2014-05-29, 19:38
Medlem
Min syster (fyllde 18 år i april) blev tillsammans med en kille (fyller 22 i juni, låt oss kalla honom "H") i januari. Jag och resten av familjen träffade "H" för första gången i slutet av februari, då han kom hem till oss på middag. Han var (och är fortfarande) väldigt trevlig och verkar behandla min syster jättebra. "H" presenterade sig och berättade lite om sig själv, hela familjen gillade honom starkt.

Men mina misstankar kom när jag åkte hem till honom för att hämta min syster då vi skulle ut och shoppa. Han har en jätteflott taklägenhet i centrala Stockholm, två dyra bilar, massa dyra elektronikprylar osv, och ger ofta min syrra dyra smycken/kläder/andra gåvor. Han äger ett ganska framgångsrikt företag (sysslar med import/export av något slag), och jag kontaktade skatteverket för att få veta vad han tar ut i lön. År 2013 tog han ut lite över en miljon.
Detta är ju verkligen inte fy skam men jag tyckte inte riktigt att det gick ihop ändå, för han köpte t.ex. båda bilarna nya; den ena 2012 och den andra 2013.

Sen la jag märke till att det luktade weed i lägenheten. Vet att både "H" och min syster röker, men det luktade alltså extremt mycket. Tänkte att han kanske förvarar mycket där som han sen säljer (jag sysslar inte alls med droger så vet inte om langare normalt har det hemma?). Kanske lite snabbt att koppla det till att "H" säljer droger, men till grejen hör att en kompis till mig sa lite hastigt att hennes "kompis-syrras-kusin" (ni förstår) sagt att hon köpt kokain och något annat av honom.

Jag fick sen sätta mig i vardagsrummet och skulle vänta några minuter då min syrra inte var helt klar. Efter 10 minuter orkade jag inte vänta längre, så jag gick in i sovrummet. Där la jag snabbt märke till ett vapen på en hylla, och när min systers såg vad jag upptäckt la hon sin hand på min rygg och skyndade ut ur rummet.

Blev genast orolig, ett vapen har man ju inte liggandes som en kul grej typ. Frågade direkt syrran vad fan det där var och hon svarade typ "det såg du väl, men skit i det, nu ska vi shoppa".

Alltså, hans ekonomi går inte riktigt ihop, någon har sagt att han langar och han har vapen.
Kan allt detta vara en "slump" eller är han kriminell? Tänker alltså att han får extrapengar från att sälja knark. Kanske skattefifflar också?
Känns obehagligt att min syster är ihop med honom, även om hon kanske rör sig lite mer i hans "värld". Det är något skumt med honom.
Citera
2014-05-29, 19:44
Medlem
IRMEs avatar
Nu är det väl kriminellt att ha ett vapen liggande, så ja.
Citera
2014-05-29, 19:46
Medlem
Gemeneman har ju inte vapen liggande öppet hemma, men samtidigt så har jag svårt att tro att han köper bilar för ett par miljoner på gräs-inkomster.

Så det finns väl en hög olika scenarion antar jag.

Han kan vara hotad/utpressad via sin verksamhet och därför känner att han behöver ett vapen kanske?
Är det öht ett äkta vapen?

Men jo, något fishy lutar det ju åt onekligen.
Citera
2014-05-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Nu är det väl kriminellt att ha ett vapen liggande, så ja.

Men kan man inte få licens så man lagligt får ha vapen då?
Ingen aning om han har det, men jag söker väl förklaringar. :3
Citera
2014-05-29, 19:53
Medlem
Glazehs avatar
Med en mille i inkomst kan du göra mycket, du förstår väl att allt han har är på kredit och vissa saker är på hans företag. Det är inte exakt som han går och pundar ut 500k ur sin ficka för en bil han lägger det säkert på företaget så ta bort 25% och sen betalar han bara handpenningen så viola har han en "ny" bil.

Låter lite som att du är paranoid och avundsjuk på din syster för att hon får rik kuk
Citera
2014-05-29, 19:53
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Gemeneman har ju inte vapen liggande öppet hemma, men samtidigt så har jag svårt att tro att han köper bilar för ett par miljoner på gräs-inkomster.

Han kan vara hotad/utpressad via sin verksamhet och därför känner att han behöver ett vapen kanske?

Ja absolut. Är man rik och har vapen liggandes öppet hemma. Speciellt icke-jaktvapen. Så är man absolut kriminell, jag har svårt att se något annat.
Citera
2014-05-29, 19:55
Medlem
Citat:

Om han säljer tyngre droger då (kokain som tjejen hade sagt att han sålt)? Vad kan de tyngsta kriminella dra in?

Tror inte han har en leksakspistol liggande precis, men annars talade väl min systers reaktion tydligt om att jag inte borde ha sett det..
Citera
2014-05-29, 19:57
Medlem
ArtFevers avatar
Citat:

Det här låter troligt. Konkurrensen i langningsbranschen lär kunna bli ganska brutal om man stöter sig med fel personer.
Citera
2014-05-29, 19:59
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanMicka
Men kan man inte få licens så man lagligt får ha vapen då?
Ingen aning om han har det, men jag söker väl förklaringar. :3
¨
Nej det ska isf förvaras i vapenskåp.

Weed brukar inte ge såna pengar, verkligen inte till den typen av folk som förvarar det hemma iallafall. Men vad gör det för skillnad va han dillar med?
Låt din syster vara lycklig med sin snubbe, han låter ju reko på din förklaring.
Citera
2014-05-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Med en mille i inkomst kan du göra mycket, du förstår väl att allt han har är på kredit och vissa saker är på hans företag. Det är inte exakt som han går och pundar ut 500k ur sin ficka för en bil han lägger det säkert på företaget så ta bort 25% och sen betalar han bara handpenningen så viola har han en "ny" bil.

Låter lite som att du är paranoid och avundsjuk på din syster för att hon får rik kuk

Känns ändå som att en miljon är lätt att göra av med med alla resor & dyra prylar samt lägenheten. Sen är det ju "ryktet" om att han säljer droger, och att han har ett vapen..

Jag är bara glad för min systers skull.
Citera
2014-05-29, 20:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlickanMicka
Om han säljer tyngre droger då (kokain som tjejen hade sagt att han sålt)? Vad kan de tyngsta kriminella dra in?

Tror inte han har en leksakspistol liggande precis, men annars talade väl min systers reaktion tydligt om att jag inte borde ha sett det..

Nu gissar jag bara, men det känns inte som att killar som drar in cash nog för att hålla sig med miljonbilar och takvåning gör det genom att sälja så små mängder till kids.
Citera
2014-05-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
¨
Nej det ska isf förvaras i vapenskåp.

Weed brukar inte ge såna pengar, verkligen inte till den typen av folk som förvarar det hemma iallafall. Men vad gör det för skillnad va han dillar med?
Låt din syster vara lycklig med sin snubbe, han låter ju reko på din förklaring.

Jag vill ju inte att hon ska få en massa problem pga honom. Just nu verkar ju allt bra, men tänker också i samma banor som en del har skrivit, att han har "konkurrenter" som vill honom illa.
Brukar inte familjen lätt bli inblandad när kriminella vill ha sina pengar eller vill få bort någon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in