2014-05-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanMicka
Jaså, kanske jag som har sett för mycket filmer där de hotar familjen då.

Nej såklart inte om han bara säljer det enstaka gånger..
Men jag kollade upp priserna lite och från att bara sälja det bör han ha fått ca 25000:-.
Säljer han ofta så blir det ju snabbt mycket pengar.
var kollade du upp dom priserna? låter extremt dyrt tycker jag.
Citera
2014-05-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadegpower
Alltså, kan det inte vara så att han har ärvt massa pengar/har en rik familj som ger honom allt? (inkl ett litet företag där han kan lattja runt bäst han vill)

Företaget ärvde han av sin pappa som dog 2010. Fast då var det nära konkurs och pappan hade många skulder, men "H"s mamma (skild från pappan) steg in och styrde upp saker, sen fick "H" ta över det och driver nu det. Han måste ju dock ha gjort ett jävligt bra jobb med tanke på hur bra det går nu (eller om det var mamman som fixade allt). Kanske kan vara så att mamman sticker åt honom pengar, men mig veterligen så är det inte hon som tjänar en massa utan hennes nya man.
Citera
2014-05-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
var kollade du upp dom priserna? låter extremt dyrt tycker jag.

Hittade priserna här på flashback, räknade 800/g för kokainet och 900/tablett. Eller blir det mycket billigare om man köper stora mängder?

Edit: såg helt fel, vanligt var visst ca 90/tablett.
Men det blir ju ändå en del.
Senast redigerad av FlickanMicka 2014-05-29 kl. 21:03.
Citera
2014-05-29, 21:04
Medlem
Citat:
Hittade priserna här på flashback, räknade 800/g för kokainet och 900/tablett. Eller blir det mycket billigare om man köper stora mängder?
10 e för ca 1000 kr och 20 gram för 10000? osäker på kola priset men ungefär.
Citera
2014-05-29, 21:06
Avslutad
Om han är 21 år och "äger" ett företag som generar en vit inkomst på över en miljon om året så är det väldigt uppenbart att detta företag inte är helt legitimt (används möjligtvis för att tvätta pengar) och denna pojkvän står troligtvis enbart som ägare för företaget mot att han får kompensation i form av väldigt hög lön, detta då det är pojkvännen som kommer ta hela smällen sedan om företaget fälls för brottslighet. Företaget "ägs" och styrs antagligen av släktingar, bakom kulisserna.

Antagligen har pojkvännen släkt med kopplingar till någon typ av maffia, detta baserar jag på ovanstående samt att han har vapen hemma och att han nyttjar droger.

Så ja, han är jävligt kriminell.
Citera
2014-05-29, 21:07
Medlem
Ber om ursäkt om du redan klargjort det, försökte kolla, men såg inte nåt. Vilken typ av vapen var det? Var det ett jaktvapen, pistol/revolver eller någon automatisk historia?
Har vänner som jagar och de äger ibland revolvrar för "coupe de grace"-syften.
Även om han inte jagar kanske hans pappa jagade och han bara ärvde den?
Citera
2014-05-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aastsvet
Ber om ursäkt om du redan klargjort det, försökte kolla, men såg inte nåt. Vilken typ av vapen var det? Var det ett jaktvapen, pistol/revolver eller någon automatisk historia?
Har vänner som jagar och de äger ibland revolvrar för "coupe de grace"-syften.
Även om han inte jagar kanske hans pappa jagade och han bara ärvde den?

Jag vet inte mycket om vapen, såg ut som såna små poliser har.
Tror inte hans pappa jagade, och hur som helst så är det ju olagligt att ha vapen utan licens (vilket jag inte tror han har).
Om man inte har licens, då går det väl bara att få tag i vapen på olaglig väg (i.e. man får inte köpa i en vapenaffär)?
Citera
2014-05-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Om han är 21 år och "äger" ett företag som generar en vit inkomst på över en miljon om året så är det väldigt uppenbart att detta företag inte är helt legitimt (används möjligtvis för att tvätta pengar) och denna pojkvän står troligtvis enbart som ägare för företaget mot att han får kompensation i form av väldigt hög lön, detta då det är pojkvännen som kommer ta hela smällen sedan om företaget fälls för brottslighet. Företaget "ägs" och styrs antagligen av släktingar, bakom kulisserna.

Antagligen har pojkvännen släkt med kopplingar till någon typ av maffia, detta baserar jag på ovanstående samt att han har vapen hemma och att han nyttjar droger.

Så ja, han är jävligt kriminell.

Som jag skrev tidigare så ärvde han det av sin pappa, och styr det själv (eventuellt med lite hjälp från mamman). Hans lön är inte onormalt hög jämfört med vad företaget omsätter och används nog inte för att tvätta pengar. Mina misstankar är mer att han har en annan (svart) inkomst.
Citera
2014-05-29, 22:19
Medlem
Kickexs avatar
Han kanske är kriminell men äger han ett framgångsrikt företag så går väl hans ekonomi ihop?
Citera
2014-05-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Han kanske är kriminell men äger han ett framgångsrikt företag så går väl hans ekonomi ihop?

Men företaget är inte så pass framgångsrikt att det går ihop med summorna han spenderar.
Om han inte på något sätt lyckas betala resor, gåvor etc. med företagets pengar.
Citera
2014-05-29, 23:02
Medlem
"A little Coke money never hurt nobody"

Det kan finnas olika förklaringar. Han kan ha tagit lån, haft tur med värdepapper, arv från släkting, en rik och generös farbror. ELLER så är han kriminell.

Fråga om du kan joina honom så tar ni över Stockholms undre värld. Slipper du slita häcken av dig tills du blir 65 och lever fattigare än vad pensionärerna gör idag.
Citera
2014-05-30, 00:52
Avslutad
Citat:
Som jag skrev tidigare så ärvde han det av sin pappa, och styr det själv (eventuellt med lite hjälp från mamman). Hans lön är inte onormalt hög jämfört med vad företaget omsätter och används nog inte för att tvätta pengar. Mina misstankar är mer att han har en annan (svart) inkomst.

Jag tror inte riktigt du förstår hur mycket en miljon i årsinkomst är för en 21-åring, det är fruktansvärt mycket pengar då man som 21-åring sällan har mycket utgifter utöver bostad och transport, alltså ingen familj att ta hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in