2014-05-29, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Terroristerna erkänner att de håller fyra från OSSE fångna: http://edition.cnn.com/2014/05/29/world/europe/ukraine-crisis/index.html?hpt=hp_t3

De är såklart rädda för bevisen OSSE har att det är rysk militär inte ukrainsk som "separatisternas" maskerade trupper består av:
Du förstår inte skillnaden mellan ryska frivilliga och Putins ryska armé va? Sök hjälp, Åsa-Nisse!

Jaså terroristerna i Kiev håller OSSE-gänget fångna?
2014-05-29, 13:22
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Goda nyheter om det är sant om att en ukrainsk general gick åt där. Ett exta plus blir det om någon av amerikanska terroristerna som stöder kuppregimen gick åt i samma krasch. Vi förstår ju alla att de rör sig i de ukrainska leden, likt de alltid gjort allt sedan andra världskriget.

Bekräftat nu av Ukrainas Turchinov:
"Fourteen servicemen, including a general, Vladimir Kulchitsky, have have been killed in a helicopter crash near Slavyansk, according to the acting president of Ukraine, Aleksandr Turchinov, who spoke at a parliamentary session in Kiev."
http://rt.com/news/162248-shelling-slavyansk-kramatorsk-ukraine/
2014-05-29, 13:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Bekräftat nu av Ukrainas Turchinov:
"Fourteen servicemen, including a general, Vladimir Kulchitsky, have have been killed in a helicopter crash near Slavyansk, according to the acting president of Ukraine, Aleksandr Turchinov, who spoke at a parliamentary session in Kiev."
http://rt.com/news/162248-shelling-slavyansk-kramatorsk-ukraine/

Ja, det stämmer.
Här står det lite om det på svenska:

http://swedish.ruvr.ru/news/2014_05_29/Turtjinov-14-doda-i-helikopterkrasch-0460/
2014-05-29, 13:28
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, det stämmer.
Här står det lite om det på svenska:

http://swedish.ruvr.ru/news/2014_05_29/Turtjinov-14-doda-i-helikopterkrasch-0460/

Det videoklippet jag länkade är intressant. Helikoptern skjuts ned på lång distans uppe bland molnen, vilket förstås indikerar hyfsat kompetenta vapen. Om jag vore i likkistbranschen i Ukraina så skulle jag göra nya beställningar då detta kommer att bli långvarigt och blodigt.
2014-05-29, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det videoklippet jag länkade är intressant. Helikoptern skjuts ned på lång distans uppe bland molnen, vilket förstås indikerar hyfsat kompetenta vapen. Om jag vore i likkistbranschen i Ukraina så skulle jag göra nya beställningar då detta kommer att bli långvarigt och blodigt.
Underbara bilder och jag hoppas Putin har stake nog nu att även han hjälpa till i att befria Ukraina från terroristerna i Kiev, USA och EU. Planeten mår bättre om det finns riktiga motvikter mot de största terroristerna från USA. Det räcker ju att se på vilka de närmaste vännerna USA har för att förstå deras agenda - Saudiarabien (skapare och största finansiär av Al-Quada) och Israel (terrorstaten som kopierade nazisternas koncentrationsläger och har lyckats ha egna i 70 år utan att världen kunna få protestera).
2014-05-29, 13:37
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Har du plussat på siffrorna igen, du som inte svarat på varför du skitar ner tråden med alla lögner, det är väl bara en helikopter?

Uppgiften om 2 nedskjutna helikoptrar är tydligen inte död:
http://swedish.ruvr.ru/news/2014_05_29/Ukrainska-ordningsmakter-bombar-Slavjansk-och-Kramatorsk-2793/
2014-05-29, 13:38
Medlem
postkrans avatar
Någon som har koll på hur många mi-24 sammanlagt som blivit nedskjutna sedan striderna drog igång från första början i donetsk osv?

Vi har ju sett folk med iglas tidigare och det har talats om att dom använts tidigare för att dra ner helis. Såg även något inslag med en befälhavare från ukrainas arme som berättade att helikoptrar även blivit beskjutna med tunga mg's o visade upp nån mi-24 som hade en del skotthål.

