2014-05-28, 21:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Men åter igen, att snacka skit om folk har inget med idiologier att göra; även om jag håller med om att det är överrepresenterat på vänstersidan.
Att försöka diktera åsikterna för andra har inget med liberalism att göra - skulle jag säga.
Citera
2014-05-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Du får ansluta dig till min utbrytargrupp, Mi(r). Detta nya revolutionära initiativ kommer inte att vara politiskt korrekt. Vi hyllar maskulinitetens sanna värden och skäms inte för det!

Du har pm
Citera
2014-05-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 852741
Säkert. Du är alltså en sådan där INTE FEMINIST... MEN?

Om det gör mig till feminist så okej visst jag är en feminist eller så har jag bara en sund människosyn...
Citera
2014-05-28, 23:38
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Sen förstår jag inte hela den här grejen med män vs kvinnor. Jag är ingen feminist, men lika lön för lika arbete är en självklarhet för mig. Sen kan det ju finnas variationer men det ska inte handla om vad man har mellan benen eller hudfärg, utan istället hur bra man är på att löneförhandla :P
Nu är det faktiskt så att vi redan har lika lön för lika arbete i Sverige. Vad feminister och andra dumskallar gör är att de buntar ihop den samlade inkomsten för män respektive kvinnor och dividerar med respektive antal. När resultatet inte blir 50/50 så påstår man att män och kvinnor inte får lika lön för lika arbete.

Hur tänker man då? Män och kvinnor jobbar olika mycket och med olika saker, hade vi haft exakt samma inkomst så hade ju det inneburit lika lön för olika arbete.

Hela diskussionen är en sån jävla sham att man blir less varje gång man hör den. Unga kvinnor i USA tjänar mer än unga män, sen att kvinnor senare i livet väljer att prioritera barn och familj (tack och lov) innebär inte att man kan använda statistiken det resulterar i och påstå att det föreligger lönediskriminering.

Källa: http://www.forbes.com/sites/realspin/2014/02/24/childless-women-in-their-twenties-out-earn-men-so/
Citera
2014-05-28, 23:48
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att försöka diktera åsikterna för andra har inget med liberalism att göra - skulle jag säga.
Håller med om det. Grundfrågan var dock, har han en liberalt synsätt? Om inte, vad annars? Är han kommunist?
Citera
2014-05-29, 02:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Håller med om det. Grundfrågan var dock, har han en liberalt synsätt? Om inte, vad annars? Är han kommunist?
Han behöver väl inte ha ett synsätt i linje med någon etablerad ideologi .. finns inga krav på sådant..
När det gäller Bard heter nog synsättet "vad Bard vill"..
Citera
2014-05-29, 02:24
Medlem
Displaceds avatar
Någon som orkar sätta henne på plats? Hon verkar inte fatta att F! är skapat av Gudrun Schyman, en före detta vänsterpartist.

"Adminen beskriver hur sjukt det är att män ständigt sexualiseras..."

Hittar hon bara på? Eller var står det?

http://www.zaralarsson.se/2014/05/28/maskulinism/
Senast redigerad av Displaced 2014-05-29 kl. 02:29.
Citera
2014-05-29, 02:29
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Någon som orkar sätta henne på plats? Hon verkar inte fatta att F! är skapat av Gudrun Schyman, en före detta vänsterpartist.

Verkligen en feminist i ett nötskal.
Självhatet mot den vita rasen och allt, det massimporteras muslimer. Läskigt.

Hoppas hon vaknar ur sitt sjuka tänk en dag, mest för hennes egen skull och Sveriges.

Ontopic: Detta måste bara vara en parodi på F! utgår jag ifrån. Även om det är kul att leka med tanken så hjälper inte detta, men kanske.
Men läser man bloggen ovanför så inser man att feministerna inte förstår. Eller inte vill förstå.
Senast redigerad av Malingin 2014-05-29 kl. 02:32.
Citera
2014-05-29, 02:35
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Verkligen en feminist i ett nötskal.
Självhatet mot den vita rasen och allt, det massimporteras muslimer. Läskigt.

Hoppas hon vaknar ur sitt sjuka tänk en dag, mest för hennes egen skull och Sveriges.

Ontopic: Detta måste bara vara en parodi på F! utgår jag ifrån. Även om det är kul att leka med tanken så hjälper inte detta, men kanske.
Men läser man bloggen ovanför så inser man att feministerna inte förstår. Eller inte vill förstå.
Hon är 16 och tror att hon är så jävla smart. Hon borde se denna innan hon fortsätter pladdra om saker hon inte har en aning om. Allt är inte så svartvitt som hon verkar tro.

https://www.youtube.com/watch?v=Jy5vRGtKPY0
Citera
2014-05-29, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

"Adminen beskriver hur sjukt det är att män ständigt sexualiseras..."

Hittar hon bara på? Eller var står det?

Tja i veckan blev ju en gymnasieskola anmäld och ska bli granskad av Skolverket för art ha diskriminerat män. Tyvärr verkar det som om dom få tidningar som skrev om detta har plockat ner nyheten.

Zara larsson vill bara ha uppmärksamhet nu när det har gått ett tag sen hos släpte sin senaste repetera samma ord 120 gånger låt. För något år sedan sa hon att alla som har varit med i melodifestivalen var värdelösa och inte hade någon framtid inom musiken, har denna människa typ hört talas om abba?

Denna människa verkar i min syn verkar hon kunna göra allt för att kunna få uppmärksamhet. Och i dag är det jävligt trendit att skriva om kränkta kvinnor.
Citera
2014-05-29, 11:36
Medlem
Bodickers avatar
Hoppas verkligen att det är "på skoj". Att det är en motpol till F! och skapades för att göra parodi på detta extremistparti. Det vore beklagligt om nu folk röstade på M! eftersom att de rösterna säkert skulle ha getts till SD. SD är det enda uttalade "icke-feministiska" partiet och talar om jämställdhet, människors lika skyldigheter och lika rättigheter, att folk väljer själva och talar inte om feminism, kvotering etc.
Väldigt sunt, alltså.

Men jag gillade sidan. Underbart initiativ. Hatar F! och feminism. Sidan har nu 29000+ likes
Citera
2014-05-29, 11:43
Medlem
Bodickers avatar
Jag har fler vänner som gillar F! än M! på facebook. Men vem bryr sig? Ser det som en kul grej. Balans i universumet. Vad ska de göra? Kalla mig mansgris för att jag gillar motpolen till F!? Det bevisar ju bara att de är sliddjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in