlighet.
Kanske han är i läge snart att kvittra ut om sommarnatten för drygt 4 år sedan.
Det vi inte har diskuterat är hur han undvek att få blod på presenningen. Du är alltså övertygad om hans skuld utan att ens kunna beskriva hur han kunde ha gjort, något som tidigare åklagaren, nuvarande målsägandebiträdet, kallade "mystiskt".
Citera
2014-05-30, 19:38
Medlem
Citat:
Det är du som lägger ut dimridåer och hittar på. Detta står inte i HD aktbilaga 3. Texten säger inget om det finns blod på presenningen eller inte.

Jag har aldrig sagt att presenningen har legat i Marinas säng. Och hur ryms en presenning på 520x340 cm (andra, liknande mått finns) i en säng på 200x90 cm? Presenningen har givetvis lagts ut på vardagsrumsgolvet, där finns det plats.

Tillägg: Nu har jag hittat varifrån du har tagit texten. Den kommer från HR-domen 2014, ingen HD aktbilaga 3. Håll dig till sanningen.

Citat:
Det fanns blod på båda resårbottnarna. Hur man än gör måste den understa madrassen ligga på blod, och lägger man en presenning mellan den madrassen och blodet kommer det blod på presenningen.

Här spred du en trådsanning att jag aldrig hållit i en presenning. Vad kallas det att inte ens kunna förklara något som man kallar enkelt?

Jag använde väl fel ord, när jag skrev "hållit". Med det du skrev, visar det tydligt att du inte arbetat med presenningar.
Var har jag uttryckt det som är enkelt och du åsyftar?
Citera
2014-05-30, 19:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag använde väl fel ord, när jag skrev "hållit". Med det du skrev, visar det tydligt att du inte arbetat med presenningar.
Var har jag uttryckt det som är enkelt och du åsyftar?
Jag har arbetat med presenningar.

Du använde inte ordet enkelt, men du fick det att låta enkelt.
Citat:
Eftersom mina presenningar har den storleken och har använt dessa till diverse, så ser inte jag problemet. De har kommit till användning på flera olika ändamål. Jag har t o m jobbat med en så stor presenning i ett tält. I dåligt väder får man erfarenheter.
Så jag ser inte problemet, utan behöver få en förklaring.
Så, hur gör man för att slå in två madrasser och en kropp på två blodiga resårbottnar utan att få blod på presenningen?
Citera
2014-05-30, 19:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det vi inte har diskuterat är hur han undvek att få blod på presenningen. Du är alltså övertygad om hans skuld utan att ens kunna beskriva hur han kunde ha gjort, något som tidigare åklagaren, nuvarande målsägandebiträdet, kallade "mystiskt".
Att det har uppfattats som "mystiskt" hur det här jobbet med att få ut kroppen ur sovrummet
gått till, har emellertid inte lagt hinder i vägen för de senast dömande i målet att finna
honom som skyldig till mordet och det helt ensam.
Man har inte direkt fastnat i detta såvitt jag kan utläsa av domstolens resonemang i domskälen.
Du förstorar nog också upp svårigheterna en aning kring den här saken med utforslingen
av det blodiga paketet.

Fredde sköt, fick ner kroppen med madrass i en vit presenning, ut via rampen, in i bilen
och färd i natten till det som blev fyndplatsen.
Hade han en skottkärra med sig in i huset för att underlätta det hela?
Den där stora, nyinköpta skottkärran som mamma Laila yttrade sig om i en artikel jag
läste i samband med rättegångens avslutning och trodde visade på att FS planerat
mordet en kortare eller längre tid. Tillsammans med nåt annat jag inte minns just nu.

Noterar att du för övrigt inte glömmer bort att påpeka det intressanta faktumet att
tidigare åklagaren numera har en annan tjänst. Det är bra att du påminner oss om den
saken.
Senast redigerad av Grandioso 2014-05-30 kl. 19:56.
Citera
2014-05-30, 19:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Att det har uppfattats som "mystiskt" hur det här jobbet med att få ut kroppen ur sovrummet
gått till, har emellertid inte lagt hinder i vägen för de senast dömande i målet att finna
honom som skyldig till mordet och det helt ensam.
Man har inte direkt fastnat i detta såvitt jag kan utläsa av domstolens resonemang i domskälen.
Du förstorar nog också upp svårigheterna en aning kring den här saken med utforslingen
av det blodiga paketet.

