2014-05-30, 18:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Vad var det som hindrade att dra upp en sida på presenningen över andra sänghalvan och ner i kanten av den madrass Marina låg på och låta resten av presenningen gå ner i golvet?
Och hur skulle man ha gjort se'n? Tänk igenom hela förfarandet, och att presenningen är 520x340 cm medan sängen bara är 200x90 cm.
Citat:
Du har hänvisat text från HD aktbilaga 3, hur är formuleringen där?
Det finns ingen enstaka formulering om att det inte finns blod, däremot finns en omfattande beskrivning av presenningen utan blodförekomst.
Citera
2014-05-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och hur skulle man ha gjort se'n? Tänk igenom hela förfarandet, och att presenningen är 520x340 cm medan sängen bara är 200x90 cm.Det finns ingen enstaka formulering om att det inte finns blod, däremot finns en omfattande beskrivning av presenningen utan blodförekomst.

Eftersom mina presenningar har den storleken och har använt dessa till diverse, så ser inte jag problemet. De har kommit till användning på flera olika ändamål. Jag har t o m jobbat med en så stor presenning i ett tält. I dåligt väder får man erfarenheter.
Så jag ser inte problemet, utan behöver få en förklaring.

Var finns dokumentet då, så jag kan läsa?
Citera
2014-05-30, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom mina presenningar har den storleken och har använt dessa till diverse, så ser inte jag problemet. De har kommit till användning på flera olika ändamål. Jag har t o m jobbat med en så stor presenning i ett tält. I dåligt väder får man erfarenheter.
Så jag ser inte problemet, utan behöver få en förklaring.

Var finns dokumentet då, så jag kan läsa?
Jag ser inte lösningen, och behöver få en förklaring.

Går att få hos HD.
Citera
2014-05-30, 18:23
Medlem
Citat:
Jag ser inte lösningen, och behöver få en förklaring.

Går att få hos HD.

Hur kan man yttra sig så "övertygande" om att det inte fungerar, när man inte ens hållit i en presenning. Det kallas för att sprida trådsanningar.

Jag vet att det fungerar och alla som har en presenning kan pröva och se att det fungerar. Någon youtube-film blir det inte, även om det är frestande.

Du bör ju sitta på dokumentet, så varför inte ladda upp det eftersom du refererar till det?
Citera
2014-05-30, 18:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur kan man yttra sig så "övertygande" om att det inte fungerar, när man inte ens hållit i en presenning. Det kallas för att sprida trådsanningar.

Jag vet att det fungerar och alla som har en presenning kan pröva och se att det fungerar. Någon youtube-film blir det inte, även om det är frestande.

Du bör ju sitta på dokumentet, så varför inte ladda upp det eftersom du refererar till det?
Om du menar att man ska rulla över kroppen i presenningen och rulla ihop den hamnar madrasserna utanför. Tänk på att när du har lagt madrasser och kropp i presenning och rullar åt ena hållet hamnar paketet utanför sängkanten. Om du rullar åt andra hållet blir allt blodigt. Beskriv i detalj hur du gör med madrasser, kropp och presenning.

Den som har givit mig dokumentet har bett mig att inte publicera.
Citera
2014-05-30, 18:52
Medlem
Grandiosos avatar
Hur det än har gått till att placera den mördades kropp i presenningen så är det där den
hamnade och vi vet vem som genomförde det hela.

Ut ur huset har emballaget kommit och slutligen placerats borta i skogen.
Det vore ju väldigt bra om herr Svensson kunde detaljerat redogöra för alltsammans
som skedde i samband med mordet på Marina. Ingen annan kan nämligen.
Så nu när loppet är kört för honom och ingen räddning what so ever står till buds längre,
så varför inte ta och snacka ut lite?
Visa lite rejäla tag och stå för vad han gjort till sist? Och berätta rubbet en gång för alla?
Så blir det kanske lättare att gå vidare i livet sedan när straffet är avtjänat.
Citera
2014-05-30, 18:58
Medlem
Citat:
Om du menar att man ska rulla över kroppen i presenningen och rulla ihop den hamnar madrasserna utanför. Tänk på att när du har lagt madrasser och kropp i presenning och rullar åt ena hållet hamnar paketet utanför sängkanten. Om du rullar åt andra hållet blir allt blodigt. Beskriv i detalj hur du gör med madrasser, kropp och presenning.

Den som har givit mig dokumentet har bett mig att inte publicera.

Du är nog inte så praktiskt lagd tror jag. När du drar presenningen över den tomma sänghalvan, drar du ner lämpligt mycket av presenningen (dvs du knycklar under extra presenning) under den andra madrassen (långt det går), där kroppen ligger. När du fått över kropp och madrass har du tillräckligt med presenning på båda sidor om, för att börja svepa in kropp och madrass i presenningen.

Hoppas du förstår, annars finns det inget mer att hoppas på.
Citera
2014-05-30, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du är nog inte så praktiskt lagd tror jag. När du drar presenningen över den tomma sänghalvan, drar du ner lämpligt mycket av presenningen (dvs du knycklar under extra presenning) under den andra madrassen (långt det går), där kroppen ligger. När du fått över kropp och madrass har du tillräckligt med presenning på båda sidor om, för att börja svepa in kropp och madrass i presenningen.

Hoppas du förstår, annars finns det inget mer att hoppas på.
Men då hamnar presenningen på den blodiga delen av resårbotten längst från fönsterväggen och blir blodig.
Citera
2014-05-30, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur det än har gått till att placera den mördades kropp i presenningen så är det där den
hamnade och vi vet vem som genomförde det hela.

Ut ur huset har emballaget kommit och slutligen placerats borta i skogen.
Det vore ju väldigt bra om herr Svensson kunde detaljerat redogöra för alltsammans
som skedde i samband med mordet på Marina. Ingen annan kan nämligen.
Så nu när loppet är kört för honom och ingen räddning what so ever står till buds längre,
så varför inte ta och snacka ut lite?
Visa lite rejäla tag och stå för vad han gjort till sist? Och berätta rubbet en gång för alla?
Så blir det kanske lättare att gå vidare i livet sedan när straffet är avtjänat.
Vem hjälpte honom att få ut kroppen?
Citera
2014-05-30, 19:06
Medlem
Citat:
Men då hamnar presenningen på den blodiga delen av resårbotten längst från fönsterväggen och blir blodig.

Nej.
Citera
2014-05-30, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej.
Jo, eftersom paketet inledningsvis täcker hela resårbotten måste en del av det hamna på blodet på samma resårbotten.
Citera
2014-05-30, 19:12
Medlem
Citat:
Jo, eftersom paketet inledningsvis täcker hela resårbotten måste en del av det hamna på blodet på samma resårbotten.

Nu behövs en förklaring på hur du tänker.
Du har tydligen inte förstått vad jag skrev och jag tror inte jag kan göra det tydligt nog för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in