2014-05-29, 20:07
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanMicka
Känns ändå som att en miljon är lätt att göra av med med alla resor & dyra prylar samt lägenheten. Sen är det ju "ryktet" om att han säljer droger, och att han har ett vapen..

Jag är bara glad för min systers skull.

du fattar inte att han har tagit ut 1 miljon på sig själv hur mycket pengar har han i företaget? hur mycket kredit skulder har han? Vem står bilarna, lägenhet på firman eller honom?
Citera
2014-05-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nu gissar jag bara, men det känns inte som att killar som drar in cash nog för att hålla sig med miljonbilar och takvåning gör det genom att sälja så små mängder till kids.

Jag har precis snackat med killen som har köpt från honom.
Fick ur honom att han köpte 20 gram kokain (är inte det väldigt mycket?) och 10 ecstasytabletter. Detta var inför en stor födelsedagsfest. "H" ska även ha sökt upp killen och blivit lite våldsam då han sa att han ville köpa mer senare, men ångrade sig.

Verkar som han driver en lite större "verksamhet" kanske?
Citera
2014-05-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
du fattar inte att han har tagit ut 1 miljon på sig själv hur mycket pengar har han i företaget? hur mycket kredit skulder har han? Vem står bilarna, lägenhet på firman eller honom?

Både bilarna och lägenheten står på honom.
Vet inte om han har skulder (kan jag kolla upp det utan att han får reda på det?), men med tanke på hur mycket han spenderar så har han troligtvis inga.
Citera
2014-05-29, 20:22
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Både bilarna och lägenheten står på honom.
Vet inte om han har skulder (kan jag kolla upp det utan att han får reda på det?), men med tanke på hur mycket han spenderar så har han troligtvis inga.

Tänk lite nu. Om han fick 1.000.000kr i lön, så är han kreditvänlig och har rätt mycket pengar att leva på varje månad. Speciellt om han tjänat lika mycket tidigare i sitt liv. Med dessa pengar kan du lätt plocka ut två nya bilar, hyra/avgift på lägenhet, dyra kläder, resor, och alla möjliga materiella ting och leva gott.

Jag beställde kläder igår, det blev typ 3900kr totalt. När jag skulle betala fanns det ett avbetalningsalternativ. 32kr/månaden räntefritt. Så jag menar, den där miljonen han tjänat kan han ta väldigt många krediter på och sedan betala lägsta möjliga belopp varje månad.

Vill bara säga att jag valde inte avbetalning, men detta alternativ har väl i princip alla företag i dagsläget?
Citera
2014-05-29, 20:22
Medlem
Citat:
Jag vill ju inte att hon ska få en massa problem pga honom. Just nu verkar ju allt bra, men tänker också i samma banor som en del har skrivit, att han har "konkurrenter" som vill honom illa.
Brukar inte familjen lätt bli inblandad när kriminella vill ha sina pengar eller vill få bort någon?
vad jag vet anses det väldigt fel att blanda in familj i skulder enligt kriminell yrkesheder.
Citat:
Jag har precis snackat med killen som har köpt från honom.
Fick ur honom att han köpte 20 gram kokain (är inte det väldigt mycket?) och 10 ecstasytabletter. Detta var inför en stor födelsedagsfest. "H" ska även ha sökt upp killen och blivit lite våldsam då han sa att han ville köpa mer senare, men ångrade sig.

Verkar som han driver en lite större "verksamhet" kanske?
20 gram kola och tio e är inget som ger inkomster så man kan köpa miljonlägenheter. mycket för en missbrukare men inte så man kan förtidspensionera sig.
Citera
2014-05-29, 20:30
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Jag vill ju inte att hon ska få en massa problem pga honom. Just nu verkar ju allt bra, men tänker också i samma banor som en del har skrivit, att han har "konkurrenter" som vill honom illa.
Brukar inte familjen lätt bli inblandad när kriminella vill ha sina pengar eller vill få bort någon?

