Citat:
Ursprungligen postat av
msbiatch
När jag blir klar med studierna har jag tänkt på att eventuellt flytta till västerås, dels p.g.a närheten till huvudstaden och det är en ganska stor stad i svenska mått och är kanske lite lugnare. Ni som bor eller har bott där vad tycker ni? Är det svårt med bostad osv..?
Nu svarar jag på ett äldre inlägg men bättre sent än aldrig
Jag tycker verkligen att du gör ett klokt val i att flytta till Västerås. Själv flyttade jag hit under denna sommar och har som lärosyfte skapat en blogg vid namn
alltomvasteras.nu.
Syftet med bloggen är att jag själv ska lära mig saker om staden.
Jag har alltså bara bott här en kortare tid men jag har besökt staden under flera år och kan verkligen säga att staden växer. Massor av nya krogar startas upp, antalet uteserveringar ökar, det kulturella utbudet ökar och antalet aktiviteter ökar.
Exempel:
Kokpunkten (Sveriges första actionbad invigdes för några dagar sedan). Ligger i det gamla Ångkraftverket.
Brasserie Stadsparken invigde i början på året. En fantastisk krog nice beläget vid Svartån mitt i City.
Kabelparken invigdes denna sommar. En möjlighet att åka vattenskidor på en linbana. Ligger bara några minuters promenad från City.
Vedbobacken är inte jättegammal och där kan du åka skidor på vintern och ta lift upp. Backen är såklart inget berg men det duger gott och väl.
Mälarbåtarna kan du från Färjkajen (ca 5 minuter från city) som tar dig ut till massa trevliga öar.
Cykelbanorna är fantastiska.
Lögarstrand invigdes sommaren 2014. Det är en medelhavsinspirerad badstrand bara några minuters promenad från City.
Västerås egna Saluhall invigdes för bara några månader sedan.
Allt om detta och en del annat kan du läsa direkt på alltomvasteras.nu
Hoppas du gillar det
Lycka till //