Hej, har suttit och funderat på denna fråga ett tag nu och tänkte se om någon här kanske kan hjälpa med svaret innan jag frågar CSN.
-Jag fick CSN på heltid VT13 men klarade endast 50% av poängen
-Under HT13 klarade jag 7.5hp till vilket gjorde att jag passerade 75% gränsen
men jag ansökte inte om studiemedel då.
-Jag klarade fler poäng under HT13 (men ansökte först om studiemedel igen i början på VT14). Jag ansökte om att få CSN retroaktivt för HT13 men fick avslag och i det beslutet så stod det att jag kunde få CSN endast från v.50 framåt.
-Jag ansökte då om (och fick) CSN för v.50-v.03 HT13 och för hela VT14 (v.04-23), så sammanlagt 26 veckor. Beslutet togs i februari 2014.
Min fråga är då: hur många poäng behöver jag ha klarat för att få fortsatt studiemedel?
Är det 26v.*1.5hp *0.75 = 29.25hp. I sådana fall, räknar dem antalet poäng som har registrerats sedan v.50? Dvs, att det inte spelar roll att jag ansökte om studiemedel i februari utan de tittar på om man har tagit tillräckligt med poäng under perioden från v.50 HT13 till v.23 VT14 (dvs 29.25hp).
Sedan v.50 så har jag klarat 37,5hp och kommer möjligtvis ta 7.5hp till snart så jag tänker att jag redan borde ha passerat gränsen. Det verkar logiskt men är ändå osäker så är väldigt tacksam för svar.