Citat:
Ukrainarna hyllade ju Hitlers arme när den erövrade landet. Det säger en del om Stalins skräckvälde.Så du tar ut en av många i ledningen och pekar på ett påstått förflutet som skrivits av någon wikipedia-användare, och vips - där har du beviset för att Folkrepublikerna är fascistiska och nazistiska, Folkrepubliker vars krav om självständighet stöddes av 90%+ i en demokratisk folkomröstning där deltagandet var ca 70%.
Denna absurda generalisering vänder du sedan mot mig i en ton som nog skulle göra CIAs utbildare i disinformation och propaganda lite smått generade. Jag är rädd att du blir underkänd på kursen.
Ställ detta mot de väpnade nazistiska förbanden som agerade på Maidan, vars medlemmar tillhör Right Sector och Svoboda samt andra grupper - dessa som var det effektiva medlet för att störta demokratin i februari och som därmed ägde kuppen.
Detta gav raka rör in i regeringen för det anti-semitiska och nazistiska Svoboda som öppet hyllar folkmördaren Bandera och de som slogs på Hitlers sida under andra världskriget - Svoboda med flera ministerposter i regeringen i sin ägo förutom kontroll av det högsta åklagarämbetet samt i kontroll av den myndighet som skall kontrollera mediefriheten i landet.
Bra jobbat. Men någon propagandaminister blir du inte.
Denna absurda generalisering vänder du sedan mot mig i en ton som nog skulle göra CIAs utbildare i disinformation och propaganda lite smått generade. Jag är rädd att du blir underkänd på kursen.
Ställ detta mot de väpnade nazistiska förbanden som agerade på Maidan, vars medlemmar tillhör Right Sector och Svoboda samt andra grupper - dessa som var det effektiva medlet för att störta demokratin i februari och som därmed ägde kuppen.
Detta gav raka rör in i regeringen för det anti-semitiska och nazistiska Svoboda som öppet hyllar folkmördaren Bandera och de som slogs på Hitlers sida under andra världskriget - Svoboda med flera ministerposter i regeringen i sin ägo förutom kontroll av det högsta åklagarämbetet samt i kontroll av den myndighet som skall kontrollera mediefriheten i landet.
Bra jobbat. Men någon propagandaminister blir du inte.
Nu var ju inte tyskarna bättre, men Stalin och Hitler var ju kompisar i början av kriget och delade Polen mellan sig. Så lika barn leka bäst, nazism,kommunism,fascism, samma andans ideologier i att förtrycka. Stalin mördade nog fler än Hitler tror man. Östra Ukraina kommer nog aldrig att vilja bli under ryskt förtryck igen, folket är ukrainare och vill så förbli. Ukrainas nye president är ju ryska som modersmål så några "delryska folkrepubliker" kommer aldrig att uppstå mer än i huvudet på vodkadrickande separatister. Dessa busar drar ett löjets skimmer över en annars så allvarlig situation.
Putins kloakmedia försöker få det att låta som om Ukrainas heroiska hjältesoldater använder artilleri mot civilbefolkningen men kan bara visa gamla bilder där terroristerna använt mänskliga sköldar.