Hursom, börjar man bli mer regelbundet beskjutna med luftvärnsmissiler som påstås använts nu senast så är jag ganska säker på att man kommer bli väldigt mycket mer försiktigare eftersom man inte har alltför många av dom som just nu kan sättas in. Dock kan man rusta upp det man har i förråd men det tar ju sin tid också.
Senast redigerad av postkran 2014-05-29 kl. 13:40.
2014-05-29, 13:40
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Underbara bilder och jag hoppas Putin har stake nog nu att även han hjälpa till i att befria Ukraina från terroristerna i Kiev, USA och EU. Planeten mår bättre om det finns riktiga motvikter mot de största terroristerna från USA. Det räcker ju att se på vilka de närmaste vännerna USA har för att förstå deras agenda - Saudiarabien (skapare och största finansiär av Al-Quada) och Israel (terrorstaten som kopierade nazisternas koncentrationsläger och har lyckats ha egna i 70 år utan att världen kunna få protestera).

Imponerande bilder faktiskt, eller video. Jag jublar inte över andras död men detta är krig och en nödvändig åtgärd för att hålla områdena fria från det nazistiska övefallet.

Vad gäller Putin så är det helt klart att han inte skickar in trupper. Däremot gissar jag att han ser till så att detta krig bara kan sluta på ett sätt.
2014-05-29, 13:45
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Du förstår inte skillnaden mellan ryska frivilliga och Putins ryska armé va? Sök hjälp, Åsa-Nisse!

Jaså terroristerna i Kiev håller OSSE-gänget fångna?

Artikeln är förvissa på engelska men jag kan berätta att det står lättläst vilka som kidnappat OSSE.
På ett bårhus i Donetsk ligger döda ryska medborgare som Putin förvisso kan påstå har lämnat den ryska armén, det kan vara svårt att kontrollera, men deras utrustning kan kanske spåras bättre och om deras anhöriga börjar skälla på Putin för den dåligt utförda militäraktionen mot flygplatsen.
2014-05-29, 13:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Goda nyheter om det är sant om att en ukrainsk general gick åt där. Ett exta plus blir det om någon av amerikanska terroristerna som stöder kuppregimen gick åt i samma krasch. Vi förstår ju alla att de rör sig i de ukrainska leden, likt de alltid gjort allt sedan andra världskriget.
kievregimens aggrssion mot utbrytarna leder till egna svåra förluster
kommer man att samsa sig och inleda förhandlingar?
2014-05-29, 13:50
Medlem
trenterxs avatar
En annan rysk utbrytarrepublik har problem. Minns Ni Abchasien? De bröt sig ut från Georgien med ryskt stöd under kriget mellan Georgien och Ryssland. Nu har folk tröttnat på dess korrumperade regering. Stora demonstrationer har hållits. Presidentpalatset har stormats enligt ryska nyhetsbyrån Interfax. Presidenten, Alexander Ankvab, som hålls under armarna med ryskt kapital, är lika korrumperad som Janukovytj var. Frågan är om han redan flytt landet?

http://www.reuters.com/article/2014/05/27/us-georgia-abkhazia-idUSKBN0E726B20140527

http://www.euronews.com/2014/05/29/thousands-storm-presidential-palace-in-russia-backed-abkhazia/
Senast redigerad av trenterx 2014-05-29 kl. 14:02.
2014-05-29, 14:09
Medlem
Misstänker att dessa terrorister som leker krigare kommer att få det hett om öronen när man med hjälp av ryssarna skjuter ner en helikopter på Ukrainsk mark. Dessa terrorister, för det är det ju, kommer att förlora i slutändan, det säger sig ju självt. Ingen vill ta i dessa fascister ens med en tång när dom till slut flyr som fega råttor. Ukrainska armen börjar ju även få ordning på sig och med bistånd, både militärt och civilt, från omvärlden så får dom nog buset att emigrera eller återvända till Ryssland och slicka sina sår. Maken till ondska mot det egna folket får man leta efter. Sedan kallar dom sig befriare, vilket är att skända ett fint ord.
Ukraina är odelbart och det ukrainska folket vill inte ha med patrasket att göra. Dessutom verkar lille Putin ligga lågt nu när sanktionerna drabbar Rysslands ekonomi rejält. Men det skall ju kosta att driva terror i ett annat land. Vilket som, Ukraina har äntligen valt väg inför framtiden och mot väst bär det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in