Jo ja hänger med. Men är han bra på det han gör så har syster din sitt liv fett säkrat tills det brister.
Citera
2014-05-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Tänk lite nu. Om han fick 1.000.000kr i lön, så är han kreditvänlig och har rätt mycket pengar att leva på varje månad. Speciellt om han tjänat lika mycket tidigare i sitt liv. Med dessa pengar kan du lätt plocka ut två nya bilar, hyra/avgift på lägenhet, dyra kläder, resor, och alla möjliga materiella ting och leva gott.

Jag beställde kläder igår, det blev typ 3900kr totalt. När jag skulle betala fanns det ett avbetalningsalternativ. 32kr/månaden räntefritt. Så jag menar, den där miljonen han tjänat kan han ta väldigt många krediter på och sedan betala lägsta möjliga belopp varje månad.

Vill bara säga att jag valde inte avbetalning, men detta alternativ har väl i princip alla företag i dagsläget?

Okej, kanske är så att han köper på kredit.. Han verkar dock inte så korkad, men man vet ju aldrig.
Men syrran fick t.ex. förra veckan en väska för 15000:-, helt utan anledning och det har hänt tidigare (vill med detta påpeka att det är lätt att bränna stora summor om grejerna är av fina märken, samt att han verkligen inte håller hårt i sina pengar).

Men det kanske är så att han helt enkelt är efterbliven och köper grejer han egentligen inte har råd med, och därmed förlorar allt om ett par år?
Citera
2014-05-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
vad jag vet anses det väldigt fel att blanda in familj i skulder enligt kriminell yrkesheder.

20 gram kola och tio e är inget som ger inkomster så man kan köpa miljonlägenheter. mycket för en missbrukare men inte så man kan förtidspensionera sig.

Jaså, kanske jag som har sett för mycket filmer där de hotar familjen då.

Nej såklart inte om han bara säljer det enstaka gånger..
Men jag kollade upp priserna lite och från att bara sälja det bör han ha fått ca 25000:-.
Säljer han ofta så blir det ju snabbt mycket pengar.
Citera
2014-05-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtFever
Det här låter troligt. Konkurrensen i langningsbranschen lär kunna bli ganska brutal om man stöter sig med fel personer.

Skulle för den delen lika gärna kunna vara genom importverksamheten. Skulle inte vara första gången kriminella gäng utpressar mindre företagare liksom.
Citera
2014-05-29, 20:40
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jaså, kanske jag som har sett för mycket filmer där de hotar familjen då.

Nej såklart inte om han bara säljer det enstaka gånger..
Men jag kollade upp priserna lite och från att bara sälja det bör han ha fått ca 25000:-.
Säljer han ofta så blir det ju snabbt mycket pengar.

Nu skiter han ju inte ut kokainet ur röven utan måste ju betala en del för det, så vinsten blir knappast så stor.

Återigen gissar jag, jag har verkligen ingen erfarenhet av kokain och det livet, men 20 gram är kanske mycket för de som i normala fall köper 1-2 gram på fredagskvällen. Men det är nog inte jättemycket om man ska ha sportbilar och takvåningar.
Citera
2014-05-29, 20:40
Medlem
Citat:
Okej, kanske är så att han köper på kredit.. Han verkar dock inte så korkad, men man vet ju aldrig.
Men syrran fick t.ex. förra veckan en väska för 15000:-, helt utan anledning och det har hänt tidigare (vill med detta påpeka att det är lätt att bränna stora summor om grejerna är av fina märken, samt att han verkligen inte håller hårt i sina pengar).

Men det kanske är så att han helt enkelt är efterbliven och köper grejer han egentligen inte har råd med, och därmed förlorar allt om ett par år?

Folk som sprätter pengar till höger o vänster utan någon synbar eftertanke brukar o andra sidan rätt ofta ha sin beskärda del av krediter, så det är väl egentligen inget direkt orimligt scenario.
Citera
2014-05-29, 20:47
Medlem
Sadegpowers avatar
Alltså, kan det inte vara så att han har ärvt massa pengar/har en rik familj som ger honom allt? (inkl ett litet företag där han kan lattja runt bäst han vill)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in