Fredde sköt, fick ner kroppen med madrass i en vit presenning, ut via rampen, in i bilen
och färd i natten till det som blev fyndplatsen.
Hade han en skottkärra med sig in i huset för att underlätta det hela?
Den där stora, nyinköpta skottkärran som mamma Laila yttrade sig över i en artikel jag
läste i samband med rättegångens avslutning och trodde visade på att FS planerat
mordet en kortare eller längre tid. Tillsammans med nåt annat jag inte minns just nu.

Noterar att du för övrigt inte glömmer bort att påpeka det intressanta faktumet att
tidigare åklagaren numera har en annan tjänst. Det är bra att du påminner oss om den
saken.
Mysteriet hindrade inte HR att följa order uppifrån.

Absolut, tidigare åklagarens, numera målsägandebiträdet, insats får inte glömmas bort. Ett misslyckat åtal, ett misslyckat överklagande och frispråkighet i media.
Citera
2014-05-30, 20:29
Medlem
Grandiosos avatar
Antar att "vår man" fortfarande sitter och väntar på vart han ska skickas någonstans.
Vilken anstalt som ska få äran att hysa honom ett drygt decennium.

Här är lite läsning om Kriminalvårdens föreskrifter och allmänna råd om placering av
dömda i kriminalvårdsanstalt

Inför varje anstaltsplacering skall en risk- och behovsbedömning göras där
risken för hot och våld, hantering eller missbruk av narkotika och andra droger
under verkställigheten, annan fortsatt brottslig verksamhet, rymning/fritagning,
samt den dömdes individuella behov skall bedömas

http://www.kriminalvarden.se/upload/om_kriminalvarden/foreskrifter_2/2006/KVFS_2006_13.pdf
Citera
2014-05-30, 20:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Klarar du av det utan att ensilageplasten vidrör underlaget? Presenningens underlag (resårbotten) var blodig, och det fanns inget blod på presenningen.

Jag är inte ens säker på vad du frågar? Naturligtvis så ligger inte plasten i luften när jag paketerar ihop mina paket för att köra dom till tippen?
Vilket underlag talar du om? Mina låg inte på madrasser.
Citera
2014-05-30, 21:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag är inte ens säker på vad du frågar? Naturligtvis så ligger inte plasten i luften när jag paketerar ihop mina paket för att köra dom till tippen?
Vilket underlag talar du om? Mina låg inte på madrasser.
Nej, de låg på marken. Om Marina paketerades i sängen måste paketet ha svävat i luften, för att presenningen inte skulle bli blodig.
Citera
2014-05-30, 21:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, de låg på marken. Om Marina paketerades i sängen måste paketet ha svävat i luften, för att presenningen inte skulle bli blodig.

Jag har inte heller använt presenningar som jag paketerat ihop, jag har bara erfarenhet av ensilageplast. AristoMarie verkar ha god kännedom och erfarenhet av just presenningar.

Varför måste kroppen rullats ut i ett annat rum? Går det inte bra att dra paktet?

Men det är märkligt att inga spår finns efter flyttade möbler, dragspår eller dyl. Kan hon inte ha rullats in i madrassen först, och sedan rullats in i pressen? I sängen alltså.
Citera
2014-05-30, 21:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har inte heller använt presenningar som jag paketerat ihop, jag har bara erfarenhet av ensilageplast. AristoMarie verkar ha god kännedom och erfarenhet av just presenningar.

Varför måste kroppen rullats ut i ett annat rum? Går det inte bra att dra paktet?

Men det är märkligt att inga spår finns efter flyttade möbler, dragspår eller dyl. Kan hon inte ha rullats in i madrassen först, och sedan rullats in i pressen? I sängen alltså.
Just det sista har vi diskuterat hela dagen. Det gick inte utan att få blod på presenningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in