Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Men nu diskuterar inte jag vad som framgår av propagandan utan varför du inte belyser seperatistledarnas länkar till högerextrema grupper? Varför är det enligt dig enbart Kiev som använder sig av högerextrema om du anser dig vara en kritiskt tänkande individ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Gubarev
Fattar du inte att du hycklar när du tuggar ditt antifascistmantra hela tiden?
Så du tar ut en av många i ledningen och pekar på ett påstått förflutet som skrivits av någon wikipedia-användare, och vips - där har du beviset för att Folkrepublikerna är fascistiska och nazistiska, Folkrepubliker vars krav om självständighet stöddes av 90%+ i en demokratisk folkomröstning där deltagandet var ca 70%.
Denna absurda generalisering vänder du sedan mot mig i en ton som nog skulle göra CIAs utbildare i disinformation och propaganda lite smått generade. Jag är rädd att du blir underkänd på kursen.
Ställ detta mot de väpnade nazistiska förbanden som agerade på Maidan, vars medlemmar tillhör Right Sector och Svoboda samt andra grupper - dessa som var det effektiva medlet för att störta demokratin i februari och som därmed ägde kuppen.
Detta gav raka rör in i regeringen för det anti-semitiska och nazistiska Svoboda som öppet hyllar folkmördaren Bandera och de som slogs på Hitlers sida under andra världskriget - Svoboda med flera ministerposter i regeringen i sin ägo förutom kontroll av det högsta åklagarämbetet samt i kontroll av den myndighet som skall kontrollera mediefriheten i landet.
Bra jobbat. Men någon propagandaminister blir du inte.