Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det vi inte har diskuterat är hur han undvek att få blod på presenningen. Du är alltså övertygad om hans skuld utan att ens kunna beskriva hur han kunde ha gjort, något som tidigare åklagaren, nuvarande målsägandebiträdet, kallade "mystiskt".
Att det har uppfattats som "mystiskt" hur det här jobbet med att få ut kroppen ur sovrummet
gått till, har emellertid inte lagt hinder i vägen för de senast dömande i målet att finna
honom som skyldig till mordet och det helt ensam.
Man har inte direkt fastnat i detta såvitt jag kan utläsa av domstolens resonemang i domskälen.
Du förstorar nog också upp svårigheterna en aning kring den här saken med utforslingen
av det blodiga paketet.
Fredde sköt, fick ner kroppen med madrass i en vit presenning, ut via rampen, in i bilen
och färd i natten till det som blev fyndplatsen.
Hade han en skottkärra med sig in i huset för att underlätta det hela?
Den där stora, nyinköpta skottkärran som mamma Laila yttrade sig om i en artikel jag
läste i samband med rättegångens avslutning och trodde visade på att FS planerat
mordet en kortare eller längre tid. Tillsammans med nåt annat jag inte minns just nu.
Noterar att du för övrigt inte glömmer bort att påpeka det intressanta faktumet att
tidigare åklagaren numera har en annan tjänst. Det är bra att du påminner oss om den
saken.