2014-05-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Sälj sprit åt minderåriga/tobak/kräng lite gräs.

6000 spänn tjänar du ihop på 1 vecka, enkelt.

Inte på pantburkar iaf.
Citera
2014-05-30, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Jag vet inte vad som ingår i den summan. Annuitet är vanligen räntan + ammorteringen i ett annuitetslån. Däremot verkar det som om räntan är rörlig vid den lösning du har valt. Som jag förstår det så erbjuds dessutom en individuell överenskommelse för det lån du har tagit. Jag vet inte vad som står i dina papper, men det låter som om du inte har läst det finstilta tillräckligt väl.

Jag kollade upp det och det vart mer för att det blev en fördröjning efter att lånet gått igenom..
Det löste sig till viss del men var fortfarande tvungen att betala mer för själva försäkringen/betalskyddet vilket inte stod med först..

Så inväntar och ser om morsan kan hjälpa mig denna månad..
Citera
2014-05-30, 03:48
Medlem
Jag och en vän funderar på att göra en hemsida som ska funka lite grann som en välgörenhetssida som man kan tjäna pengar på också..
Därför undrar jag hur det funkar med regler och lagar? Är det några procedurer som måste genomgås?
Måste det anmälas som en förening, organisation eller företag eller kan man ha det privat med ett privat konto dom betalar in till?

Vart går gränsen för bedrägeri då jag inte vill bryta några lagar?

Hur gör man med reklam? Kan man köra adsense/affiliate på en sådan sida för att tjäna ytterligare pengar?

Kan man öppna ett konto som står på själva sidan men inte som företag eller dylikt?

Kan man ta bilder från andra välgörenhetsorganisationer eller dylikt och ha på sin egen?

Är det något mer man bör tänka på när man gör något sånt här?
Jag är ganska ung och illa påläst kring juridik och ekonomi och hur sånt här funkar därav mina frågor..

Hur kan man annars ta emot betalningar, paypal? övriga betaltjänster eller är det typ bankgiro eller dylikt som gäller?
Citera
2014-05-30, 20:27
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitskugga
Jag och en vän funderar på att göra en hemsida som ska funka lite grann som en välgörenhetssida som man kan tjäna pengar på också..
Därför undrar jag hur det funkar med regler och lagar? Är det några procedurer som måste genomgås?
Måste det anmälas som en förening, organisation eller företag eller kan man ha det privat med ett privat konto dom betalar in till?

Vart går gränsen för bedrägeri då jag inte vill bryta några lagar?

Hur gör man med reklam? Kan man köra adsense/affiliate på en sådan sida för att tjäna ytterligare pengar?

Kan man öppna ett konto som står på själva sidan men inte som företag eller dylikt?

Kan man ta bilder från andra välgörenhetsorganisationer eller dylikt och ha på sin egen?

Är det något mer man bör tänka på när man gör något sånt här?
Jag är ganska ung och illa påläst kring juridik och ekonomi och hur sånt här funkar därav mina frågor..

Hur kan man annars ta emot betalningar, paypal? övriga betaltjänster eller är det typ bankgiro eller dylikt som gäller?

http://wko.sarpat.com/hur-man-startar-en-valgorenhetsorganisation

http://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C3%A4nnyttig_ideell_f%C3%B6rening

Du kan få ut maximalt 25-20% av donationerna för att täcka driften av en välgörenhetsorganisation verkar det som.
Citera
2014-06-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
http://wko.sarpat.com/hur-man-startar-en-valgorenhetsorganisation

http://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C3%A4nnyttig_ideell_f%C3%B6rening

Du kan få ut maximalt 25-20% av donationerna för att täcka driften av en välgörenhetsorganisation verkar det som.

Finns det inget sätt att kringå att skapa ett företag? Tänker på skatt osv.
Sen i början måste det kanske vara lite mer till driftkostnader tills det blir ruljans på det hela.
För speciellt i början kan det bli svårt att få det att gå runt.

Och dom här 20-25% gäller väl bara om man har 90-konto?
Kan man t.ex. öppna ett privat konto för insättning och sen planera själv hur man placerar pengarna?

Finns det något tips om vart pengarna kan gå till som är lite nyskapande men som många kan tänkas donera till?
Detta är tänkt att i slutändan kunna bli en internationell välgörenhetssida om allt går bra!

Alla förslag och all hjälp tas gladeligen emot!
Citera
2014-06-15, 13:01
Medlem
Smorkatapults avatar
Gått och tänkt lite på det här med att tjäna pengar, göra av med pengar.

När man kollar på stenrika gubbar som bränner pengar på allt möjligt skit. (Slänger 500:- lappar i en jacuzzi och badar där i, för er som såg svenska miljardärer när det gick på TV)

Bör man inte kunna ta kontakt med dessa och göra saker åt dem mot betalning? Typ, låta dem skjuta en med paintball näck mot några tusen eller göra nå annat random skit mot betalning? Lite Dirty sanchez/Jackass style över det hela

Jag hade lätt pröjsat för såna saker om jag hade överflöd och inte visste vad jag skulle göra med allt cash.
Citera
2014-07-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smorkatapult
Gått och tänkt lite på det här med att tjäna pengar, göra av med pengar.

När man kollar på stenrika gubbar som bränner pengar på allt möjligt skit. (Slänger 500:- lappar i en jacuzzi och badar där i, för er som såg svenska miljardärer när det gick på TV)

Bör man inte kunna ta kontakt med dessa och göra saker åt dem mot betalning? Typ, låta dem skjuta en med paintball näck mot några tusen eller göra nå annat random skit mot betalning? Lite Dirty sanchez/Jackass style över det hela

Jag hade lätt pröjsat för såna saker om jag hade överflöd och inte visste vad jag skulle göra med allt cash.

Om du kontaktar dessa, så är jag gladeligen med och leker personlig slav med dig åt dem.
Citera
2014-08-06, 19:15
Medlem
baldersballe1s avatar
Har kommit på att några tusenlappar i månaden skulle sitta ganska fint. Har en väldigt knaper ekonomi, tar ut 10-11k i månaden. Har även hyra, mat, räkningar osv, så när allt sånt är klart så finns det ca 2k över till kläder, nöjen och sånt.

Hur kan jag dryga ut min månadsinkomst? Skaffa ett till jobb känns svårt att administrera. Att helt enkelt byta jobb känns också avlägset. Har dåligt med erfarenhet, och har bara gått ut gymnasiet (natur). Har redan 1 timmes pendlingsavstånd till mitt nuvarande jobb (timvikarieanställning), vill ha lite fritid också. Kommer hem sent på kvällarna redan som det är.

Är det värt att investera någon hundring i aktier eller i någon fond? Eller lära mig betta systematiskt? Jag har låg till ingen förkunskap när det gäller ekonomi.
Citera
2014-08-21, 18:24
Bannlyst
Hur får man ihop 500 spänn tills imorgon?

Förutom pantburkar? Har tyvärr inget av värde att sälja.
Citera
2014-08-24, 07:39
Medlem
Mr.Lejemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle

poker
Citera
2014-09-04, 02:42
Medlem
Pusssys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle

Köp och sälj lite Bitcoin.
Citera
2014-09-06, 14:39
Medlem
Det finns ju alltid Bonustrade att tjäna pengar. Går ut på att utnyttja spelbolagens bonusar så man kan plocka ut dom utan att förlora några pengar, man tjänar ungefär 10 000 kr.

Använde denna guide när jag lärde mig www.bonustrader.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in